Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pearlsofpassion schreef: di 05 jan 2021, 20:27 Kaas is natuurlijk ook een umami-smakend... Das ook wel de meest favoriete smaak van de mens... ::)
Ik doelde meer op het lijstje erna. Noten, avocado, enz...
Haha, minder noten :biggrin2:

Nee, ik kan het dus niet. Dus ik probeer me maar weer vooral af te leiden met andere dingen; activiteiten en/of veel water drinken. Wil ik afvallen moet de focus op eten er voor mij af; ik moet er juist niet zo mee bezig zijn, het moet uit mijn hoofd. Maar da's meer voor het andere topic, heeft met WW juist niks te maken.
Voor mij geeft het registreren inzicht, maar het is ook een rem. Je pakt niet zo gauw een snackje als je het ook in een app gaat zetten. Het helpt mij om bewustere keuzes te maken.

Daarbij zie ik ook betere mogelijkheden om te werken aan het stabiliseren van een streefgewicht, omdat je er ook een wijntje of biertje bij kunt drinken. Zo lang je het maar registreert. Het is best knap bedacht en eigenlijk kan alles.

Hoe het in de praktijk voor mij uitpakt, dat zal de tijd leren. Dit is nog maar mijn 3e dag :D
Lizzy schreef: di 05 jan 2021, 11:20 Aha OK, ik snap het!

En kaas is dus inderdaad typisch zo'n voedingsmiddel..... Heeeeerlijk maar het staat stijf van de kcal. En dat kun je inderdaad niet ongestraft in de mond blijven stoppen, ook al eet je geen koolhydraat. Tenminste, ik geloof daar dus niet in, dat het werkt. Leuk, al die gezonde dingen als avocado, rauwe noten, dadels, etc. maar het staat stijf van de kcal en als je daar maar genoeg van eet, val je niet af / kom je aan (zeker tijdens of na de overgang).
Ik eet echt veel noten, dadels, pitten en zaden. Avocado's vliegen er ook doorheen.
En al past het niet binnen het OERsterk plan kaas laat ik niet staan dus iedere dag wel een stuk(je)
En voor het eerst in mijn leven kom ik niet aan van dit alles
eelke schreef: di 05 jan 2021, 20:32 Haha, minder noten :biggrin2:

Nee, ik kan het dus niet. Dus ik probeer me maar weer vooral af te leiden met andere dingen; activiteiten en/of veel water drinken. Wil ik afvallen moet de focus op eten er voor mij af; ik moet er juist niet zo mee bezig zijn, het moet uit mijn hoofd. Maar da's meer voor het andere topic, heeft met WW juist niks te maken.
Nou, dat heb ik ook hoor.
Lizzy, de enige keer in m'n leven dat ik vanzelf afviel was toch ook toen ik vooral die dingen at en de pasta, rijst, aardappelen, brood en koekjes liet staan.
Maar olijfolie vb in liters erdoor gingen. Kaas ook vrij veel.
Ik geloof daar ook meer in gewoon omwille van het feit dat het onze natuurlijke voeding is (OK, kaas niet) . Net zoals barf bij honden is het waarop wij mensen gebouwd zijn... En dat is niet op tarwe en glucose...
Maar momenteel lukt het me gewoon niet om er af te blijven. Verslavende voeding...

Maar iedereen moet doen wat voor hem werkt. ;)
pearlsofpassion schreef: wo 06 jan 2021, 07:36 Lizzy, de enige keer in m'n leven dat ik vanzelf afviel was toch ook toen ik vooral die dingen at en de pasta, rijst, aardappelen, brood en koekjes liet staan.
Maar olijfolie vb in liters erdoor gingen. Kaas ook vrij veel.
Ik geloof daar ook meer in gewoon omwille van het feit dat het onze natuurlijke voeding is (OK, kaas niet) . Net zoals barf bij honden is het waarop wij mensen gebouwd zijn... En dat is niet op tarwe en glucose...
Maar momenteel lukt het me gewoon niet om er af te blijven. Verslavende voeding...

Maar iedereen moet doen wat voor hem werkt. ;)
Ja, dat kun je in de regel allemaal ongestraft doen tot je 50ste/55ste. Zie de ervaring ook van Astrid. En kennelijk is het dus ook niet een dieet dat je makkelijk de rest van je leven volhoudt.
eelke schreef:Sjee, nog geen kilo groente voor 6 personen :-\ en bij elkaar misschien 2 kilo eten, dat is 330 gram pp? Dat is toch weinig? Of eet je hier dan nog een salade bij?

Het ziet er wel lekker uit. Maar ik zou hier dus geneigd zijn het dubbele van te eten.
Daar eet je nog rauwkost bij inderdaad. Ik eet als lunch altijd minimaal 200 gram groenten. Ik eet er dus geen rauwkost bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Lizzy schreef: wo 06 jan 2021, 08:22 Ja, dat kun je in de regel allemaal ongestraft doen tot je 50ste/55ste. Zie de ervaring ook van Astrid. En kennelijk is het dus ook niet een dieet dat je makkelijk de rest van je leven volhoudt.
Nou, ik vond het prima vol te houden. Volgens 80/20.
Maar niet tijdens de eerste 3 maand zwangerschap. Want ik hield bijna niets binnen... En tijdens de borstvoeding had ik heel erge honger en cravings.
En daarmee is de miserie terug begonnen. Het is echt een verslaving, al die bewerkte voeding.
Het is geen dieet, het is een voedingsgewoonte. Voor de rest van je leven. En met de juiste gerechten is dat echt prima te doen. Heerlijk zelfs (zoals vb Pascale Naessens, daar koken wij nog wekelijks van).
Maar ik heb er nooit in overdreven. Nooit iets volledig geschrapt. Gewoon beetje logische keuze's voor natuurlijke voeding. Suiker idd de grootste boosdoener.. Als ik daar al terug vanaf zou geraken... Maar dat lukt me nog niet. Tis idd zoals je zelf zegt, als een verslaving, als je het een keertje eet, ben je weer vertrokken. Net als alcoholverslaving of wat dan ook.

Ik heb ook nergens gezegd dat je je dan maar vol moet stoppen. Maar het is wel eenvoudiger om tijdig te stoppen dan met een bord friet of lekker broodje.
Of dat is toch mijn ervaring. En dan doel ik op honger, geen trek. Van koolhydraten krijg ik echt honger. Tot flauwtes toe. De ene koolhydraat is wel de andere niet. De meest bewerkte zijn de ergste.

En dan zijn er nog andere dingen. Als je lijf vb vitaminen of andere voedingswaarde tekort komt, wil je ook meer eten. En koolhydraten komen soms zonder extra voedingswaarde maar als lege calorieën.. Daar ben ik dus geen fan van.
Nou ok, als je een kh-arm dieet volgt en je wilt afvallen: bereken je kcal behoefte en trek er zo'n 300 kcal van af. Zelfde geldt voor keto, vegan, high-carb, eiwitrijk en het komkommerdieet: Je eet minder dan je verbrand. ;)

Nou zou veel vet vullen, maar daar heb ik nog nooit last van gehad hoor, zowel zak noten (rauw zonder zout) als blok kaas kan er zo in hoor.... ::)

Dus eigenlijk eten wat bij je past en waardoor dat niet als straf etc voelt is op termijn het beste.

Nou heb ik geen ervaring met ww maar zoals jullie erover praten is dat wel iets wat goed te doen is , zonder dat je van al die rare beperkingen hebt, maar juist kunt kiezen wat je eet, wel bewust en zodanig dat je niet te veel energie binnen kunt krijgen (want ook die punten is een manier van Kcal tellen, voor sommige alleen wat prettiger) En je mag af en toe ook nog wat genieten, ook belangrijk

En oja registreren wil ook helpen, dat geeft ook inzicht (zo ben ik bijv. gestopt met noten eten :o ::) ). Tis wel wat werk dan maar goed op den duur weet je het wel
Lekker taartje Hannabelgje, ik kan niet wachten totdat ik dat boek in huis heb :D

PoP het is net wat Lizzy zegt, afvallen als je ouder bent is echt totaal anders. Toen ik 30, 40 was ging dat heel anders dan na mijn 55e en inmiddels word ik dit jaar 65.
Daarbij is mijn ervaring dat je met kha niet zo mooi blijft afvallen als in het begin, Connie van Leeuwen zei dat 10 jaar geleden al tegen mij en zij had gelijk.

Maar ja, het werkt voor iedereen anders, ik vind WW fijn, zeker met die nieuwe app, die heeft echt heel veel mogelijkheden. Daarbij heb ik er ook een fijne behulpzame Facebook groep voor ontdekt :-)
pearlsofpassion schreef: wo 06 jan 2021, 10:44 Nou, ik vond het prima vol te houden. Volgens 80/20.
Maar niet tijdens de eerste 3 maand zwangerschap. Want ik hield bijna niets binnen... En tijdens de borstvoeding had ik heel erge honger en cravings.
En daarmee is de miserie terug begonnen. Het is echt een verslaving, al die bewerkte voeding.
Het is geen dieet, het is een voedingsgewoonte. Voor de rest van je leven. En met de juiste gerechten is dat echt prima te doen. Heerlijk zelfs (zoals vb Pascale Naessens, daar koken wij nog wekelijks van).
Maar ik heb er nooit in overdreven. Nooit iets volledig geschrapt. Gewoon beetje logische keuze's voor natuurlijke voeding. Suiker idd de grootste boosdoener.. Als ik daar al terug vanaf zou geraken... Maar dat lukt me nog niet. Tis idd zoals je zelf zegt, als een verslaving, als je het een keertje eet, ben je weer vertrokken. Net als alcoholverslaving of wat dan ook.

Ik heb ook nergens gezegd dat je je dan maar vol moet stoppen. Maar het is wel eenvoudiger om tijdig te stoppen dan met een bord friet of lekker broodje.
Of dat is toch mijn ervaring. En dan doel ik op honger, geen trek. Van koolhydraten krijg ik echt honger. Tot flauwtes toe. De ene koolhydraat is wel de andere niet. De meest bewerkte zijn de ergste.

En dan zijn er nog andere dingen. Als je lijf vb vitaminen of andere voedingswaarde tekort komt, wil je ook meer eten. En koolhydraten komen soms zonder extra voedingswaarde maar als lege calorieën.. Daar ben ik dus geen fan van.
Precies, zo ervaar ik het ook.
Zoveel mogelijk puur en onbewerkt eten is geen dieet maar een manier van leven.
Heb nu geen last meer van bloedsuiker schommelingen en al eet ik 18 of zelfs 20 uur niet dan heb ik daar geen last van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door