Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Kapot gekookte kool (witte, groene, chinese, spits, savooien), -witlof, - andijvie, -venkel met een maisenapaje erdoor geroerd en heel veel nootmuskaat. Getverdegetver! Ik vond dit verschrikkelijk en moest altijd minstens 1 groentelepel vol eten. Dit prakte ik dan door mijn aardappels en deed er heel veel appelmoes of rabarber doorheen. Op het laatst at ik het echt met mijn neus dicht. Ik griezel er nog van :puke: Omdat mijn ouders dit altijd op de ouderwetse manier kookten, dacht ik dus heel lang dat ik bovenstaande groenten niet lustte, tot ik eens bij eimand anders at en bijv. de witlof  met ham en kaas uit de oven kreeg. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik heel dapper bovenstaanden groenten gekocht en ze op mijn eigen manier bereid. Blijkt dus dat ik eht allemaal lust.

Spruitjes vind ik nog steeds niet echt lekker, die koop ik dus niet.

Verder wat ik echt niet lust en waarvan ik echt bijna over mijn nek moest waren indonesische kokusgehaktballen. Die maakte de (indonesische) vader van mijn vriendin altijd, bloed- en tongenworst is ook getverdegetver en orgaanvlees (maar leverworst eet ik wel ;) )

Oh en warme melk. Dat vind ik nog steeds verschrikkelijk.
In de winter mochten wij 's mogens geen koude melk drinken van mijn moeder, dan warmde ze het op  :puke: Omdat ik weigerde de opgewarmde melk te drinken, keeg ik er een scheut heet water doorheen  :crazy2:
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 16 okt 2014, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
Mijn oma had een kostganger , die slurpte een rauw ei met suiker . Als ik dat zag draaide mijn maag om
Ik was als kind erg iel en klein , mijn moeder kreeg regelmatig de vraag of ik wel te eten kreeg  :biggrin2:
Dus elke ochtend voordat ik naar school moest stond er weer zo,n goor bord havermout , waar ik enorm mee zat te teuten
en van die gore vette stukjes aan vlees . Of die gore kluiven in de snert . Zuurkool , brr afschuwelijk en nog .
Warme melk met zo,n goor vel erop . En alles wat maar slijmt , slakken etc brr ik moet er niet aan denken
We waren eens op fiets vakantie in Portugal , we kwamen een bij een geitenboer en konden daar overnachten
Hij vroeg of we het leuk vonden om geiten te melken . Ja hoor , daarna zei hij , neem maar melk hoor . Neuh , wel melken maar niet drinken
De volgende dag gingen we weer verder . We kwamen laat aan in een klein dorpje , er was een eenvoudig restaurant . We vroegen of we nog iets konden eten
Ja hoor , zei de ober . Ik heb nog geitenklootjes . Ik heb er maar voor bedankt  :biggrin2:
Door Ashena
Mijn moeder kookt alle groentes dood...  Broccoli tot snot zeg maar..  Gruwel ik van.  Tot ik op mezelf ging wonen en toen ontdekte dat dat dus ook anders kan.  Bloemkool vind ik nog steeds niet lekker en nootmuskaat heb ik niet eens in huis want dat vind ik verschrikkelijk vies.  En mn moeder deed dat overal overheen (echt zonde van de (toch al doodgekookte) sperziebonen)  dat leerde ze schijnbaar vroeger zo op de huishoud school....
Door -Annemarie-
Oh ja, dank je Mowgli. Ik herinner me ineens nog iets: warme melk met anijs.  :yucky:

Mijn moeder bewaarde de anijsblokjes (van de Ruyter) in het kastje waar ook al het zoete broodbeleg stond. Jakkes!
Wilde je de pot chocopasta pakken, stonk het naar anijs.  ;D
Door Nadia
Ik ben een gelukkig kind. Geen enkele trauma. Want als ik iets niet lustte kreeg ik het ook niet. Ik was (ben) een hele makkelijke eter. Het enige wat ik echt echt echt niet weg krijg is rauwe tomaat en bleekselderij. Tomaat probeer ik wel steeds opnieuw want het is zo makkelijk om die te lusten :)

Van dat restanten vlees als reuzel, zult etc kan ik niets zeggen. Want heb het nog nooit gegeten. Moet zeggen dat het ook niet in de planning zit ;)

Ik vind soms wel iets niet lekker klaar gemaakt. maar dan lust ik het pure product wel.
Oh en verse gember trek ik ook rare gezichten van. Beetje gaat nog wel. Maar niet te veel.
Door Mieke L.
smulpaap schreef: En als de R in de maand kwam , of het nu levertraan was of vit D dat weet ik niet meer . Maar goor was het
ow ja wij moesten levertraan met een sinaasappel smaak  :nerves: nou het is bij 1 lepel gebleven dat weigerden we!
Door -Annemarie-
smulpaap schreef: En als de R in de maand kwam , of het nu levertraan was of vit D dat weet ik niet meer . Maar goor was het
Ja, levertraan met sinaasappelsmaak. Niet dat het uitmaakte.  :-X  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door