Neally schreef:
Je weet hoe dat gaat hè, iemand moet de schuld krijgen.

(en de vinger wijst zelden naar de eigen buik)
Jawel hoor, *zet opvoedkundig hoedje op*, mijn opa zaliger had meerdere wijsheden die hij te pas en te onpas rondstrooide maar misschien wel de mooiste die ik heb onthouden is:
Voor elke vinger die je beschuldigend naar een ander toesteekt, wijzen er 3 naar jezelf!
*zet opa's hoedje weer af*
OT: Zoals anderen al melden, het BEWUST nemen van een hoger eigen risico, brengt net zo bewust het risico van een hogere rekening met zich mee. Helaas brengt het zijn van chronisch ziek, meestal sowieso al extra kosten met zich mee, dus voor zover ik er iets intelligents over meen te moeten zeggen, dan denk ik dat we nog niet eens zo'n heel beroerd systeem hebben.
patt schreef:
Ik beroep me gewoon op mijn verdomd laag IQ. Dan mag je ongegeneerd dingen neerpennen. 

laat ik mij ook ff gaan.De zorgverzekering is voor veel mensen heel moeilijk op te hoesten.De zorgverzekeraars hebben teveel macht i.c.m jarenlang een VVD-er op gezondheidszorg is dat een aanslag op het sociale karakter wat een land als Nl ooit had. ............................ Ik vind het om je werkelijk kapot voor te schamen en dat je dat als rijk land eigenlijk met zn allen dat niet moet willen.Zodra het beestje een naam krijgt kan er worden meegeleefd maar anders serveren hele groepen zo af onder het mom van je eigen broek hoog houden.Het zou mooi zijn als nl weer eens wat socialer zou worden want ook de mensen die nu op hun borst kloppen en roepen'fuck de losers'kunnen sneller dan het licht zomaar ineens aan die andere kant zitten.
zoooo lekker dat iq loos gebral,luw it
De hervormingen zijn in 2006 gestart onder Hans Hoogervorst, idd VVD (ex-PVDA), daarvoor zaten Bomhoff LPF (ex-PVDA) en Borst (D66).
Echter het is erg kort door de bocht om de schuld bij 'een VVD-er' te leggen. Een sociaal karakter is ook erg fijn, maar *knoopt oranje das om* het moet ook betaald worden. Uiteindelijk was het systeem in de vorm die het had onbetaalbaar geworden. Dat was voor iedereen duidelijk, dus al had er een PVDA-er of anders gekleurde politicus op Volksgezondheid gezeten, de hervorming was al ontworpen en moest er ook komen.
Ik ben niet rijk, maar kan me aardig redden, ben meer dan bereid om mijn steentjes bij te dragen aan onze samenleving, maar het is me de laatste jaren wel vaker opgevallen dat de groepen die het moeilijk hebben roepen dat het niet eerlijk is en dat meer welgestelden meer moeten bijdragen, terwijl de meeste 'welgestelden' die ik ken, geen probleem maken van het feit dat ze meer bijdragen.
Ik krijg in zulke discussies altijd de neiging om hard te roepen hoeveel ik verdien, hoe hard ik daarvoor moet werken en hoeveel belasting ik per jaar afdraag. Iemand die klaagt dat het oneerlijk is mag net zoveel klagen als hij wil, maar het is nu eenmaal niet altijd zwart wit, hoe je het ook wendt of keert, we leven wel degelijk in een land wat zich sociaal opstelt, waren we dat niet dan zouden diegene die het niet kunnen betalen namelijk helemaal geen zorg krijgen. En dat is nu eenmaal niet het geval.