Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Lizzy schreef: Hahaha. Ja. Ehhh.
Omdat ik daar niet op kan lopen :biggrin2:
Ik niet snappen niet. Vroegah liep je hele dagen op pumps vertelde je. Wat maakt dat je nu niet op al die verschillende type schoenen en laarzen kan lopen? En om naar een oplossing te zoeken: wat maakt dat je wel op dubarry laarzen kan lopen?
Door Kaio
Ik ook niet snappen, ben je al eens bij een podotherapeut geweest?
Of je hebt altijd de verkeerde wandelschoenen uitgezocht. Ik heb bijv redelijk sooepele, die stuggerre werken bij mij ook niet voor hele lange wandelingen.
Door Lizzy
Kaela schreef: Ik niet snappen niet. Vroegah liep je hele dagen op pumps vertelde je. Wat maakt dat je nu niet op al die verschillende type schoenen en laarzen kan lopen? En om naar een oplossing te zoeken: wat maakt dat je wel op dubarry laarzen kan lopen?
Ja, maar dat was toen. En nu is nu. Toen was van mijn 18de tot mijn 38ste. En toen had ik geen honden, waarmee ik 2 uur per dag liep. Ik liep van parkeerplaats naar kantoor en terug. Had ik ook al last van mijn rug en heupen natuurlijk. Maar ja, je bent jong.

Ik ben nu 47 en heb ik 4 honden waar ik elke dag minimaal 2 uur mee loop.

En wie weet, heeft dat van mijn 18de tot mijn 39ste grotendeels op pumps te hebben gelopen het lijf wel geen goed gedaan? Ik las laatst dat vrouwen, door de schoenen die zij dragen, veel vaker problemen hebben met letsel dan mannen. Volgens mij was het de Volkskrant.

Hoe dan ook, sinds mijn geboorte heb ik een heup en rug-afwijking waardoor ik kennelijk nu in de problemen ben geraakt qua schoenen/lopen. En het is puur toeval dat ik er achter ben gekomen dat ik sinds ik mijn Dubarry's heb, ik veel minder last heb van mijn rug en heupen. Ik hoef maar 1 keer mijn Lowa's aan te doen (waar ik in de winter toch niks aan heb want daar loopt de modder zo naar binnen) en ik kan de rest van de dag niet op of om. En wat maakt dat ik op die Dubarry's zo goed loop.... Ja, wist ik het maar.... Dat zou het zoeken inderdaad heel veel makkelijker maken :-\

Het is gewoon bizar, ik durf het bijna niet te vertellen (omdat ik het zelf zo gek vind) maar er zijn laarzen en schoenen waarop ik gewoon misselijk word als ik daarop loop :-X. Die Aigle's, echt bizar maar ik moet bijna overgeven als ik die aan heb :-[

En steunzolen heb ik gedurende mijn hele leven (vanwege mijn afwijking in mijn heupen waardoor ik ook X loop) gehad. Vele malen. En die hielpen allemaal nul, nada, niks. Kan het nog wel eens proberen hoor, maar tot nu toe is het weggegooid geld geweest.....
Door Els&Flow
Dubarry's hebben een fijn en goed passend voetbed. Ik kan ook weinig laarzen hebben, waar ik langer dan 2 uur op kan lopen. Dubarry gaat goed, Horka kensinghton ook, omdat beiden goed aansluiten en fijn zitten. Maar zit er ook maar een beetje ruimte, glijd ik erin, soms zit er zo'n irritant randje in of een voering die dubbel zit.. dan is het al klaar.

Op dit moment toch weer, ondanks eerdere bezwaren, voor Dubarry gevallen. Op MP nieuw in de doos voor 100 euro. Kaartje en bon zaten eraan/ erbij. De vorige eigenaresse had ze te klein gekocht. :)

@ Lizzy: kijk eens naar Horka. Ruitersportzaken verkopen ze. Ik ben fan. Loop ermee door de branding en als je ze goed onderhoud krijg je geen natte voeten.
Door Lizzy
(ik had de laatste jaren terwijl ik werkte wel honden maar die gingen mee met de uitlaatdienst, terwijl ik carrière aan het maken was - dus het lopen, deed een ander voor me).
Door Kaio
Maar een voetbed kun je toch met de steunzolen doen?
Nee de rest niet, stugheid en irritante naden blijven belangrijk om op te letten. En vooral dat kunnen schuiven, heb ik in laarzen met name bij de enkel dat ze daar vaak te ruim zijn en dan zakt ie de hele tijd over de hak. ZOu die wandellaarzen dus nooit kunnen kopen zonder ze te passen.

Ik ben ooit bij de podo terechtgekomen omdat ik mijn teen had gestoten en weken later nog steeds niet kon bewegen. Er was niks met de teen maar ik kon hem maar niet bewegen, wel als ik eraan zat maar kon hem dus niet meer aansturen. Volgens mij had ik een goede podo getroffen heb eerst moeten lopen op speciale matten om mijn voetdruk overal te meten. Dan werd er wat met mijn voeten gedaan o.a. een stukje tegenaangezet onder mijn voetbal en met een hamer op geslagen  :o Dat was lekker! En mijn teen kon weer bewegen  :biggrin2: Dan werden nog mijn enkels "gekraakt" en ik liep gelijk stukken beter. En inlegzolen gekregen want het probleem is dat ik te lange pezen heb in mijn voet, (later is ook gebleken dat ik overal te lange spieren heb, dus onderrug kan ook snel overbelast raken daardoor). Werd nog gevraagd of ik niet altijd pijn aan mijn voeten had, maar ik dacht dat dat dus normaal was naar lange wandelingen  ;D Maar echt sinds ik die dingen heb, is mijn pijn overal beter, dus mijn voeten doen geen pijn en mijn rug ook niet meer zo gauw. En nu na een paar jaar kan ik ook zonder best goed lopen.

Dus misshien toch de moeite waard om er weer eens na te laten kijken? EN dan gelijk gewoon je dubarry's en lowa's meenemen en vragen waarom je op de een wel kunt lopen en op de ander niet! Zouden ze moeten kunnen verklaren dan  ;)
Door Lil
Kijk dat je op lowa niet kunt lopen snap ik helemaal. Wat rot schoenen.

Kan je helaas niet helpen. Ik kan op geen enkele laars lopen, want ik heb raar formaat benen, waardoor het altijd ergens niet past.

Wel weet ik van degene die mijn zooltjes maakt waar ik op moet letten. die man is niet alleen podotherapeut, maar heeft bewegingswetenschap (weet de naam even niet) gedaan. Ik zal nooit het eerste consult vergeten: kleed u maar uit. Pardon? Ja, ik moet de stand van uw rug, schouders en heupen opmeten. Dat hadden al die anderen nooit gedaan en die hadden mij ook nooit verteld dat ik op voor mij verkeerde schoenen (duur en goed merk) liep.

Ik loop nu dus op hele goedkope wandelschoenen. Soepelheid van de zool, hardheid van de hielbeschermer, buigpunt van de zool het klopt allemaal. Maar dan moet eerst een deskundige je zeggen wat jij persoonlijk nodig hebt.
Door Irta
Ik loop ook altijd op wandelschoenen of sandalen. Afschuwelijk vind ik ze maar ik heb echt nog nooit last van mijn voeten gehad tijdens wandelen. Ander voordeel t.o.v leren laarzen is dat ik ze ook af en toe ik de wasmachine kan gooien als ze weer eens naar slootwater stinken :-X

Lijkt me echt ontzettend vervelend als je geen schoenen/laarzen kunt vinden die goed lopen. Mijn moeder heeft daar met gewone schoenen heel veel last van, maar met wandelschoenen dan weer niet. Maar goed, ervaring met laarzen heb ik dus niet. Heb er zelf wel vaak naar (dure) leren laarzen gekeken omdat ik ze veel mooier vind dan mijn wandelschoenen maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik daar mn geld niet aan verspild heb :o
Door Jantina
Maar Lizzy, je wilt dan dus eigenlijk gewoon toch de Dubarry's? Als die fijn lopen? Die scheuren, zijn die alleen niet mooi of scheuren ze echt door? Barstjes of echt kapot zeg maar?
Door Lizzy
Jantina schreef: Maar Lizzy, je wilt dan dus eigenlijk gewoon toch de Dubarry's? Als die fijn lopen? Die scheuren, zijn die alleen niet mooi of scheuren ze echt door? Barstjes of echt kapot zeg maar?
Nee, ze gaan echt kapot. En raken door het scheuren lek.
Door Jantina
Bizar hoor... Ik dacht anders maar ogen dicht en dan maar niet zo mooi en snel lelijk  :P, als het loopt dan loopt het. Maar lek van boven is andere koek. Een lekke zool valt nog te verhelpen....
Door Kim en Casper
Heb nu mijn tweede paar ANWB laarzen uit de kast gehaald en blijken niet meer waterdicht te zijn... Ik ga het proberen te rekken deze winter en in de uitverkoop maar eens op zoek naar anderen. Maar ANWB weet ik niet of ik die nog eens neem. Aan de andere kant 2 paar in 5 jaar.. Zeer intensief gebruikt en niet behandeld... Toch niet slecht.
Door Berna
Lizzy schreef: (ik had de laatste jaren terwijl ik werkte wel honden maar die gingen mee met de uitlaatdienst, terwijl ik carrière aan het maken was - dus het lopen, deed een ander voor me).
kan je echt van harte aanraden eens naar een goede podoloog te gaan. Vaak dekt je verzekering dit ook nog. Inderdaad een die naar je hele houding kijkt.
Heeft bij mij zo veel verbetering gebracht. Ik kom nergens op lopen als last van mn rug em knie. En nu helemaal niet meer. Met steunzolen loop ik uren en uren. Zonder zolen zet ik de dag er na geen stap.

Die zoo adventure laarzen; waar zijn die te koop? Alleen via webshops of??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door