Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fido
#3079378
hummm juist ja...... eigenaresse wil niet luisteren..... Staat niet open voor het feit dat je in een samenleving woont, in bewoond gebied.

Ik heb het recent meegemaakt met een ander dier. Een haan en ja ik weet het is geen aanvallende kat maar ik werd er knettergek van  :-[ Het beest kukelde de hele dag door.
Ik heb de achterburen gesproken en uitleg gegeven.
De buren vonden dat ik dan ook last moest hebben van de overvliegende vliegtuigen en dat dat gelijk stond met hun haan. Nogmaals een poging gedaan om uitleg te geven dat het om de hanengekraai gaat!
Een brief met uitleg in de brievenbus gedaan.

Afijn: de haan bleef en ik werd écht ziek van de stress. We zijn toen iets minder vriendelijk naar de achterburen geweest en heel duidelijk dat die haan weg moet! Tevens aangeboden om te helpen voor herplaatsing. Het aanhouden van de haan zou onwenselijk gedrag gaan uitlokken en niemand is gebaat dat in een vlaag van verstandsverbijstering die haan het loodje legt.

(wij wonen in een dicht bevolk/behuisd gebied en geen buiten gebied).

We zijn eerst netjes geweest maar dat hielp niet. Pas toen we onze grote "scheur" opentrokken zagen de achterburen de ernst ervan in. Dat betreur ik nog steeds maar ben dolgelukkig met het resultaat. Die haan was heel snel weg.
Door Elvira
#3079398
Doranto schreef: Honden mogen toch ook niet los over straat zwerven?
Het wordt hoog tijd dat dat voor katten ook verboden wordt! Als je een kat wilt, dan hou je hem lekker op je eigen terrein. Ik heb het altijd al ronduit belachelijk gevonden dat mensen vinden dat katten overal maar moeten kunnen lopen. Ik heb verschillende katten gehad, maar nooit los op straat of in de tuin van een ander!
+1

Kwam laatst terug van een wandeling zit er een kat in de voortuin een hoop te doen. Leuk als je net je eigen tuin in wilt lopen met je hond. Gelukkig de jongste, die niet zo fel op katten is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3079434
nah.... t is niet enkel t probleem van de katteneigenaren.... als er hier zo n killer rond zou lopen is t ook wel degelijk mijn probleem!
mijn honden zouden worden aangevallen en mijn honden zouden op een gegeven moment echt wel gaan reageren, ik zou dan moeten omlopen bij t zien van dat beest...ik zou overal rekening mee moeten houden omdat dat beest buiten loopt...
Door Quinta
#3079436
Jaja, iedereen weet precies welke overlast het dier van de buren geeft, maar dat jezelf iets fout doet zie je niet.

Al die mensen die een kat hebben die misschien zich niet altijd aan de regels van de wet houdt kiezen daar niet voor. Zij zouden liever hebben dat hun kat mooi braaf in z'n eigen tuin blijft. Iedere kat is weer anders, net als iedere hond. Geeft jouw hond nooit overlast? Laat jij je hond nooit loslopen binnen de bebouwde kom? Nergens in Nederland in geen enkel dorp mogen honden los buiten de aangewezen losloopgebieden. Ook buiten de bebouwde kom zijn er maar weinig gebieden waar de hond vrij mag. En hoeveel drollen liggen er niet op het trottoir? Iedere diender zou honderden bekeuringen per dag kunnen uitschrijven als hij dat zou willen. Ikzelf laat mijn hond ook los als ik inschat dat het geen overlast of gevaar geeft, ondanks dat het niet mag. Vele hondenbezitters eigenen zich allerlei rechten toe, maar ohwee als de kat van de buren leeft volgens zijn natuurlijke instinct. Het is zo gemakkelijk te zeggen dat mensen hun kat maar binnen moeten houden. Een kat die buiten gewend is kan je nooit meer opsluiten. Hij breekt het huis af. Inslapen zou dan de remedie zijn. Dat de kat van de buren in jouw tun poept is inderdaad heel vervelend, maar die buren kiezen daar ook niet bewust voor.

Ik vind het allemaal wat schromelijk overdreven. Ik loop al 36 jaar dagelijks mijn hond(en) uit te laten en ben hoogstens een paar keer een kat tegengekomen die op een komische manier met z'n staart omhoog achter me aan kwam. Wanneer ik me omdraai en resoluut op hem af ga, is hij verdwenen. Meer last heb ik van die honden die hun baas uitlaten. Honden die sterker zijn dan hun baas en hem/haar aan de riem meezeulen naar mijn hond toe. Je moest toch zonodig een stoere hond! Hou hem dan wel in bedwang en passeer anderen ongestoord als ze daar niet van gediend zijn

Ik heb zelf geen kat, maar kan hun gedrag en natuurlijke instincten waarderen. Wanneer één van hen op mijn vogelvoedertafel springt ben ik daar ook niet blij mee. Maar ik weet dan dat ik die tafel hoger moet maken of mijn tuin afsluiten voor katten.

Het is zoals met alles: LEVEN EN LATEN LEVEN.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3079440
Quinta schreef: Jaja, iedereen weet precies welke overlast het dier van de buren geeft, maar dat jezelf iets fout doet zie je niet.

Al die mensen die een kat hebben die misschien zich niet altijd aan de regels van de wet houdt kiezen daar niet voor. Zij zouden liever hebben dat hun kat mooi braaf in z'n eigen tuin blijft. Iedere kat is weer anders, net als iedere hond. Geeft jouw hond nooit overlast? Laat jij je hond nooit loslopen binnen de bebouwde kom? Nergens in Nederland in geen enkel dorp mogen honden los buiten de aangewezen losloopgebieden. Ook buiten de bebouwde kom zijn er maar weinig gebieden waar de hond vrij mag. En hoeveel drollen liggen er niet op het trottoir? Iedere diender zou honderden bekeuringen per dag kunnen uitschrijven als hij dat zou willen. Ikzelf laat mijn hond ook los als ik inschat dat het geen overlast of gevaar geeft, ondanks dat het niet mag. Vele hondenbezitters eigenen zich allerlei rechten toe, maar ohwee als de kat van de buren leeft volgens zijn natuurlijke instinct. Het is zo gemakkelijk te zeggen dat mensen hun kat maar binnen moeten houden. Een kat die buiten gewend is kan je nooit meer opsluiten. Hij breekt het huis af. Inslapen zou dan de remedie zijn. Dat de kat van de buren in jouw tun poept is inderdaad heel vervelend, maar die buren kiezen daar ook niet bewust voor.

Ik vind het allemaal wat schromelijk overdreven. Ik loop al 36 jaar dagelijks mijn hond(en) uit te laten en ben hoogstens een paar keer een kat tegengekomen die op een komische manier met z'n staart omhoog achter me aan kwam. Wanneer ik me omdraai en resoluut op hem af ga, is hij verdwenen. Meer last heb ik van die honden die hun baas uitlaten. Honden die sterker zijn dan hun baas en hem/haar aan de riem meezeulen naar mijn hond toe. Je moest toch zonodig een stoere hond! Hou hem dan wel in bedwang en passeer anderen ongestoord als ze daar niet van gediend zijn

Ik heb zelf geen kat, maar kan hun gedrag en natuurlijke instincten waarderen. Wanneer één van hen op mijn vogelvoedertafel springt ben ik daar ook niet blij mee. Maar ik weet dan dat ik die tafel hoger moet maken of mijn tuin afsluiten voor katten.

Het is zoals met alles: LEVEN EN LATEN LEVEN.
Eigenlijk ben ik het hier wel een beetje mee eens.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3079447
Quinta schreef: Jaja, iedereen weet precies welke overlast het dier van de buren geeft, maar dat jezelf iets fout doet zie je niet.

Al die mensen die een kat hebben die misschien zich niet altijd aan de regels van de wet houdt kiezen daar niet voor. Zij zouden liever hebben dat hun kat mooi braaf in z'n eigen tuin blijft. Iedere kat is weer anders, net als iedere hond. Geeft jouw hond nooit overlast? Laat jij je hond nooit loslopen binnen de bebouwde kom? Nergens in Nederland in geen enkel dorp mogen honden los buiten de aangewezen losloopgebieden. Ook buiten de bebouwde kom zijn er maar weinig gebieden waar de hond vrij mag. En hoeveel drollen liggen er niet op het trottoir? Iedere diender zou honderden bekeuringen per dag kunnen uitschrijven als hij dat zou willen. Ikzelf laat mijn hond ook los als ik inschat dat het geen overlast of gevaar geeft, ondanks dat het niet mag. Vele hondenbezitters eigenen zich allerlei rechten toe, maar ohwee als de kat van de buren leeft volgens zijn natuurlijke instinct. Het is zo gemakkelijk te zeggen dat mensen hun kat maar binnen moeten houden. Een kat die buiten gewend is kan je nooit meer opsluiten. Hij breekt het huis af. Inslapen zou dan de remedie zijn. Dat de kat van de buren in jouw tun poept is inderdaad heel vervelend, maar die buren kiezen daar ook niet bewust voor.

Ik vind het allemaal wat schromelijk overdreven. Ik loop al 36 jaar dagelijks mijn hond(en) uit te laten en ben hoogstens een paar keer een kat tegengekomen die op een komische manier met z'n staart omhoog achter me aan kwam. Wanneer ik me omdraai en resoluut op hem af ga, is hij verdwenen. Meer last heb ik van die honden die hun baas uitlaten. Honden die sterker zijn dan hun baas en hem/haar aan de riem meezeulen naar mijn hond toe. Je moest toch zonodig een stoere hond! Hou hem dan wel in bedwang en passeer anderen ongestoord als ze daar niet van gediend zijn

Ik heb zelf geen kat, maar kan hun gedrag en natuurlijke instincten waarderen. Wanneer één van hen op mijn vogelvoedertafel springt ben ik daar ook niet blij mee. Maar ik weet dan dat ik die tafel hoger moet maken of mijn tuin afsluiten voor katten.

Het is zoals met alles: LEVEN EN LATEN LEVEN.
Tja, dan heb ik zeker ALTIJD uitzonderingen in huis gehad. Ik heb meerdere katten uit asiels gehad. Zwerfkatten die altijd buiten liepen. Hier kwamen de katten nooit los op straat en nooit in de tuin van een ander! En ik kan niet zeggen dat ze daardoor hier nu zo'n slecht leven hebben gehad! Ik nam de moeite om het huis en de tuin zodanig aan te passen dat ze zich er uitstekend konden vermaken en niet konden ontsnappen. Dat vind ik niet meer dan normaal en de consequentie als je een kat wilt! Ook nam ik ze wel eens aan een tuigje mee als de betreffende kat dat leuk vond. Zolang er echter mensen zijn die het kennelijk normaal vinden om andere mensen met de problemen van hun dier op te zadelen zal het altijd wel zo blijven. Zoals ik al eerder zei, ronduit belachelijk!!
En je kiest WEL bewust voor het feit dat je kat in de tuin van de buren poept als je hem los laat lopen!!!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3079450
Schromelijk overdreven?

Nee, mijn hond loopt NOOIT los waar het niet mag (en ook zelden tot nooit waar het wel mag), ik ruim áltijd de poep op enz enz. De enige overlast die Oscar zou kunnen geven is aanslaan als er mensen aan de deur komen en dat gebeurd maar weinig en mijn buren ervaren die enkele keer niet als overlast. Oh en laat ik eerlijk zijn, spuitpoep is ook niet op te ruimen en met spuitpoep redden we het niet altijd naar de geschikte stukken. Dus dat heeft nog zeg 3 keer in 4 jaar een vieze plek op het grasveld gegeven.

Oscar is twee jaar terug meerdere keren door dezelfde oranje kat aangevallen. We hebben bijna 3 jaar last gehad van een kat die ons de hele wandeling achtervolgde. Hij is, toen ik nog 8 a 10 km per keer fietste, meerdere keren door verschillende katten in verschillende wijken aangevallen. Ik moet ELKE wandeling opletten dat er niet een van de 20-30 katten hier uit de straat niet te dichtbij komt of zich onder een auto verstopt heeft.

Leven en laten leven, echt, wat een opmerking. Hartstikke fijn dat jij er al 36 jaar geen last van hebt, maar dat wil toch echt niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Ik heb verdorie al 4 jaar lang enorm veel last van loslopende katten en ik durf glashard te stellen dat ik met Oscar zeer minimaal overlast veroorzaak. Mensen moeten hun katten gewoon binnen en onder toezicht houden. Onze katten hebben in Akkrum buiten in de weilanden mogen struinen en leven nu ook al weer jaren binnen. Ze mogen heel af en toe een frisse neus halen onder toezicht en dat vinden ze leuk, maar het is geen moeten voor ze. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar je maakt mij niet wijs dat die 20-30 katten hier uit de straat allemaal een uitzondering zijn en echt zo per see smorgens naar buiten geflikkerd moeten worden om maar te doen waar ze zin aan hebben.
 
Door Too
#3079451
Quinta. jij bent duidelijk nog nooit de 'killerkat'  tegen gekomen en geloof me die bestaan!
Ze liggen in de struik, achter een muurtje en gaan vol in de aanval en echt niet op de komische manier.

Een kat die aan z'n vrijheid gehecht is houd je niet zomaar van de een op de andere dag binnen /op eigen erf dat is absoluut waar.
Maar om oa volgepoepte tuinen  t af te doen met: zo zijn ze nou eenmaal is mij (als katten eigenaar) te makkelijk,
Jij zet toch ook je hond/kind niet bij mij over 't hek omdat 'hij zo nodig moet?
Ik gun mijn katten ook veel meer ruimte dan ze nu krijgen, helaas dat zit er niet in . . mijn katten, mijn verantwoording om te zorgen dat ze nog steeds een leuk leven hebben. Op t moment dat ik daar aan twijfel komen er geen nieuwe katten. . zo simpel is t.
Maar t is aan mij om te zorgen dat mijn hond, kat, kind, muziek, bedrijf een ander zo min mogelijk hinder berokkent en pas daarna kom je wat mij betreft op t punt van 'leven en laten leven'
Gebruikersavatar
Door doranto
#3079452
Ik ben het voor 100% met je eens @Kaela!
Jammer dat niet iedereen er zo over denkt!

edit: Met jou ben ik het ook eens @Too, behalve dan dat je een kat die aan zijn vrijheid gewend is niet binnen kunt houden. Het kost (heel) veel moeite, maar het kán wel.
Oh, maar je schreef "niet zomaar binnenhouden" dan heb je wel weer gelijk  ;)
Laatst gewijzigd door doranto op za 28 feb 2015, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#3079455
Overigens vinden 'mijn buren' t van de zotte dat de tuin afgesloten is voor de katten
Hoor ze met enige regelmaat zeggen "Nee is niet vanwege de voetballen van onze spruiten,dat is voor de katten die mogen kennelijk de straat niet op"
Gebruikersavatar
Door Sher
#3079459
Ik vind leven en laten leven toch echt niet zo'n raar achterhaald begrip.
Ik weet best dat er katten zijn, die ronduit gevaarlijk zijn. Ze zijn er niet heel veel, maar ze bestaan. Zelf neem ik met mijn mini-hondjes nooit een risico. Ik steek de straat over, als ik een kat pontificaal op de stoep zie liggen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dan achter me aan rennen de straat over.
Wat ook bestaat, is dat er katten zijn die je niet binnen kunt houden. Ik vind dat daar veel te luchtig over wordt gedaan hier op het forum. Gedragsproblemen bij van die pittige katten zijn ook niet iets om weg te wuiven.
Zelf denk ik dat de baas van horror kat maar een paar mogelijkheden heeft en wel: de kat herplaatsen (wie zit op zo'n kat te wachten?) of de kat buiten laten lopen, of de kat in laten slapen. Ik kan me best voorstellen dat de baas van die kat uiteindelijk kiest voor het buiten laten lopen van de kat. Nu heb ik niet gezien hoe gevaarlijk die kat is en of in laten slapen een betere keuze zou zijn, maar voorlopig vind ik leven en laten leven dus nog niet zo'n slecht uitgangspunt.
Iemand bedreigen om zijn huisdier dood te schieten vind ik trouwens ook niet echt heel netjes, maar ik ben daar niet bij geweest, dus kan daar niet over oordelen.  :-\
Door Martine-Tom
#3079460
Dit soort dingen blijven lastig, maar eigenlijk (en nu zal ik wel geen vrienden maken) je kan die mensen toch niet veranderen, dus je kan je er druk over maken en vinden dat zij er iets aan moeten doen....maar dat gaan ze niet doen dus biljft het toch zaak om te proberen je honden hiermee om te leren gaan. En ja ik heb hier ook en killerkat gehad, mega beest van een kilo of 7 die bovenop Tom vloog toen hij nog pup was (mag je nu raden waar zijn kattenhaat vandaan kwam) deze kat is idd een keer de verkeerde hond tegen gekomen, werd aangevallen en "rende" strompelend weg en is toen aangereden.

In het dagelijks leven kom ik wel meer dingen tegen die ik graag veranderd zou zien, maar ja...kleine kindjes die ineens op Tom afrennen mogen ze van mij ook verbieden (niet dat ie wat doet, maar hij houd er gewoon niet van) toen Tom nog werkte, duidelijk een "geen aandachtgeven" vestje aanhad en mensen die dan toch even aaien of zelfs snoepjes geven, mogen van mij ook verboden worden....maar ja, dat gebeurd niet, dus moest ik er toch echt zelf wat mee.

Nu is een killerkat iets heel lastigs om mee om te gaan, ik heb ook geen idee, anders dan de buurt waar het beest zit vermijden, maar van de andere kant verwachten dat de eigenaar het wel oplost gaat hem ook niet worden...
Ik heb met TOm een soort compromis, elke kat die in welk huis dan ook binnen zit (vrienden, hier thuis) dat zijn katten waar je je normaal tegen hebt te gedragen, katten die gewoon buiten zitten en niks doen gaan ook prima, maar katten die ineens langsrennen oid....daar blaft ie onhoudelijk tegen en dat heb ik er nooit uitgekregen, opjagen doet ie ook heel soms, en gelukkig gaat ie niet voor de kill maar puur voor het wegjagen...ook heel fout maar ik heb het erbij gelaten, hij komt gewoon terug als ik hem roep, als ik het voorzie en waarschuw laat ie het ook, voor die ene keer dat ik te laat ben en hij toch wegvliegt....niet iets waar ik trots op ben maar so be it...

En ja ik snap echt wel dat er honden zijn die katten willen villen en dat het echt heel vervelend is als er zoveel katten buiten lopen, maar dat gaat nooit veranderen  ben ik bang...
Door hannabelgje
#3079463
Leven en laten leven. Interessante opmerking. Ik begrijp niet dat we nog gevangenissen hebben, dat honden aan de riem moeten en dat we belasting moeten betalen. Leven en laten leven. Veel beter!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door