Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3283104
Lazy Garfield schreef:Je bedoelt waarschijnlijk NexGard Martine? Is ook een insecticide dacht ik.
Dat zijn het allemaal!!
Hoe denk je anders dat je van insecten afkomt? :P
En nee het is niet NexGuard.
#3283107
De werkzame stof Fluralaner wordt alleen gebruikt in Bravecto als vlooien en tekenbestrijding. Er zullen vast broertjes en zusjes van zijn, maar dat heet dan anders. Ze mogen zo'n registratie niet zomaar gebruiken om andere middelen ervan te maken. Niet de eerste x jaren in elk geval.
Door Martine-Tom
#3283117
hannabelgje schreef:De werkzame stof Fluralaner wordt alleen gebruikt in Bravecto als vlooien en tekenbestrijding. Er zullen vast broertjes en zusjes van zijn, maar dat heet dan anders. Ze mogen zo'n registratie niet zomaar gebruiken om andere middelen ervan te maken. Niet de eerste x jaren in elk geval.
Simparica heet het. Werkt 1 maand (zeggen ze) en is afgeleid (of hoe je dat ook moet zeggen) van de werkzame stof van Bravecto maar dan dus zo bewerkt dat ie maar 1 maand ipv 3 maanden werkt.
http://www.dierenkliniekdenotter.nl/nie ... -teken.php
#3283121
Lil schreef:Een deken geïmpregneerd met de stoffen uit frontline etc. Die ga ik uitproberen.

http://www.diergezondheidscentrumnicola ... teken-hond
In frontline zit (gelukkig) geen permethrin. Daar zit fipronil in. Permethrin zit/zat in pulvex, defenddog en dat soort spul. Ouderwets middeltje wat super giftig is voor katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3283126
Wel uitkijken met katten met die deken!
De Bodyguard Dog Blanket is een geïmpregneerde (Permethrin) deken bestemd voor honden, die bij contact met de deken een dodende werking heeft op vlooien (zowel volwassen, larven als eitjes), teken, mijten en andere insecten. De deken heeft een afmeting van 120 x 80 cm met een gegarandeerde werking tot 75 wasbeurten.

De Boduguard Dog Blanket

De werkzame stof (Permethrin) is geïmpregneerde in een zeer lage dosis zodat dit niet schadelijk is voor honden en mensen, maar wel werkzaam is tegen vlooien, teken, mijten en andere insecten. De mat is verkrijgbaar in 3 kleuren.

Prijs: € 29.95

Let op!: gebruik deze deken niet bij katten.
Door fransbulletje
#3283160
Jarengeleden voor een vakantie 1x een pipet Advantix gegeven.
Binnen 5 minuten twee kwijlende bullen die gek werden van de jeuk.
Rollend over het vloerkleed en hollend door de kamer.
Heb ze gelijk onder de douche gezet en gewassen, daarna was het over.
Nooit komt die zooi er meer in, heb daarna foto's gezien van brandwonden veroorzaakt door de Advantix.
Gebruik nu al 2 jaar de Cdvet vlo&teek exit besteld bij eko4petz.
Werkt prima, druppel het niet eens op de honden maar gewoon als het nodig is een paar druppels op hun tuig.
Hier nooit vlooien en zelden een teek.
Door bedaan
#3283175
Ik weet nog steeds niet wat ik van bravecto moet denken. Ja het is schadelijk maar dat is bijna alles wat je gebruikt. Ik heb het geluk dat Dieber niet zoveel last heeft van teken terwijl ik wel op de Veluwe woon. Maar soms is het maar net waar je loopt.
Vorig jaar helemaal niks gebruikt maar een zo goed als naakthond is makkelijk te controleren. Nu ze weer mooi in haar vacht zit is het een stuk lastiger. Ik ga pas wat gebruiken als ze veel teken heeft.

Vorig jaar had Dieber een dubbele oorontsteking, en erg heftig, beide oren zaten vol pus ( je zal als hond ook maar eens aangeven dat je ergens last van hebt). De eerste oorzalf werkte onvoldoende, de tweede oorzalf werkte beter. Helaas bleek Dieber allergisch te zijn voor de antibiotica in de zalf. Gevolg een kale hond waarbij er gewoon gaten vielen in haar huid en ze op een gegeven moment haar hele buik, borst en oren open lagen. Het had niet veel gescheeld of ze was er niet meer geweest. Van top fit naar binnen een week niet eens meer 100 meter kunnen lopen, niet kunnen hurken om te plassen of poepen. Zij mag nooit meer antibiotica uit deze groep hebben. Is deze oorzalf dan zo schadelijk? Nee, op uitzonderingen na een super middel dat wel bijna het leven van mijn hond heeft gekost.
#3283225
Lil schreef:Een deken geïmpregneerd met de stoffen uit frontline etc. Die ga ik uitproberen.

http://www.diergezondheidscentrumnicola ... teken-hond
Wikipedia schreef:Pyrethrumachtige stoffen, de pyrethroïden Pyrethrum wordt gemaakt van uit de bloemhoofdjes van de pyrethrumplant (een chrysanthemum, bijvoorbeeld Chrysanthemum coccineum). Deze stof doodt met name koudbloedige dieren, is nauwelijks giftig voor warmbloedigen en wordt heel snel afgebroken. De kunstmatige pyrethroïden zijn wat stabieler en worden tegenwoordig veel gebruikt.
Chrysanten? Daar kunnen honden toch ook last van krijgen?
#3283228
hannabelgje schreef:In frontline zit (gelukkig) geen permethrin. Daar zit fipronil in. Permethrin zit/zat in pulvex, defenddog en dat soort spul. Ouderwets middeltje wat super giftig is voor katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oh, fipronil daar worden de imkers heel blij... De pest met die anti-vlo en anti-teek middelen is dat ze meestal neonicotinoiden of fipronil bevatten. En dat is weer heel slecht voor de bijen. :'( ((Yup, ik geef ook om de bijtjes en heb al een paar maal uitgeputte bijtjes en hommels van een uitputtingsdood gered. Druppeltje biologisch honing doet wonderen.))
Ik heb een paar keer - reeds met opzet - met grote tussenpozen bravecto ingezet en ook een keer comfortis, want bevat geen neonicotinoiden. We hebben nu besloten om heel veel te checken en wat natuurlijke middeltjes te testen in de hoop dat dat afdoende zal zijn. We willen geen gif gebruiken dat de rest van de natuur om zeep helpt.
Door Lil
#3283239
Kaio schreef:Wel graag een review dan :) Vraag me nl. af of dat afdoende werkt
Ja ik heb ook mijn twijfels maar wil dit idd proberen. Het enige voordeel van de scalibor was dat na het verwijderen van de band de klachten snel verdwenen. Een deken neem je ook snel weg. Scheelt waarschijnlijk dat mijne wel veel op een vaste plek liggen. Ik houd je op de hoogte en kan je bij succes gemakkelijk eentje meenemen.


Geen paniek mensen ik heb al 1,5 jaar geen katten meer.


Ja bij opeten zijn chrysanten (enigszins) giftig. Bij huidcontact geen idee. Eten doen ze elders en deze twee likken geen poten en zo dus het blijft bij huidcontact.

Zit ook in advantix, pulvex, exil, Bolfo etc. Klopt.


Neem werkt niet vrees ik. Ik heb het bij de atopie van Cay heel veel gebruikt ook ok de kleedjes waar ze op lag en ze werd opgevreten door ongedierte.
#3283241
Martine-Tom schreef:Simparica heet het. Werkt 1 maand (zeggen ze) en is afgeleid (of hoe je dat ook moet zeggen) van de werkzame stof van Bravecto maar dan dus zo bewerkt dat ie maar 1 maand ipv 3 maanden werkt.
http://www.dierenkliniekdenotter.nl/nie ... -teken.php
Simparia schreef:IMPORTANT SAFETY INFORMATION Simparica is for use only in dogs, 6 months of age and older. Simparica may cause abnormal neurologic signs such as tremors, unsteadiness, and/or seizures. Simparica has not been evaluated in dogs that are pregnant, breeding or lactating. Simparica has been safely used in dogs treated with commonly prescribed vaccines, parasiticides and other medications. The most frequently reported adverse reactions were vomiting and diarrhea. See full Prescribing Information.
Ook geen aanrader dus.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door