Knuffel

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
smulpaap schreef: Ach jee arme Oscar . Sterkte !Dank je. Oscar heeft momenteel vooral een vrij hopeloos baasje, ik voel me zo machteloos.
En Oscar kan zich geen betere baasjes wensen . Top zoals jullie met hem omgaan , respect voor jullie![]()
![]()
Kaela schreef: Net terug van de dierenarts. Vannacht meerdere keren er uit geweest en er blijft flink bloed bij zitten. Nu twee middelen meegekregen om de diarree tegen te gaan en de darm te beschermen, dat zou verbetering moeten gaan geven. Kans is groot dat het door de pijnstillers komt, maar de dierenarts is niet pessimistisch over langere termijn gebruik. Ik vrees met grote vrezen, maar als hij het zegt, dan doen we ons best om ons daardoor gerust te laten stellen en meer dan afwachten kunnen we niet doen. Veel alternatieven zijn er niet om voor de langere termijn als pijnstillers in te zetten, dus ik hoop met heel mijn hart dat de dierenarts gelijk heeft.Ach ach, wat een drama allemaal... Ik weet niet welke pijnstillers Oscar nu krijgt maar Brutus kreeg op Previcox giga problemen en op Metacam had hij nergens last van. En zo hoor ik dat ook wel andersom. Misschien een andere pijnstiller proberen?
We zijn nu kapot. Gebroken nacht, lang wachten bij de dierenarts. Oscar is ook moe, dus we gaan maar lekker even lunchen en dan samen een dutje doen.
Lizzy schreef: Ach ach, wat een drama allemaal... Ik weet niet welke pijnstillers Oscar nu krijgt maar Brutus kreeg op Previcox giga problemen en op Metacam had hij nergens last van. En zo hoor ik dat ook wel andersom. Misschien een andere pijnstiller proberen?Hij kreeg novacam, daarna gestart met trocixil en omdat dat niet voldoende helpt aangevuld met een hele kleine hoeveelheid corthaphen. De dierenarts gaf vanmorgen aan dat hij toch een grote voorkeur voor deze twee heeft, omdat deze nog redelijk oke zijn qua bijwerkingen in verhouding tot bijvoorbeeld novacam en omdat ze niet alleen pijn stillen, maar ook iets doen met de zwelling ed. Hij noemde een aantal andere mogelijkheden, maar die hebben weer als nadeel dat Oscar dan niets meer voelt als hij teveel doet en dus over zijn grenzen gaat, terwijl deze twee middelen daar nog een grens aan houden die Oscar zelf kan voelen. Hij legde het heel logisch uit, maar ik ben te warrig om alles goed te onthouden nu.