Weet je wat t is..
Toen zijn eigenaar Jib kreeg(ik heb hem zelfs als pup bij de fokker gefotografeerd), was haar situatie nog stabiel.
Door factoren heeft ze toen een ander leven gekregen.. ze was al stewardes maar had wel iem naast haar.
Maar goed, ik snap jullie, echt wel maar ja
Hij is bij mij(ons) en ik zal er alles aan doen om hem een regelmatig leven te geven(tot April)
Hij is ontzettend lief...
Als we gewoon in huis zijn, onze rondjes doen, visite krijgen enz, is hij de ideale hond( oke bizar groot en sterk dat dan weer wel

)
En ik snap wel dat als hij bij iem komt die lief voor hem is, eten geef, lekker op pad gaat ed dat ie zich daaraan vast klamt
Maar dit is obsessief gedrag..
We zijn al verder gekomen hoor, want in het begin ging hij alleen met mij mee, niet met vriendlief.
Dan ging hij in de ankers, trillen, kwijlen grote ogen en sprong op me of zat strak tegen me aan..
Dat doet ie niet meer, hij gaat gewoon met hem mee nu.
Ook met eten hoef ik er niet meer bij te zijn, hij nam gewoon een mega hap als ik weg liep en stakte bijna de moord.
En als Ridgeback zijnde kan hij gewoon echt apporteren, luisterd buiten best wel goed(oke, het is geen herder natuurlijk)
Dat was in t begin wel anders, riem eraf en moest maar wachten tot ie terug kwam.
Hij is lief, ontzettend lief, moeilijk en niet te bereiken als ie zoveel angst heeft..
Maar, inmiddels geef ik veel om deze lobbes en ik weet niet wat er met hem gaat gebeuren in April...
Heel stiekem heb ik gedacht.... ik hou hem
Maar dan ben ik bang dat ik een heel belangrijk iem in mijn leven kwijt raak en dat is niet de bedoeling.
Als wij Jiba wegbrengen....hoop ik zo dat hij t goed gaat krijgen, beter als bij mij.
Geen angst meer voor hem, want heel eerlijk....t is echt triest om te zien
Wij gaan strakjes lekker nog een stukje fietsen, hij lekker rennen in de polder, rollen in de blub, mega slierten slijm en vooral......een rennende bokkende hond die dan gelukkig is!