constance.blokzijl schreef:+2!Ik vraag me zomaar eens af, hoe zou ik nou het beste jullie (en de andere reageerders die bewust met hun powerbreed omgaan) kunnen passeren/benaderen?
En dan moet je ook nog eens een powerbreed hebben die dat gebeurd, feestje helemaal compleet want die laat het echt geen 4e x gebeuren.... Ook alle 3 keren onverwachts (meneer ging geheel op in zijn snuffelmomet) En dan zijn het inderdaad vechthonden want Brutus wachtte heel rustig tot er een binnen reikwijdte was.... Nu kreeg hij mij mij geen kans daartoe maar foei wat is het vermoeiend om te blijven roepen (in een aanlijngebied! Of gewoon hier in de wijk) als iemand zegt maar hij doet niets, ja maar mijne wel.... En omdat Brutus heel rustig stond te wachten (degene die er verstand van hebben zagen het wel hoor) hebben dit soort mensen het niet door....
En echt, Brutus was een super lieve zachtaardige reu, het laatste jaar deed hij dat ook niet meer, kon hij bijvoorbeeld ook weer (aangelijnd) in een groep mee lopen met de uitlaatservice. Maar er zijn dus gewoon 3 bazen die dit een groot deel van zijn leven verpest hebben voor mij. Maar ik ben degene die de valse vechthond heeft...
Terwijl hij in alle (bijna) 8 jaar zelf geen bijtincindent veroorzaakt heeft.
Tom is een kleine smurf van 8 kilo. Goedmoedig maar reactief. Zal echter weer nooit de aanval opzoeken maar onderdanig gedrag laten zien en mijn steun zoeken daar waar nodig.
Mijn ervaring met powerhonden is dat die daar negatief op reageren wat Tom weer bevestigd in zijn gedrag.
Inmiddels keer ik gewoon resoluut om zodra ik zo'n hond aan zie komen, ongeacht of die hond nou wel of niet vals is. Of ik ga aan de kant staan laat Tom zitten en positioneer mezelf tussen Tom en de hond in maar dat kan alleen als de hond aangelijnd is en ik weet dat de baas de hond niet naar Tom laat gaan.
Hij heeft nu een boerboel vriendje waardoor hij wel wat zekerder word naar honden met een andere taal.
Helaas is Tom door meerdere negatieve ervaringen met bull-achtigen enorm reactief geworden en trekt zijn scheur maar gewoon open als hij ze ziet. Terwijl als het tot een ontmoeting komt hij in notime het prima vind en het goed gaat.
Aangezien we nou eenmaal al die honden hebben en die morgen niet ineens weg zijn...wat zouden jullie adviseren qua benaderen?