[quote="Lizzy"]
Maar achter een rollator lopen wil toch niet zeggen dat hond gedoemd is om een klein blokje om te lopen? Bij ons lopen er 2 ouderen in het bos hier die echt 2 uur per dag met de hond lopen. Met de rollator. Tempo van de mensen ligt laag maar dat zal die honden een worst wezen. Soms gaan ze even op de rollator zitten om uit te rusten.
[/quote]
Precies! Lopen is er bijna niet meer bij, maar elke dag gaan ze met mij een kilometer of 8 naast de ligfiets of de scoot. Lekkere lange tochten op hun eigen tempo. Meestal zo'n 1,5 uur onderweg.
Maar toch vind ik dat ze tekort komen ( of eigenlijk dat ik wat tekort kom

)
Lekker struinen door de bossen en ruig terrein gaat niet meer en heel veel loslopen is er ook niet bij omdat je toch gebonden bent aan de stad.
Fanatiek trainen gaat ook niet meer of heel erg moeilijk omdat er bijna geen hondenscholen zijn waar je goed terecht kan met de rolstoel. En dan ook nog ervaring hebben met aangepast werken. Heel misschien is hoopers nog een optie..
Gelukkig gaan ze soms nog een met Ro erop uit naar de grote gebieden en dan genieten ze volop.
Gelukkig zijn ze niet meer piep jong dus gaat het prima zo.
Ik hoor iedereen wel praten over de lichamelijke dingen van het ouder worden, maar nog niemand over je inkomen..... Om (goed) honden te houden moet er wel een buffer zijn en dat gaat vaak als je ziek bent of een pensioentje krijgt drastisch achteruit....
Dus nog honden hierna....Tja... ik wil wel, maar weet niet of het verstandig is