Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138632
Lizzy schreef: Ja, ik heb 1 keer Weleda Tandbalsem gebruikt (ook lekker hoor, alleen baal ik dat daar alcohol in zit) en ik heb gewoon tandpasta gebruikt (voor gevoelige tanden). Ik vermoed dat ik de rest van mijn leven zulke tandpasta wel moet blijven gebruiken..... :-\
Ik ga het ook eens met Weleda proberen! Ja, jammer dat enkel die tandpasta bij jou werkt, mja, als het niet anders is, dan is het zo ... altijd maar pijn hebben is ook niks natuurlijk :-\
#3138633
Sorry dat ik je topic zo zit te vervuilen Borke :biggrin2:. Als ik 'm op moet splitsen geef je maar een gil.

Wat de bio tandarts ook vindt (deze dan he) is dat een mondhygiëniste helemaal niet zo geweldig is en dat tandsteen verwijderen ook helemaal niet zo geweldig is. Omdat tandsteen (in lichte mate) ook een functie heeft. Nou, dat lijkt mij nou een broodje Aap.

Maar goed, even terug komend op deze manier van poetsen.... Ik ga al anderhalf jaar niet meer naar de mondhygiëniste maar mijn mond voelt aan alsof ik daar net geweest ben! Ik moest even denken hoe het nou voelde, maar zo voelt het dus.
#3138698
Boeffie Blafmans schreef: :biggrin2: Wat is eigenlijk het evolutionaire nut van deze vrouwelijke wispelturigheid?

(Heb je tijd om langs te komen, of is je bezoek te kort?)
Dat mannen zo de balen van ons krijgen dat ze hun spullen pakken en op zoek gaan naar een nieuw exemplaar. Zo kunnen ze hun zaad verspreiden en de menselijke soort in stand houden. :biggrin2: #dokterannevooraluwbiologievragen

(Ben helaas te kort hier, kan dus niet langskomen deze keer. Maar geef Shoko een knuf van me!)
#3138701
Anne in Duitsland schreef: Dat mannen zo de balen van ons krijgen dat ze hun spullen pakken en op zoek gaan naar een nieuw exemplaar. Zo kunnen ze hun zaad verspreiden en de menselijke soort in stand houden. :biggrin2: #dokterannevooraluwbiologievragen

(Ben helaas te kort hier, kan dus niet langskomen deze keer. Maar geef Shoko een knuf van me!)
:biggrin2: Aha, duidelijk en heel logisch!

(Jammer, volgende keer!)
#3138806
Alleen ervaring met reguliere ta. Hij geeft mij met klem aan niet elektrisch te poetsen alleen als er hardnekkige plak is. Dit ivm tandvlees en tandhalsproblemen. Zelf heb ik idee dat eea erger is geworden na 1 keer ruw tandsteenverwijderen door een onervaren persoon. Alsof tandvlees niet meer helemaal hersteld is. Verder gebruik ik behalve slechte elmex sensitive en oral b professional niets meer. Ik durf dat ook niet meer Lizzy, doet echt zeer en je bent zo weer 3 weken verder voordat het mindert als je verkeerde tandpasta gebruikt.
#3138835
Lizzy schreef: Heeft iemand al naar de Dr. Bass poetsmethode gekeken? Ik heb het gisteren gelijk uitgeprobeerd (gewoon met mijn eigen tandenborstel natuurlijk - overigens zeggen veel biologische tandartsen dat poetsen met een elektrische tandenborstel heel erg slecht is en juist zorgt voor terugtrekkend tandvlees), maar dit is een gek gevoel zeg....! Ik ga dit eens een tijdje doen zo!
Ja, ik ook.  :)

Als je een goede mondhyena hebt, krijg je op deze manier poetsinstructie.  ;)  Ik zit zat veel tussen de mondhygiënisten en dit komt me meer dan bekend voor.  :) 

Fijn dat het goed bevalt, deze manier van poetsen. En ik hoop echt dat het ook merkbaar wordt!  :)
#3138933
hannabelgje schreef: Ik poets juist elektrisch om mijn tandhalzen te beschermen. Ik poets met een gewone tandenborstel veel te hard. Met mijn elektrische kan dat niet.
Vreemd, ik moest juist handmatig gaan poetsen, omdat een elektrische tandenborstel te hard zou zijn  :-\. Ik moest de tandenborstel wel anders vast houden. Met drie vingers i.p.v. de hele hand, zoals je een potlood vast houdt zeg maar en weinig druk zetten. Precies zoals hierboven volgens die dr. Bass methode.
Laatst gewijzigd door doranto op di 28 jul 2015, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#3138972
Doranto schreef: Vreemd, ik moest juist handmatig gaan poetsen, omdat een elektrische tandenborstel te hard zou zijn  :-\. Ik moest de tandenborstel wel anders vast houden. Met drie vingers i.p.v. de hele hand, zoals je een potlood vast houdt zeg maar en weinig druk zetten. Precies zoals hierboven volgens die dr. Bass methode.
Hier idem.  ;)

Ik ga googlen en plaatjes bekijken van die dr. Bass methode, want die ken ik niet. Men heeft mij wel eens gezegd tandenborstel niet met hele hand vasthouden, maar dat lukte mij zonder verder enige uitleg dus niet.
#3138982
Lil schreef: Hier idem.  ;)

Ik ga googlen en plaatjes bekijken van die dr. Bass methode, want die ken ik niet. Men heeft mij wel eens gezegd tandenborstel niet met hele hand vasthouden, maar dat lukte mij zonder verder enige uitleg dus niet.
Ik moest de tandenborstel zó vasthouden alsof het een pen is en je ermee wilt gaan schrijven  ;) Verduidelijkt het dat een beetje?
#3139012
Doranto schreef: Ik moest de tandenborstel zó vasthouden alsof het een pen is en je ermee wilt gaan schrijven  ;) Verduidelijkt het dat een beetje?
Ja, dat is inderdaad duidelijk dank je.

Ik heb nu ook een filmpje gezien van die 45 graden en dan op en neer ipv de ovalen die ik als kind leerde te maken en het recht op de tanden zetten van de tandenborstel. Niet heel ingewikkeld zo te zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door