Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Arkay
Ik ben ook gezonder gaan eten door juist op te letten dat ik genoeg binnen krijg.
een normale dag voor mij
4 boterhammen 20 gr boter 100 gr magere worst
1x fruit en 1x koek/eierkoek/plakje ontbijtkoek
avond eten half bord groente met 100 gr rijst/pasta of 1/3 bord aardappelen en 100 gr gaar vlees met lepel jus of saus
250 ml jochert of vetvrije vla

Verder probeer ik me aan de regel te houden
Eet ontbijt als een koning, lunch als een prins en dineren als een bedelaar
dit omdat je overdag energie nodig hebt om vanalles te doen en in de avond men veel inactiever is en die cal slecht verbruikt worden.
Door orinake
de shakes die ik gebruik zorgen er voor dat alle suikers en vetten gebannen zijn.
De eerste 3 dagen verbruik je de suikers, nadien gaat je lichaam in ketose en verbruikt je lichaam je vetreserves.
Naast de shakes mogen momenteel enkel groenten, geen fruit, en dat vind ik deze periode wel het moeilijkste.
Het is mandarijntjes tijd een daar zou ik me ziek in eten.

Vandaag op de weegschaal gaan staan en ik zit momenteel op 90.2kg, 5.3kg kwijt dus.
Vandaag, maandag en dinsdag nog en dan is mijn 2de week voorbij, ik hoop tegen dan toch netjes onder de 90kg te zitten.
Door Femke
Ik heb na anderhalf rotjaar van de 32 verloren kilo's er 12 teruggevonden. Sinds een poosje volg ik globaal de voedselzandloper, alleengebruik ik wel wat zuivel en niet zoveel soja. Heel langzaam gaat er wat af, maar vooral voel ik me vele malen beter. Minder vermoeid en labiel. En als er een kilo per maand af gaat ben ik volgend jaar weer waar ik wil zijn ;-)
Door pearlsofpassion
Goed zo, Tamara.
Ik duim voor je mee!
HannekeKjell schreef: @pop als ik zo lees wat je eet op een dag, dan is t eerste wat in me opkomt dat je wel eens te weinig vet zou kunnen eten.
Kan je dat staven?
Hoeveel vet heeft een mens dan nodig?
Ik denk eerder dat ik teveel vet eet hoor.  Als ik 's avonds kook is dat echt niet vetvrij en als ik brood eet ook allesbehalve.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: Goed zo, Tamara.
Ik duim voor je mee!

Kan je dat staven?
Ik denk eerder dat ik teveel vet eet hoor.  Als ik 's avonds kook is dat echt niet vetvrij en als ik brood eet ook allesbehalve.
Vul eens wat in op de site van het voedingscentrum? (daar kun je invullen wat je heel de dag eet).
Door pearlsofpassion
eelke schreef: Vul eens wat in op de site van het voedingscentrum? (daar kun je invullen wat je heel de dag eet).
Ik zal dat eens doen.
En anders mij erbij neerleggen dat ik gewoon wat minder zal moeten eten.  Zal wel aanleg zijn om sneller gewicht te behouden en die pil zal er ook wel ergens tussen zitten.
Dat is de keerzijde van gezond opgevoed te worden.  ::)
Dan kan je niet meer afvallen door zo te eten. 
Door HannekeKjell
pearlsofpassion schreef: Kan je dat staven?
Ik denk dat daar geen eenduidig antwoord op te geven is, dat ligt volgens mij ook aan de hoeveelheid koolhydraten die je per dag eet.
De verhouding vet/koolhydraten dus meer.
Mijn ervaring is dat als je meer vet eet en minder koolhydraten dat je afvalt.
De verbranding van vet kost ook weer meer energie dan de verbranding van koolhydraten en daardoor verbrand je dus meer vet door het eten van vet.
Verder verzadigd vet goed, dus als je genoeg vet eet, heb je ook minder honger.
Door pearlsofpassion
HannekeKjell schreef: Ik denk dat daar geen eenduidig antwoord op te geven is, dat ligt volgens mij ook aan de hoeveelheid koolhydraten die je per dag eet.
De verhouding vet/koolhydraten dus meer.
Mijn ervaring is dat als je meer vet eet en minder koolhydraten dat je afvalt.
De verbranding van vet kost ook weer meer energie dan de verbranding van koolhydraten en daardoor verbrand je dus meer vet door het eten van vet.
Verder verzadigd vet goed, dus als je genoeg vet eet, heb je ook minder honger.
Ah ja, maar dat heb ik ooit al geprobeerd. Dat werkt niet.
Toch bedankt om mee te denken hoor.
Ik ga hier nu wel stoppen, ik heb genoeg Tamara's topic vervuild.  ;)

Hoe zit het ermee Tamara?
Al onder de 90 gezakt?
:)
Door orinake
pearlsofpassion schreef: Ah ja, maar dat heb ik ooit al geprobeerd. Dat werkt niet.
Toch bedankt om mee te denken hoor.
Ik ga hier nu wel stoppen, ik heb genoeg Tamara's topic vervuild.  ;)

Hoe zit het ermee Tamara?
Al onder de 90 gezakt?
:)
Helaas niet, maar ik weet ook waarom :)
Dit weekend veel weg geweest en dus buitenhuis gegeten, dinsdagavond bezoek gehad en dan kan je moeilijk zeggen eet ook maar een shake...
Woensdag stond de weegschaal dus opnieuw op 91.1kg. Maar we gaan er weer voor :)
Zondag terug op de weegschaal :)
Door orinake
ondertussen is de 9 van de weegschaal :) (kon het niet laten om op de weegschaal te gaan staan).
Nu op naar de 85kg.
Momenteel is er 6kg af op 2.5 weken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door