Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Kaela schreef:Als die niet in dit wieltje kan, dan kan geen enkel beestje er in.
Insecten? :angel2:

Maar dat is dus inderdaad het probleem met heel veel producten: het is simpelweg niet geschikt. Een dwerghamster heeft een minimum wiel formaat nodig van 20 cm, zoals PoP zei. Een Syr van 27 cm, maar liefst 30 cm. Muizen volgens mij trouwens ook ongeveer 20cm. Een geschikt wiel is altijd belangrijk, maar zeker voor hamsters omdat ze het heel intensief gebruiken.

Het idee " als het dier op de verpakking afgebeeld staat zal het er wel voor geschikt zijn" is geen rare redenering, integendeel een hele logische, maar is zelden waar.

Hooi is inderdaad een oké product en helpt bij stevige tunnels maken. Zolang het fijn/zacht hooi is zou het oké moeten zijn. Vergeet het wel niet in te vriezen, want er kan mijt in zitten.

Ik ben benieuwd naar de hamster :)
Door Kaela
frodo quin schreef:Insecten? :angel2:

Maar dat is dus inderdaad het probleem met heel veel producten: het is simpelweg niet geschikt. Een dwerghamster heeft een minimum wiel formaat nodig van 20 cm, zoals PoP zei. Een Syr van 27 cm, maar liefst 30 cm. Muizen volgens mij trouwens ook ongeveer 20cm. Een geschikt wiel is altijd belangrijk, maar zeker voor hamsters omdat ze het heel intensief gebruiken.

Het idee " als het dier op de verpakking afgebeeld staat zal het er wel voor geschikt zijn" is geen rare redenering, integendeel een hele logische, maar is zelden waar.

Hooi is inderdaad een oké product en helpt bij stevige tunnels maken. Zolang het fijn/zacht hooi is zou het oké moeten zijn. Vergeet het wel niet in te vriezen, want er kan mijt in zitten.

Die prijkt inmiddels in het topic!
Door pike
frodo quin schreef:Insecten? :angel2:

Maar dat is dus inderdaad het probleem met heel veel producten: het is simpelweg niet geschikt.
Een dwerghamster heeft een minimum wiel formaat nodig van 20 cm, zoals PoP zei. Een Syr van 27 cm, maar liefst 30 cm. Muizen volgens mij trouwens ook ongeveer 20cm. Een geschikt wiel is altijd belangrijk, maar zeker voor hamsters omdat ze het heel intensief gebruiken.

:???: Simpelweg niet geschikt zou ik toch niet willen zeggen. Een dwerghamster eet van nature ook wel eens wat insecten. Ze zijn niet perse nodig in het voer, maar het kan ook geen kwaad om, zeker in geval van jonge dieren in de groei, af en toe wat dierlijk eiwit aan te bieden. Een meelworm, sprinkhaan, of gewoon een klein stukje eiwit.
Door Kaela
pike schreef::???: Simpelweg niet geschikt zou ik toch niet willen zeggen. Een dwerghamster eet van nature ook wel eens wat insecten. Ze zijn niet perse nodig in het voer, maar het kan ook geen kwaad om, zeker in geval van jonge dieren in de groei, af en toe wat dierlijk eiwit aan te bieden. Een meelworm, sprinkhaan, of gewoon een klein stukje eiwit.
Volgens mij bedoelt Frodo Quin dat het loopwieltje alleen geschikt is voor insecten.

In veel hamstervoer zitten meelwormen. Ik wacht nog op de bezorging van Rodentia, ik heb allemaal proefzakjes besteld. Met allerlei bloemen, zaden en ook insecten. Het idee is dat ik dan kan kijken wat de leukste mix is, maar in de praktijk zal het ws een eeuwigheid duren voor ik door deze voorraad heen zal zijn ;D

Ik heb overigens al een groter loopwieltje gekocht. Wel jammer dat ze die bijna nergens hebben en dus al helemaal niet in de kleur die ik wilde... Maar ach, passen doet het nu wel!

De kleine man is best vaak wakker. Gisteravond, vanmorgen en eind van de middag ook alweer. Leuk hoor, elke keer als we langs de kooi lopen zoeken we waar hij zit.
Door frodo quin
Haha, ik bedoelde inderdaad het loopwiel ;) Insecten zijn inderdaad geschikt voor een hamster om te eten :)

@ Kaela: het is inderdaad erg gesteld met hoe moeilijk je dan wel geschikte producten vindt. Sommige dingen bestaan zelfs enkel maar in een te klein formaat (denk bv aan een konijnenkooi). Echt bedroevend, want zoveel dieren zijn daar het dupe van, zeker aangezien de meeste mensen ervan uit gaan dat een fabrikant en/of dierenwinkel correcte informatie verschaft :(

Deze hamster komt gelukkig beter terecht :) Komt hij dan komend weekend?
Door Kaela
frodo quin schreef:Haha, ik bedoelde inderdaad het loopwiel ;) Insecten zijn inderdaad geschikt voor een hamster om te eten :)

@ Kaela: het is inderdaad erg gesteld met hoe moeilijk je dan wel geschikte producten vindt. Sommige dingen bestaan zelfs enkel maar in een te klein formaat (denk bv aan een konijnenkooi). Echt bedroevend, want zoveel dieren zijn daar het dupe van, zeker aangezien de meeste mensen ervan uit gaan dat een fabrikant en/of dierenwinkel correcte informatie verschaft :(

Deze hamster komt gelukkig beter terecht :) Komt hij dan komend weekend?
Hij is er al! Er staan al foto’s in het topic, even terugbladeren!
Door Kaela
frodo quin schreef:Oh, blijkbaar een heel stuk gemist. Shame on me :-[

Wat een schatje seg en ik vind de foto's erg goed gelukt hoor. Dat doe ik je niet na met de ratten :)
Haha dat geeft toch niets!

Ik kreeg vandaag voer binnen. Ik heb allerlei mixjes besteld en door elkaar gemengd. Zeer tevreden over, het ruikt heerlijk! Ik hoop dat het mannetje zo wakker wordt, dan ga ik hem een meelworm geven. Ben benieuwd of ie dat lust!
Door Kaela
Vandaag was Valentijk de Sjaak (haha, mijn laatste hamster die ik als kind had heette Sjaak ;) ), hij moest fatsoenlijk op de foto. Nou, dat ging hem prima af! Hij vond het ook helemaal niet eng, ging nieuwsgierig op onderzoek uit. Heeft op onze handen gezeten en nam lekkere hapjes aan.

En gut, het schatje plakt ook gewoon zo lekker op de gevoelige plaat!
IMG_8769kl.jpg
IMG_8769kl.jpg (515.87 KiB) 1705 keer bekeken
IMG_8748kl.jpg
IMG_8748kl.jpg (417.53 KiB) 1705 keer bekeken
IMG_8745kl.jpg
IMG_8745kl.jpg (291.66 KiB) 1705 keer bekeken
Door Kaela
CindyMayella schreef:Wat een plaatje!!! En dat ie ook gewoon zo blijft zitten ;D :D .... heerlijk!!!!!
Een plaatje is ie! Maar blijven zitten deed ie niet hoor. Hij rende de hele tijd heen en weer. En dan maar hopen dat als ie een tel stil zat, dat mijn lens snel genoeg scherp kon stellen!.

Nog een paar
IMG_8789kl.jpg
IMG_8789kl.jpg (807.83 KiB) 1699 keer bekeken
IMG_8781kl.jpg
IMG_8781kl.jpg (537.19 KiB) 1699 keer bekeken
IMG_8751kl.jpg
IMG_8751kl.jpg (404.15 KiB) 1697 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door