Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Het is aan gegaan ;D siepie zat in de deuropening en Cato kwam wat dichtbij. Dat was eng en gaf een zachte blaas.
Drie stappen naar achter en toen was er dit.....
DSC_0353.JPG
DSC_0353.JPG (2.41 MiB) 1045 keer bekeken
Siepie vond het erg interessant zo... :biggrin2:
Door sam28
Siepie komt steeds meer kijken, wil er graag bij maar als Cato aan staat wil Cato graag naar Siepie. Siepie blaast dan een keer, wat overigens niet gemeend klinkt maar meer als waarschuwing, en vertrekt dan.
Ik hou Cato tegen omdat ik niet wil dat Siepie zich echt in het nauw voelt ondanks dat ze zelf komt kijken en alle vluchtmogelijkheden heeft.
Door sam28
DSC_0345.JPG
DSC_0345.JPG (3.36 MiB) 1017 keer bekeken
Heul spannend...
DSC_0337.JPG
DSC_0337.JPG (4.18 MiB) 1017 keer bekeken
Lekkere baby!

En ik hou me aanbevolen voor tips en geruststellende woorden. Ik ben -zoals met alles- nogal ongeduldig en maak me dan zorgen dat het niet goed gaat komen. :(
Door Too
Zit je klaar....
Dit komt echt helemaal goed, Siepie kent alleen Lea .. deze ruikt anders , doet vooral heel anders en daar moet ze even goed over nadenken. Ze gromt niet, ze mept niet, ze doet wat beleefde blaasjes om dat kleine vreslijk wilde beest op gepast afstand te houden
Die kleine stinkerd is er nog maar net, katten houden helemaal niet van veranderingen... dít komt echt goed.

Laat de Sieperd en de mini dit ook beetje zelf uitvogelen
Door Anne in Zweden
Wat zijn kittens toch verschrikkelijk schattig om te zien!

En inderdaad, dit komt goed. Als Siepie na een paar dagen al zo dichtbij durft te komen en Cato niet de tent uit mept, dan is het echt een kwestie van nog even geduld hebben. Is lastig, ik weet het, maar maak je daar geen zorgen om.
Door pearlsofpassion
Inderdaad.
Gewoon Siep op tijd en stond ook voldoende aandacht geven. Zodat ze zich op haar gemak voelt. Zeker als ze komt kijken als Cato slaapt, haar prijzen en geruststellen en laten zien dat je haar nog even graag ziet. Maar dat doe je denk ik wel. ;)

Als ze nog eens aan beide zijden van een deur zitten zou je ook met beide kunnen spelen als Siep dat nog wil. Dat breekt de spanning. Of beide wat snoepjes toegooien (maar dan wel zorgen dat ze elk aan hun kant blijven). Positieve ervaringen in elkaars buurt.
Maar niet overdrijven. Als je't gewoon laat gaan komt het ook wel goed.

En ja, Cato gaat bepaalde regels moeten leren. Dat Siep de baas is vb en dat als ze ergens ligt te slapen, Cato er niet bovenop mag springen. Als Siep iets dapperder is zal ze dat op een bepaald moment wss duidelijk maken en dat gaat niet met lief vragen zijn. Dat wil niet meteen zeggen dat het fout gaat. ;)

Ik begrijp wel dat je Cato nog een beetje tegenhoudt. Het is niet bevorderlijk als ze meteen in Sieps staart gaat hangen of bovenop haar gaat springen als Siep daar nog niet aan toe is.
Maar voorzichtig benaderen hoeft geen probleem te zijn. Ook niet als het op 'Siep haar terrein' is.
Door sam28
Ik werd onzeker. Blazen is niet goed, Siepie had een blaas gedaan. Ego, dit worden nooit maatjes. ;D
Dan kan ik nog zo ingelezen zijn maar dan gaat mijn hoofd met me aan de haal. :cool:

Siepie ligt de hele nacht te stinken onder mn dekbed tegen mij aan. Liefst op mijn arm. Maar sinds dat Cato er is liever tussen mijn benen. Gewoon, het zekere voor het onzekere denk ik. :biggrin2:
Als ze doorheeft dat ik met eten voor Cato bezig ben krijgt zij ook een plukje vlees. En ik zit regelmatig bij Siepie, even knuffelen, even spelen.
Doordat Siepie chronische niesziekte heeft (opgelopen in nest) heeft ze steeds minder tanden. Een lekker snoepje kan ze eigenlijk niet meer op kauwen. Mijn tandloze tijger is het.. :biggrin2:
Ik ga dus vanmiddag op zoek naar een zacht snoepje. Mag ook junkvoer zijn ;D
Als Cato gevaccineerd wordt dan gaat Siepie mee voor een check-up voor alles en zeker incl gebit. Dat ze weinig tot geen tanden meer heeft geeft niet, maar ze moet geen last hebben. Nu heb ik totaal niet het idee dat ze pijn heeft aan dr kaken. Maar goed, ff checken.

Ik dwaal af, vanochtend had ik Cato uit haar bench gelaten en ze was AAN. Siepie was in de keuken en gooit ineens de kamerdeur open. Stond hier midden in de kamer, zag Cato, zei mieMieMie en wilde de slaapkamer in rennen (die zit vast aan de woonkamer). Ik heb die snel open gezet en ze is daar ingerend en heb de deur op klein kiertje laten staan. Te klein voor Cato, prima voor Siepie. Cato is achter haar aan gedrenteld en keek wat vreemd tegen de dichte deur aan ;D
Door pearlsofpassion
Goed hoor. Geen probleem.
Laat haar maar op haar tempo wennen.
Ik was misschien wat te optimistisch met mijn gok van 'een week'. Kan gerust wat langer duren. Het kan heel geleidelijk gaan, maar er kan plots ook een knop om gaan. We zullen het moeten zien.

Soms zijn super kleine kittens ook gewoon eng en worden ze beter verdraagzaam eens ze een maand of 5 zijn. Sorry, ik wil je niet ontmoedigen of zo.
Ze reageert echt heel goed hoor.
Ik heb deze situatie gehad waarin het fout ging, dat weet je he. En Kleintje die kwam NIET in dezelfde kamer, gromde de hele dag en blies zelfs naar m'n hand omdat het naar Cuzco rook. Om je perspectief te bieden. ;)
Door sam28
Dankjewel!
Sorry, ik weet het niet meer, maar is het tussen jouw monsters goed gekomen? Dat lijkt me echt vreselijk.

Je hebt nu een week gezegd, daar houd ik me aan vast ;D ;D
Ik zie ook wel dat Siepie goed reageert. Alle boekjes en websites schetsen vreselijke scenario's. Jouw verhaal illustreert dat allemaal mooi. ;)

Ik kan me nog vaag herinneren dat Lea ook niks moest hebben van Siepie. Maar ik weet niet meer hoe lang dat duurde. Die lagen ook na een tijd samen in een mandje.
En Lea was echt zo'n niet sociale poes, terwijl Siepie super sociaal is. Ze vind de kleine smurf vooral eng. Wat ik eigenlijk best grappig vind want van alle scenario's had ik ENG niet bedacht.
Door hannabelgje
Hier is het altijd nog goedgekomen. Maar ik heb altijd oudere kittens die al manieren geleerd hebben van ouders, nestgenootjes en de fokker.
Maar zo te horen komt het echt wel goed hoor. Geen van beide gaat zich 24/7 verstoppen, geen van beide wil vechten of echt wegjagen. Ik denk dat je over een week twee katten hebt die het best met elkaar kunnen vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door