Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Ach jee arme Oscar . Sterkte !
En Oscar kan zich geen betere baasjes wensen . Top zoals jullie met hem omgaan , respect voor jullie  ;) :-*
Door Kaela
smulpaap schreef: Ach jee arme Oscar . Sterkte !
En Oscar kan zich geen betere baasjes wensen . Top zoals jullie met hem omgaan , respect voor jullie  ;) :-*
Dank je. Oscar heeft momenteel vooral een vrij hopeloos baasje, ik voel me zo machteloos.

Ben nu thuis uit mijn werk en we hebben net een rondje gedaan. Hij hoefde niet, dus geen idee nu. Hij heeft wat rijstepap en pens op. Oogt verder heel oké, gedraagt zich vrij normaal. Maar meneer K is zich wel helemaal rot geschrokken, wat ook logisch is. Dit hadden we nou niet bepaald verwacht.

Ik zou dit weekend naar België, naar een papegaaiendag. Maar ik blijf thuis, wil meneer K niet alleen en zonder vervoer achter laten. Zelfs al zou ik me nul zorgen maken om Oscar, dan nog is dat voor meneer K helemaal niets. Maar zien hoe het gaat.
Door Ike
He bah wat knudde nu!  :(
Even een dikke knuffel voor jullie  :-*

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Kaela
Net terug van de dierenarts. Vannacht meerdere keren er uit geweest en er blijft flink bloed bij zitten. Nu twee middelen meegekregen om de diarree tegen te gaan en de darm te beschermen, dat zou verbetering moeten gaan geven. Kans is groot dat het door de pijnstillers komt, maar de dierenarts is niet pessimistisch over langere termijn gebruik. Ik vrees met grote vrezen, maar als hij het zegt, dan doen we ons best om ons daardoor gerust te laten stellen en meer dan afwachten kunnen we niet doen. Veel alternatieven zijn er niet om voor de langere termijn als pijnstillers in te zetten, dus ik hoop met heel mijn hart dat de dierenarts gelijk heeft.

We zijn nu kapot. Gebroken nacht, lang wachten bij de dierenarts. Oscar is ook moe, dus we gaan maar lekker even lunchen en dan samen een dutje doen. 
Door Lizzy
Kaela schreef: Net terug van de dierenarts. Vannacht meerdere keren er uit geweest en er blijft flink bloed bij zitten. Nu twee middelen meegekregen om de diarree tegen te gaan en de darm te beschermen, dat zou verbetering moeten gaan geven. Kans is groot dat het door de pijnstillers komt, maar de dierenarts is niet pessimistisch over langere termijn gebruik. Ik vrees met grote vrezen, maar als hij het zegt, dan doen we ons best om ons daardoor gerust te laten stellen en meer dan afwachten kunnen we niet doen. Veel alternatieven zijn er niet om voor de langere termijn als pijnstillers in te zetten, dus ik hoop met heel mijn hart dat de dierenarts gelijk heeft.

We zijn nu kapot. Gebroken nacht, lang wachten bij de dierenarts. Oscar is ook moe, dus we gaan maar lekker even lunchen en dan samen een dutje doen.
Ach ach, wat een drama allemaal... Ik weet niet welke pijnstillers Oscar nu krijgt maar Brutus kreeg op Previcox giga problemen en op Metacam had hij nergens last van. En zo hoor ik dat ook wel andersom. Misschien een andere pijnstiller proberen?
Door Kaela
Lizzy schreef: Ach ach, wat een drama allemaal... Ik weet niet welke pijnstillers Oscar nu krijgt maar Brutus kreeg op Previcox giga problemen en op Metacam had hij nergens last van. En zo hoor ik dat ook wel andersom. Misschien een andere pijnstiller proberen?
Hij kreeg novacam, daarna gestart met trocixil en omdat dat niet voldoende helpt aangevuld met een hele kleine hoeveelheid corthaphen. De dierenarts gaf vanmorgen aan dat hij toch een grote voorkeur voor deze twee heeft, omdat deze nog redelijk oke zijn qua bijwerkingen in verhouding tot bijvoorbeeld novacam en omdat ze niet alleen pijn stillen, maar ook iets doen met de zwelling ed. Hij noemde een aantal andere mogelijkheden, maar die hebben weer als nadeel dat Oscar dan niets meer voelt als hij teveel doet en dus over zijn grenzen gaat, terwijl deze twee middelen daar nog een grens aan houden die Oscar zelf kan voelen. Hij legde het heel logisch uit, maar ik ben te warrig om alles goed te onthouden nu.

Nou ja, die dierenarts denkt dus dat als we hem nu weer op de rit krijgen, het een incident is en we gewoon verder kunnen met deze middelen. Ik ben misschien wat te snel gegaan met de dosis verhogen, misschien hebben we de pech gehad ook net zo'n virus mee te pikken wat door het warme weer heerst. Dus ik hoop dat de dierenarts gelijk heeft.
Door Kaela
Oh en toen er een stripje pillen op de grond viel die de dierenarts op wilde pakken, werd Oscar bang en nam hij weer bijna een hapje uit de dierenarts  :-X. We konden het goed oplossen, we zijn er altijd wel op bedacht, zij het vandaag dus wat aan de late kant omdat we zo moe zijn en het zo onverwachts was.  Maar het bevestigd voor ons weer waarom we de operatie niet willen. We hebben een mooi laagje over de angst gekregen, maar het blijft een dun laagje en daar zit nog altijd een hele boel bagger onder.
Door Ruisje
Och, wat een ellende :(

Geven jullie naast de reguliere- ook natuurlijke pijnstillers, of hebben jullie dat nooit geprobeerd?

Verder hoop ik heel hard met jullie mee dat de DA gelijk heeft en het een incident is!
Door Ronald
Klinkt allemaal niet goed, maar als Paul er nog heil in ziet, dan denk ik dat je daar maar op af moet gaan.

En de reactie van Oscar op Paul bij het gevallen stripje? Ach ja... hij heeft nu eenmaal wat nare ervaringen achter de rug.

Sterkte maar weer voor het mannetje en voor jullie natuurlijk ook! :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door