Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
monster schreef: Ik heb de eigen bijdrage al weer vol dit jaar. En dan wordt niet alles vergoed. Mijn brace wordt vergoed, maar reparatie a 120 euro moet ik zelf betalen.
Ja, dat is hier ook zo, de eigen bijdrage voor twee mensen al helemaal uitgegeven. Volgen nog de dingen die niet vergoed worden, het tikt aardig aan altijd. En dat op 1 niet al te riant salaris.
Door Kinnie
Pauline schreef: Doorverwijzing via HA naar reumatoloog € 452,-; dag eigen risico..... :-X
Sja... Hier 1x medicijnen bijbestellen en gelijk dag eigen risico....
Ben al lang blij dat ik die niet zelf hoef te betalen want dan hield ik geen salaris over  :-X
Door lightning
Het kost mij niet mijn eigen risico, de verwijzing naar de reumatoloog. Zie een hoop dingen hier staan wat mensen kost op hun eigen risico, maar dat heb ik dus niet. Alleen medicaties tot op heden
Door Martine-Tom
lightning schreef: Het kost mij niet mijn eigen risico, de verwijzing naar de reumatoloog. Zie een hoop dingen hier staan wat mensen kost op hun eigen risico, maar dat heb ik dus niet. Alleen medicaties tot op heden
Kan ff duren voor die rekening doorkomt  ;)
Vorig jaar dec kreeg ik een factuur voor een onderzoek wat in feb plaats had gevonden.
Door Dian
Ik was bij de pijnpoli om een afspraak te maken, daar stond netjes dat als je zo'n budget polis had je geen vergoeding kreeg van de verzekering.  Dat iseen keuze die je maakt.  Weinig premie betalen kan betekenen dat je alsnog hoge kosten krijgt.
Door Pauline
Ik zeg het ook verkeerd. De verwijzing kost me niets, het consult van de neuroloog reumatoloog dat kost geld en aangezien dat het eerste was (vorig jaar) dat ik "claimde" ging dat t.k.v. mijn eigen risico. Ik wacht nog steeds op de rekening van de oogarts van vorig jaar, die is ook erg laat met declareren.

Heb ooit 2 jaar na dato ER moeten betalen. Dacht ik een jaar niets gehad te hebben, was ik een spuit in een schouder vergeten..... :-X
Door monster
De rekening kan inderdaad nog bijna 2 jaar later op de mat vallen. En als je in dat jaar de eigen bijdrage niet helemaal betaald had,ben je alsnog de klos.
Door Pluto
Neally schreef: Je weet hoe dat gaat hè, iemand moet de schuld krijgen.  :P  :biggrin2:

(en de vinger wijst zelden naar de eigen buik)
Jawel hoor, *zet opvoedkundig hoedje op*, mijn opa zaliger had meerdere wijsheden die hij te pas en te onpas rondstrooide maar misschien wel de mooiste die ik heb onthouden is:
Voor elke vinger die je beschuldigend naar een ander toesteekt, wijzen er 3 naar jezelf!

*zet opa's hoedje weer af*

OT: Zoals anderen al melden, het BEWUST nemen van een hoger eigen risico, brengt net zo bewust het risico van een hogere rekening met zich mee. Helaas brengt het zijn van chronisch ziek, meestal sowieso al extra kosten met zich mee, dus voor zover ik er iets intelligents over meen te moeten zeggen, dan denk ik dat we nog niet eens zo'n heel beroerd systeem hebben.
patt schreef: ;D Ik beroep me gewoon op mijn verdomd laag IQ. Dan mag je ongegeneerd dingen neerpennen.  :biggrin2:

;D
laat ik mij ook ff gaan.De zorgverzekering is voor veel mensen heel moeilijk op te hoesten.De zorgverzekeraars hebben teveel macht i.c.m jarenlang een VVD-er op gezondheidszorg is dat een aanslag op het sociale karakter wat een land als Nl ooit had.  ............................ Ik vind het om je werkelijk kapot voor te schamen en dat je dat als rijk land eigenlijk met zn allen dat niet moet willen.Zodra het beestje een naam krijgt kan er worden meegeleefd maar anders serveren hele groepen zo af onder het mom van je eigen broek hoog houden.Het zou mooi zijn als nl weer eens wat socialer zou worden want ook de mensen die nu op hun borst kloppen en roepen'fuck de losers'kunnen sneller dan het licht zomaar ineens aan die andere kant zitten.
zoooo lekker dat iq loos gebral,luw it
De hervormingen zijn in 2006 gestart onder Hans Hoogervorst, idd VVD (ex-PVDA), daarvoor zaten Bomhoff LPF (ex-PVDA) en Borst (D66).
Echter het is erg kort door de bocht om de schuld bij 'een VVD-er' te leggen. Een sociaal karakter is ook erg fijn, maar *knoopt oranje das om* het moet ook betaald worden. Uiteindelijk was het systeem in de vorm die het had onbetaalbaar geworden. Dat was voor iedereen duidelijk, dus al had er een PVDA-er of anders gekleurde politicus op Volksgezondheid gezeten, de hervorming was al ontworpen en moest er ook komen.
Ik ben niet rijk, maar kan me aardig redden, ben meer dan bereid om mijn steentjes bij te dragen aan onze samenleving, maar het is me de laatste jaren wel vaker opgevallen dat de groepen die het moeilijk hebben roepen dat het niet eerlijk is en dat meer welgestelden meer moeten bijdragen, terwijl de meeste 'welgestelden' die ik ken, geen probleem maken van het feit dat ze meer bijdragen.
Ik krijg in zulke discussies altijd de neiging om hard te roepen hoeveel ik verdien, hoe hard ik daarvoor moet werken en hoeveel belasting ik per jaar afdraag. Iemand die klaagt dat het oneerlijk is mag net zoveel klagen als hij wil, maar het is nu eenmaal niet altijd zwart wit, hoe je het ook wendt of keert, we leven wel degelijk in een land wat zich sociaal opstelt, waren we dat niet dan zouden diegene die het niet kunnen betalen namelijk helemaal geen zorg krijgen. En dat is nu eenmaal niet het geval.
Door lightning
Martine-Tom schreef: Kan ff duren voor die rekening doorkomt  ;)
Vorig jaar dec kreeg ik een factuur voor een onderzoek wat in feb plaats had gevonden.
Ow ok, dan wacht ik nog wel even :biggrin2:
Door Sylvi@
Ik kreeg eind vorig jaar een rekening voor bloedprikken, dat was 22 maanden daarvoor gebeurd ::) En ik heb het ooit een keer eerder gehad met een mri, die kwam ook pas na 20 maanden ofzo :-\ toen kreeg je nog 220/250 euro als je geen zorg had verbruikt dat jaar, toen kon ik dus mooi alsnog terug betalen :-\
Voor zover ik weet kunnen ze tot 24 maanden na de behandeling declareren.
Door -Saskia-
patt schreef:
  ;D
laat ik mij ook ff gaan.De zorgverzekering is voor veel mensen heel moeilijk op te hoesten.De zorgverzekeraars hebben teveel macht i.c.m jarenlang een VVD-er op gezondheidszorg is dat een aanslag op het sociale karakter wat een land als Nl ooit had.Veel mensen vallen buiten de boot en dat teveel aan zorgtoeslag krijgen dat zijn dan weer van die verhalen daar geloof ik weinig van.Kan in hetzelfde hokje dat allochtonen voorrang hebben op de huizenmarkt of andere dooddoeners waar de middengroep zwart voor den ogen van wordt.
Het eigen risico van 350 is voor velen al zo veel dat mensen dan denken nou op hoop van zegen en dan mijn maandlasten maar hoog.350 of 850of wat voor bedrag dan ook is toch niet te betalen.
De eigen bijdrage van 20 euro voor de GGZ is wanneer je nu eenmaal aan de zelfkant zit niet te doen en je ziet maar hoe erg je de stront ingaat voordat je een opname verdient en dan zo snel mogelijk de straat weer op[letterlijk]want er moet ook in de GGZ productie gedraaid worden.
De nieuwste regeling is dat je bij de eerste lijn mag declareren vanaf juni.Dus je bent al maanden aan het behandelen en ja hoor in juni is het mogelijk om je declaraties te gaan indienen.Jammer nee deze persoon komt niet/wel/niet[puur amateurisme want zorgverzekeraars weten nog geeneens het verschil tussen een gz of basispsycholoog]niet in aanmerking.Iedereen met een eigen praktijk krijgt dus hun geld pas in juni bij gratie gods wat natuurlijk tot gevolg heeft dat je de mensen zonder geld niet aanneemt en die mogen dan na jarenlang strijden de 2e lijn in waar je in de kliniek ook geen tijd voor hebt want er moet productie gedraaid worden want anders gaat de kliniek over de kop.
Dat kiezen voor een bepaald eigen risico en dat je maar moet staan voor je keuzes is makkelijk wanneer je aan de goede kant staat.Vind het echt treurig om te lezen dat mensen die zwanger zijn en die het geld gewoon hebben zoveel vergoed krijgen en dat er echt schrijnende gevallen zijn die smeken om een behandeling en waarbij je de boel moet dichttimmeren als behandelaar omdat er vaak nog maar 1 uitweg is.
Ik vind het om je werkelijk kapot voor te schamen en dat je dat als rijk land eigenlijk met zn allen dat niet moet willen.Zodra het beestje een naam krijgt kan er worden meegeleefd maar anders serveren hele groepen zo af onder het mom van je eigen broek hoog houden.Het zou mooi zijn als nl weer eens wat socialer zou worden want ook de mensen die nu op hun borst kloppen en roepen'fuck de losers'kunnen sneller dan het licht zomaar ineens aan die andere kant zitten.
zoooo lekker dat iq loos gebral,luw it
Oké. Óf het is laat, óf mijn verdomd lage IQ kan je verhaal gewoon niet volgen.  Wat wil je nu precies zeggen?

We moeten in NL meer socialer worden? Want nu hebben we een "fuck de losers"-mentaliteit?

Ik vind persoonlijk meer dan de helft van mijn inkomen afdragen best sociaal. Daar hoor je me ook niet over.
Zou de optie dat ik m'n baan opzeg en een uitkering ga aanvragen socialer zijn in jouw optiek? Volgens mij getuigt die optie meer van een "fuck the losers everybody"-mentaliteit.

En nee, ik hoop nooit in de positie te komen dat ik afhankelijk ben van anderen en een sociaal vangnet nodig heb. Maar mocht dat wel zo zijn, dan ben ik blij dat ik er langdurig aan heb kunnen bijdragen en hoop ik dat ze mijn situatie net zo streng doch rechtvaardig beoordelen als ik verwacht dat ze dat nu doen nu ik "aan de andere kant" mijn steentje bijdraag.

Inclusief mijn persoonlijke geïnformeerde keuze voor een hoog of laag eigen risico en de consequenties daarvan.
Door Neally
Ja, de helft en nog een beetje aan belasting. Zo, voor je het in je hand hebt is het weg.
Laatst gewijzigd door Neally op wo 30 apr 2014, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
Nee tot op heden niet. Meerdere keren per jaar laat ik prikken. Eigen risico is niet al op. Maar er staat bij mij echt ieder jaar als ik rekening krijg alleen medicatie op. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door