Als het goed is kan ik vanaf maandag in elk geval wel beter zitten. Dus wel een beetje blij dan.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
fem fatale schreef: Mijn nieuwe rolstoel is in september besteld en ik krijg hem nu waarschijnlijk vrijdag.Maar dat is geen standaard model, maar één die voor jou persoonlijk is samengesteld toch? Je weet in elk geval wanneer hij besteld is en wanneer je hem kan verwachten. En je zit niet zonder tot die tijd denk ik.
fem fatale schreef: Ja, is gewoon maatstoel. Krijg jij dat niet?neuh...helaas nog niet. Eerst één uit het standaard (2e hands) assortiment. Wel kan ie beter op maat gemaakt worden, maar is niet door mijzelf in- en uit te klappen, want er zit een vaste dikke rug in en een vaste dikke zitting.
Levertijd is trouwens 8 weken, dus had hem wel iets eerder verwacht. (En stoelen kwijt maken doet Welzorg ook bij eerste stoelen, dan zit he dus wel al die tijd zonder. Ik heb tussendoor ook paar keer geen stoel gehad omdat de mijne zo versleten is dat aan huis repareren niet ging)
kira schreef: Volgens mij geven stoelen altijd perikelen. Mijn neef is geboren met ernstige handicaps en verlamd vanaf net onder zijn schouders (zijn armen kan hij beperkt gebruiken). Ik weet niet beter als dat er altijd stoel problemen waren. Hij wil zelf kunnen rollen, maar dat kan alleen met aanpassingen, hij heeft nergens gevoel en is dus snel voorzien van wonden, hij is vergroeid en dat geeft problemen. Maar hoe vaak hij wel niet doordat de stoel stuk was, niet goed werd geleverd etc. met extra verwondingen in het ziekenhuis behandelde of thuis intensief verpleegd moest worden. Volgens mij zijn al die kosten feitelijk meer geweest als gewoon een perfecte stoel maken voor die jongen en zonder gemieter zorgen dat hij een nieuwe krijgt als de oude versleten is. En kan hij er wat aan doen dat hij ondanks of misschien juist dank zij zijn handicap volop in het leven wil staan en dus veel meters maakt en daardoor meer slijtage heeft als gemiddeld aan zo'n stoel conform berekeningen?Wat een drama zeg.....
Nou Is, ik hoop dat die stoel beter zit en dat ze snel besluiten dat er een functioneler stoel moet komen die ook lekker zit.
pallas schreef: Wat een drama zeg.....Ah Pallas, doe nou gewoon wat ze zeggen, ga de hele dag in bed liggen, niet snurken en en vooral niet iets willen ondernemen, dat is gewoon veel budgetvriendelijker. Ik kan mij echt altijd boos maken hoor over dat soort dingen. Net als over het afschaffen van het vervoer naar ziekenhuizen e.d. Neemt u maar de regiotaxi. Die nemen wij ook wel eens tegen vol tarief als we willen drinken bij een etentje, maar de ene keer ben je een half uur te vroeg in het restaurant en laatst heb ik hele mooie plaatsen gezien, straten gezien en weet ik wat al niet meer omdat de terugweg een soort tourtocht werd. Maakt voor mij niet uit we hadden een avondje uit en geen oppas die op tijd naar huis moest, maar als ik ziek ben wil ik van huis naar het ziekenhuis en weer terug, dan zit je toch niet te wachten op een tour. *klaagmodus weer uit*. Of te wel, ik leef met je mee en wou dat ik zo machtig was dat ik er iets aan kon veranderen, voor jou en voor andere.
En tja bovenstaande lijken ze wel te willen ontmoedigen. Als ik mijn wensen kenbaar maak, dan krijg ik meteen zo reactie van: tja (mevrouwtje) U moet wel uw beperkingen accepteren en een stoel lost niet alles op .....oid dus![]()
pallas schreef: Wat een drama zeg.....Hangt ook erg af van wie je treft volgens mij. In de regel krijg ik juist wat makkelijker de voorzieningen die ik nodig heb (ipv de standaardvoorzieningen, waar ik weinig mee kan) omdat ik werk.
En tja bovenstaande lijken ze wel te willen ontmoedigen. Als ik mijn wensen kenbaar maak, dan krijg ik meteen zo reactie van: tja (mevrouwtje) U moet wel uw beperkingen accepteren en een stoel lost niet alles op .....oid dus![]()
pallas schreef: Wat een drama zeg.....Ik word heel snel kort van stof van dat soort reacties. Ze zullen mij echt nader moeten toelichten waarom bepaalde wensen niet gerealiseerd kunnen worden, anders blijf ik drammen.
K&D schreef: Ik wordt heel snel kort van stof van dat soort reacties. Ze zullen mij echt nader moeten toelichten waarom bepaalde wensen niet gerealiseerd kunnen worden, anders blijf ik drammen.herkenbaar.
Juist van ergonomen, ook technische, mag je verwachten dat ze eruit proberen te halen wat erin zit. Helaas prevaleert meestal de gemeentelijke 'ahopmk'.
(= als het op papier maar klopt; maw; het mag niet boven budget gaan)
Lil schreef: Fijn van de schoot! Nu de rolstoel nog ( en en beetje snel graag)Dat verwacht ik eigenlijk niet, want deze zal wel meer op maat gemaakt moeten worden. Maar goed, misschien is er wel iets meer te verzinnen...ik wacht het wel af.
pallas schreef: Dat verwacht ik eigenlijk niet, want deze zal wel meer op maat gemaakt moeten worden. Maar goed, misschien is er wel iets meer te verzinnen...ik wacht het wel af.Ja, dat klopt ook idd. Dan eh snel en goed ( o jee, dat is te veel verzoeken).
Beter langer wachten en goed, dan dat het weer een fiasco is :biggrin2: