Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2964427
Inderdaad even gescheiden laten om de boel weer rustig te krijgen en ze te laten herstellen.
Snap dat je hartkleppen nu flink getest zijn. Belangrijk is om zelf rustig te blijven mocht je ze weer bij elkaar laten. Als je gevoel twijfelt: niet doen! Honden voelen dit aan en juist dan kan het weer gebeuren.
Kan zijn dat hij rust wil wanneer hij ergens gaat liggen aan jou om dan Nelson uit zijn buurt te houden hoe lief Nelson het ook bedoeld.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964443
Fenixjuh schreef: Ik zou Duuk even af laten koelen in de garage en Nelson in de huiskamer rustig laten worden, evt met een paar snoepjes snuffelen.. De rest van de dag even gescheiden houden om hormonen en adrenaline e.d. af te laten vloeien, rust is ook even belangrijk..
Dan in stapjes gaan kijken waar het goed en fout gaat. Is Duuk bezitterig om zijn mand, of vindt hij Nelson zelf niet lief? Gaat het in de tuin wel goed samen? Ik denk dat je zelf het beste kan kijken hoe of wat.. Bleef Duuk niet 2 weken? Dan zou het nu nog om zo'n paar dagen gaan, of niet?
Duuk blijft nog tot 15 augustus.
Het gaat overal goed. In de tuin, in de keuken, ze snuffen samen in de paardenstal, ik neem ze zonder problemen mee uit wandelen.
Ik gok dat Duuk bezitterig is rond de mand en bench, of dat hij daar gewoon rust wil.
Ze liggen nu beide even in hun eigen bench. Even rustig worden.
Duuk slaapt, Nelson hijgt.
Door Borke
#2964444
Bovenstaande adviezen zijn goed!
Misschien is het een combinatie van hormonen, het feit dat Duuk zich meer thuis voelt, hij niet weet hoe hij met de drukkere vrijere Nelson om moet gaan.

Wat ik bij onze Spaanse Schone Sofi zie, is dat zij geen waarschuwingen kan geven.
Borke had een heel scala van eerst kalmerende signalen, dan zacht grommen, harder grommen, blafjes, hard blaffen en dan kwam hij pas verder in actie. Dat was dan meestal al niet meer nodig.
Borke die wij van pup af aan hadden, was een zelfverzekerde hond, bijna nergens bang van en als hij bang was dan ging hij als een echte stabij achter mij staan en dan mocht ik het voor hem oplossen.

Sofi daarentegen begint meteen met keihard blaffen, alles wat daarvoor zat bij Borke, dat beheerst zij niet.
Ik denk ook echt dat als we haar zouden willen mishandelen, dat ze niets zou doen.
Ik heb me laten vertellen dat dat typerend is voor honden die mishandeld zijn.

Als ik jouw verhaal zo lees, dan komt Duke misschien onvoldoende aan zijn rust.
Hij 'moet' immers steeds op zijn hoede zijn, wat onraad ligt in zijn beleving telkens op de loer.
Bij drukte in huis zou ik hem lekker zijn privacy gunnen alleen in de tuin of alleen in de garage.
Ik zou er denk ik voor zorgen dat hij 3/4 van de tijd of meer zonder Nelson is, zodat Duke zijn rust heeft.
In die tijd met Nelson wat speurspelletjes doen, goed voor zijn zelfvertrouwen en hij kan er veel mentale energie mee kwijt.

Pas goed op voor Nelson, het is zijn huis en je wilt hem niet leren vechten.
Hoe sneu ik het ook vind voor Duke, ik zou echt mijn eigen hond goed beschermen!

Wat goed van je dat je al die moeite voor Duke doet en deed, maar tjee wat een moeilijke hond is het.
Eerlijk gezegd vind ik dat zo'n hond, met alle stress van dien, niet naar NL had moeten worden gehaald.
Door K&D
#2964453
Mand wegdoen uit de huiskamer. Blijkbaar ziet Duuk die ook als eigendom en dat mag wel, maar niet met zo'n reactie.
Fenixjuh schreef: Ik zou Duuk even af laten koelen in de garage en Nelson in de huiskamer rustig laten worden, evt met een paar snoepjes snuffelen..
Het is niet abnormaal dat er eens wat gesnauwd wordt hoor, dat deden de damesch ook wel toen ze nog wat jonger waren (oude taarten doen dat niet meer) maar daarna moeten ze wel weer normaal doen. Ook met logés is het na een tijdje rangorde bepalen, zij weten niet dat het maar tijdelijk is. Blijkbaar is Duuk erg beschermend tov bepaalde zaken, of zelfs dominant. Voor Nelson levert het een hoop denkwerk op...dit is hij niet gewend.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964473
Borke schreef: Bovenstaande adviezen zijn goed!
Misschien is het een combinatie van hormonen, het feit dat Duuk zich meer thuis voelt, hij niet weet hoe hij met de drukkere vrijere Nelson om moet gaan.

Wat ik bij onze Spaanse Schone Sofi zie, is dat zij geen waarschuwingen kan geven.
Borke had een heel scala van eerst kalmerende signalen, dan zacht grommen, harder grommen, blafjes, hard blaffen en dan kwam hij pas verder in actie. Dat was dan meestal al niet meer nodig.
Borke die wij van pup af aan hadden, was een zelfverzekerde hond, bijna nergens bang van en als hij bang was dan ging hij als een echte stabij achter mij staan en dan mocht ik het voor hem oplossen.

Sofi daarentegen begint meteen met keihard blaffen, alles wat daarvoor zat bij Borke, dat beheerst zij niet.
Ik denk ook echt dat als we haar zouden willen mishandelen, dat ze niets zou doen.
Ik heb me laten vertellen dat dat typerend is voor honden die mishandeld zijn.

Als ik jouw verhaal zo lees, dan komt Duke misschien onvoldoende aan zijn rust.
Hij 'moet' immers steeds op zijn hoede zijn, wat onraad ligt in zijn beleving telkens op de loer.
Bij drukte in huis zou ik hem lekker zijn privacy gunnen alleen in de tuin of alleen in de garage.
Ik zou er denk ik voor zorgen dat hij 3/4 van de tijd of meer zonder Nelson is, zodat Duke zijn rust heeft.
In die tijd met Nelson wat speurspelletjes doen, goed voor zijn zelfvertrouwen en hij kan er veel mentale energie mee kwijt.

Pas goed op voor Nelson, het is zijn huis en je wilt hem niet leren vechten.
Hoe sneu ik het ook vind voor Duke, ik zou echt mijn eigen hond goed beschermen!

Wat goed van je dat je al die moeite voor Duke doet en deed, maar tjee wat een moeilijke hond is het.
Eerlijk gezegd vind ik dat zo'n hond, met alle stress van dien, niet naar NL had moeten worden gehaald.
Dank je!
Het klinkt heel bekend ja. Bij de rottweilers van mijn schoonouders wordt er ook wel gesnauwd, maar dat zie je aankomen. En dit zag ik echt niet aankomen. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat Duuk zich te pletter schrok. Als hij écht bang is bijt hij. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat de kinderen niet in de buurt van de bench mogen komen.
Ik kan me voorstellen dat Duuk lag te slapen of te doezelen en er ineens 'iets' bij zijn mand staat.
Het is een leuke, lieve hond, maar wel één met een hele moeilijke achtergrond.

Het zijn best wat zorgen om op te passen. Ik vind het niet erg hoor, maar het valt me wel tegen. Niet in de zin van dat ik Duuk niet leuk vind, want het is echt een leuke hond, maar gewoon waar je met zo'n hond allemaal rekening mee moet houden. Dat je zo goed moet weten wat hij aankan en wat niet, en dat je altijd een vluchtweg voor hem moet houden zodat hij weg kan als het te spannend wordt.
Het is nu weer rustig. De huiskamer is even dicht, net als de bench van Nelson.
De honden lijken sneller van de schrik bekomen als ik  :biggrin2:

Overigens is Nelson wel erg voorzichtig geworden. Hij kijkt bij elke ruimte eerst waar Duuk is.  :-\
Ik zou hem het liefst vanavond alleen in huis hebben, maar ja, dat vind ik weer sneu voor Duuk...
Door Aprilsnow
#2964475
Misschien is het wel goed voor Duuk om wat langer alleen te zijn zodat hij alle nieuwe dingen ook kan verwerken. Zoals nu ook deze aanvaring. Sneu is de menselijke waarde die wij er al snel aan hangen.
Door K&D
#2964497
odradaatje schreef: Misschien is het wel goed voor Duuk om wat langer alleen te zijn zodat hij alle nieuwe dingen ook kan verwerken. Zoals nu ook deze aanvaring. Sneu is de menselijke waarde die wij er al snel aan hangen.
Je haalt me de woorden uit de mond. ;)
Door Borke
#2964498
Hope schreef: Overigens is Nelson wel erg voorzichtig geworden. Hij kijkt bij elke ruimte eerst waar Duuk is.  :-\
Ik zou hem het liefst vanavond alleen in huis hebben, maar ja, dat vind ik weer sneu voor Duuk...
In het belang van beide honden en niet te vergeten jouzelf, zou ik hem lekker in de garage laten. Als je man thuis is, dan kan je altijd wat quality time met Duuk doorbrengen, even samen wandelen, lekker hapje geven of zoiets.

Ik zou nu de prioriteit leggen bij het terugwinnen van het zelfvertrouwen van Nelson.
Verder zou ik even geen manden neerzetten als Duuk bij Nelson is, leg wat vetbedden o.i.d. op de grond.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964520
odradaatje schreef: Misschien is het wel goed voor Duuk om wat langer alleen te zijn zodat hij alle nieuwe dingen ook kan verwerken. Zoals nu ook deze aanvaring. Sneu is de menselijke waarde die wij er al snel aan hangen.
Borke schreef: In het belang van beide honden en niet te vergeten jouzelf, zou ik hem lekker in de garage laten. Als je man thuis is, dan kan je altijd wat quality time met Duuk doorbrengen, even samen wandelen, lekker hapje geven of zoiets.

Ik zou nu de prioriteit leggen bij het terugwinnen van het zelfvertrouwen van Nelson.
Verder zou ik even geen manden neerzetten als Duuk bij Nelson is, leg wat vetbedden o.i.d. op de grond.
Dank je!
Ik heb er even wat teveel medelijden mee merk ik.
Duuk gaat even naar de garage. Hij ligt daar ook natuurlijk geen 24 uur dus eigenlijk kan dat best.
En met Nelson gaan we lekker wat snuffelspelletjes door het huis doen. Ook wel lekker eigenlijk, gewoon even tijd alleen met ons eigen monstertje (die, zo merkte ik vandaag, in het geheim een voorraad sokken in de tuin had verstopt die wij al dagen kwijt waren  :biggrin2: )
Door Lil
#2964559
Borke schreef: In het belang van beide honden en niet te vergeten jouzelf, zou ik hem lekker in de garage laten. Als je man thuis is, dan kan je altijd wat quality time met Duuk doorbrengen, even samen wandelen, lekker hapje geven of zoiets.

Ik zou nu de prioriteit leggen bij het terugwinnen van het zelfvertrouwen van Nelson.
Verder zou ik even geen manden neerzetten als Duuk bij Nelson is, leg wat vetbedden o.i.d. op de grond.
Eens, maar die vetbedden zou ik niet doen. Kan hetzelfde probleem geven als de mand.
Door Borke
#2964563
Lil schreef: Eens, maar die vetbedden zou ik niet doen. Kan hetzelfde probleem geven als de mand.
Eens, maar Duuk ziet er wat schraal uit en dat ligt gewoon niet lekker op de harde vloer.
Je wilt hem ook niet in de bank of op de stoelen hebben.
Vetbedden zijn zo uitgewassen en je kan er meerdere neerleggen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964589
Borke schreef: Eens, maar Duuk ziet er wat schraal uit en dat ligt gewoon niet lekker op de harde vloer.
Je wilt hem ook niet in de bank of op de stoelen hebben.
Vetbedden zijn zo uitgewassen en je kan er meerdere neerleggen.
Voor nu ligt hij in de garage. Nelson ligt niet meer in zijn eigen mand. We laten het even en gaan straks nog een spelletje doen.

Morgen kijk ik verder. We hebben hier niet de ruimte voor meerdere vetbedden. Twee zou gaan, drie wordt lastig. De honden mogen niet op de bank. Dat mag Nelson ook nooit  ;)
Door Deesje
#2964590
even in de smiezen houden, zoals mijn voorgangers ook al zeggen, dat Duuk misschien helemaal niet wil spelen/contact.. en als hij al wil spelen waarschijnlijk een andere manier van spelen heeft dan Nelson. In het filmpje laat hij zich ook niet uitdagen uit de mand te komen, mogelijk reageert hij enkel op Nelson omdat hij niet anders 'kan'.. Labradors hebben toch vaak een minder grote persoonlijke zone dan de 'spaanse' varianten, een wat andere communicatie en een andere prikkeldrempel. Ik weet niet of Duuk normaal van ballen houdt, maar als dat niet het geval is zou hetgeen hij doet wel eens niet met spel te maken kunnen hebben?

Ff lekker rust in de tent, en voorzichtig met je eigen emoties.. vooral omdat Nelson nu degene is die voorzichtig geworden is, het is jouw hond en Duuk blijft de buitenstaander.. je kunt daar zelf never nooit objectief in staan (mijn ervaring). Ik zou ze buiten weer samen meenemen, daar hebben ze de ruimte en kunnen ze beiden uitwijken of hun eigen ding doen, voor een loge zou ik dan ook echt het huis als logeerplek gebruiken, Nelson moet nog een hele poos met jou (en andere honden) vooruit, zit in een leeftijd waarin je niet zit te wachten of veel onrust.. afhankelijk van hoe jij beide honden kan inschatten en beoordelen (vooral Duuk in dit geval), zou ik in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door