Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3449601
Inge en Bono schreef: vr 16 sep 2022, 17:20 Bij Petplan helpt (of hielp, ik heb ze, klopt af, nog niet weer nodig gehad) om dan even te bellen. Met Pum had ik in een weekend een factuur van €2400 en de vergoeding stond, na maandag bellen, dinsdag al op mijn rekening. Wellicht is dat bij Ohra ook zo?
Ik hoop dat ik dat nooit hoef uit te zoeken :-X
Door smulpaap
#3449603
Inge en Bono schreef: vr 16 sep 2022, 17:20 Bij Petplan helpt (of hielp, ik heb ze, klopt af, nog niet weer nodig gehad) om dan even te bellen. Met Pum had ik in een weekend een factuur van €2400 en de vergoeding stond, na maandag bellen, dinsdag al op mijn rekening. Wellicht is dat bij Ohra ook zo?
Maar met Pum was het een gevalletje spoed ?
Bij Ohra moet je eerst toestemming vragen bij bedragen boven € 750 . Mits het om spoed gaat
Toestemming duurt gemiddeld 10 dagen
Ze zijn niet erg vlot , wegens drukte naar eigen zeggen
Gebruikersavatar
Door pike
#3449605
smulpaap schreef: vr 16 sep 2022, 20:01 Oh , en dat zegt men ook wanneer je belt
En hoe jij ev . Je vaste lasten betaald wanneer je geen spaargeld hebt ::)
Vragen ze dat? Dat gaat ze toch geen barst aan. En naar mijn idee betaal je je vaste lasten niet van je spaargeld als het goed is.
Door smulpaap
#3449606
pike schreef: vr 16 sep 2022, 20:06 Vragen ze dat? Dat gaat ze toch geen barst aan. En naar mijn idee betaal je je vaste lasten niet van je spaargeld als het goed is.
Nee , waneer je belt zegt men ook dat het wegens drukte 10 dagen duurt voordat je antwoord krijgt
Nee , er word niet gevraagd op welke manier jij de factuur voorschiet
Maar ik heb eens gezegd tijdens een telefonisch gesprek , wat als ik geen reserves zou hebben , en ik achterstanden oploop omdat jullie zo traag te werk gaan
Exact hetzelfde antwoord .... wegens drukte
Ze hebben er lak aan . Dus ja , een verzekering . Het klinkt allemaal zo mooi , maar ook daar over is Men niet bepaald transparant . Uiteindelijk betalen ze wel uit , maar niet bepaald vlot . Ik wacht ook nu nog steeds op de €3000 die ik heb voorgeschoten . Niet bepaald lullige bedragen als je het hard nodig hebt
Gebruikersavatar
Door pike
#3449607
smulpaap schreef: vr 16 sep 2022, 20:19 Nee , waneer je belt zegt men ook dat het wegens drukte 10 dagen duurt voordat je antwoord krijgt
Nee , er word niet gevraagd op welke manier jij de factuur voorschiet
Maar ik heb eens gezegd tijdens een telefonisch gesprek , wat als ik geen reserves zou hebben , en ik achterstanden oploop omdat jullie zo traag te werk gaan
Exact hetzelfde antwoord .... wegens drukte
Ze hebben er lak aan . Dus ja , een verzekering . Het klinkt allemaal zo mooi , maar ook daar over is Men niet bepaald transparant . Uiteindelijk betalen ze wel uit , maar niet bepaald vlot . Ik wacht ook nu nog steeds op de €3000 die ik heb voorgeschoten . Niet bepaald lullige bedragen als je het hard nodig hebt
Oh nee dat is geen goede reclame, niet iets waar je op zit te wachten. Wat dat betreft ben je dan gewoon overgeleverd aan de grillen van de verzekeraar.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3449614
pike schreef: vr 16 sep 2022, 17:25 Ik hoop dat ik dat nooit hoef uit te zoeken :-X
Eh nee, dat wil je inderdaad niet :-X Maar ik dacht misschien is dat na te vragen, zonder het nodig te hebben, zeg maar ;) Maar wanneer ik Smulpaap haar reacties lees, denk ik dat ze dat niet gaat doen.
smulpaap schreef: Maar met Pum was het een gevalletje spoed ?
Bij Ohra moet je eerst toestemming vragen bij bedragen boven € 750 . Mits het om spoed gaat
Toestemming duurt gemiddeld 10 dagen
Ze zijn niet erg vlot , wegens drukte naar eigen zeggen
Ja met Pum was inderdaad spoed. Maar ze hadden ook de gebruikelijke terugbetalingstermijn aan kunnen houden en dat deden ze gelukkig niet.
Door smulpaap
#3449616
Ik weet dus niet hoe het bij Ohra zit met spoed
Ja , wat ik al schreef . Wanneer het om een bedrag hoger dan 750 gaat hoef je geen toestemming te vragen
Gebruikersavatar
Door pike
#3449735
391A0D2E-5F1A-4929-B3E7-B8223F17CE5D.jpeg
391A0D2E-5F1A-4929-B3E7-B8223F17CE5D.jpeg (273.85 KiB) 520 keer bekeken
1A922EA8-2DE3-4086-BE00-16EEA9835101_1_201_a.jpeg
1A922EA8-2DE3-4086-BE00-16EEA9835101_1_201_a.jpeg (314.23 KiB) 520 keer bekeken
8C767912-64AA-494C-9A0B-3178729F62D4.jpeg
8C767912-64AA-494C-9A0B-3178729F62D4.jpeg (4.47 MiB) 520 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3449757
Wat genieten die pups.
Grands zijn zo leuk!

Inmiddels ervaring met petplan, zonder gedoe staat het bij mij nu steeds met 2 weken op mijn rekening.
Ik had al wel gezien dat verwachte uitgaven boven de 750 gemeld moesten worden, vooraf. Dus dat ga ik donderdagmiddag maar doen verwacht ik.. moet een patiëntendossier bij geleverd worden dus kan niet eerder dan dat ik een officiële doorverwijzing heb.

Kijk ook even qua verzekering hoe ze omgaan met chronische zaken. Ik had eerst een verzekering op het oog die bleek alleen het jaar waarin een chronisch iets ontstaat dat te vergoeden. (diagnose en rest van het jaar de medicatie) en daarna werden die medicijnen niet meer vergoed...
Uiteindelijk voor petplan gekozen, tot nu toe heel blij mee. (sinds begin dit jaar, toen Skye erbij kwam. Met 3 honden werd het risico me iets te groot dat het spaarpotje niet voldoende zou zijn... )

Karen
Door Cindy de Wolf
#3449773
Toen ik ze nog verzekerd had heb ik met Petplan verreweg de beste ervaring op gedaan. Nooit gelazer, atijd snel uitbetaalt, vaak binnen 10 dagen na indienen. Ook met Baloe die met 11 jaar (golden retriever) zijn kruisband scheurde is gewoon die 1750 euro vergoed zonder morren of vragen. Ook de jarenlange fysio en nsaids zijn zonder gemor vergoed. Met proteq minder goede ervaringen die wilde overal een extra reden voor weten. Toen het overging naar Ohra alles opgezegd. Inmiddels is niemand hier meer verzekerd. Ik vind wat ze nu rekenen aan premie niet meer op te brengen met 6 honden.
Door smulpaap
#3449909
Inmiddels heb ik het geld op mijn rekening
En ik kreeg een kaartje in de brievenbus
Van de contactpersoon , die haar dossier inmiddels kent . Hij schreef ook blij te zijn dat het mysterie eindelijk is opgelost en wenste haar beterschap
Dat vond ik toch wel weer attent
Gebruikersavatar
Door pike
#3449910
Dat is mooi dat je het geld gestort hebt gekregen. En zeker aardig van de tussenpersoon. Maar dan heb je dus de verzekering niet direct zelf bij de Ohra afgesloten naar via een tussenpersoon?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door