Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
pike schreef: za 07 nov 2020, 20:44 Hij heeft het wel goed naar zijn zin hè :cool:
Ja Ik geloof het wel. Elke dag naar het bos, Af en toe los rauzen, mijn man heeft nog geen werk en is bijna de hele tijd thuis, hij slaapt bij ons op de slaapkamer en alle extraatjes zijn voor hem. En het jonge Alaska husky teefje uit de wijk is echt helemaal idolaat van hem.

Nu nog sneeuw :biggrin2:
Door sam28
Siberienne schreef:Nu nog sneeuw
Be carefull what you wish for!! ;D ;D Straks zijn jullie volledig in gesneeuwd.

Ik heb gister met een vriendin 21km gewandeld. Het was er prachtig (Drenthe)
De parkeerplaats was druk maar in de natuur was niemand.
DSC_0324.JPG
DSC_0324.JPG (661.48 KiB) 1721 keer bekeken
DSC_0327.JPG
DSC_0327.JPG (658.5 KiB) 1721 keer bekeken
DSC_0333.JPG
DSC_0333.JPG (430.49 KiB) 1721 keer bekeken
Door smulpaap
sam28 schreef: zo 08 nov 2020, 08:46 Be carefull what you wish for!! ;D ;D Straks zijn jullie volledig in gesneeuwd.

Ik heb gister met een vriendin 21km gewandeld. Het was er prachtig (Drenthe)
De parkeerplaats was druk maar in de natuur was niemand.DSC_0324.JPG

DSC_0327.JPG

DSC_0333.JPG
Dat ziet er prachtig uit zeg , zeker met dat zonnige weer :)
Door Kaela
Gister weer op meneer Fjord gereden en het ging goed. Ik was niet heel heldhaftig, maar ook niet bang en dat vond ik heel fijn om te merken.

Dit weekend doe ik last minute nog mee aan een online seminar van twee hele bekende en super goede internationale IJslander trainers. Natuurlijk is real life leuker en zelf mee rijden nog leuker. Maar dit is toch echt een voordeel van de corona, dat zoiets opeens heel toegankelijk wordt. Ik zit dus klaar voor de eerste life stream!
Door - pien -
Wat fijn, dat je weer op meneer Fjord durfde en het goed ging! (ik vind ze ook zooo leuk, Fjordjes :smitten:)

Gister kwam mijn dochter, die in de buurt was, wat dingetjes ophalen die ik voor haar meebesteld had bij de toko.
Dat eventjes werd drie uur lang...met koffie en een paar crackers met kaas, en een fijn gesprek. Wat een heerlijke meid is het toch ook :smitten:
Door dinky89
Ik heb 1 of 2 keer op een fjord gereden en vond dat totaal niet fijn rijden, hoe mooi ze ook zijn om te zien. Voor mij toch een slag te breed/lomp. Maar zal mogelijk ook wel verschil in zitten aangezien deze fjord meestal voor de huifkar werd gebruikt als trekpaard ;) Wel fijn dat het goed ging Kaela!

Hier vanmorgen heerlijk buiten getraind met een TRX en nu voldaan op de bank. Zal dat de komende dagen waarschijnlijk flink gaan voelen ::) Maar op dit moment voldaan dus geluksmomentje :biggrin2:
Door Kaela
dinky89 schreef: za 14 nov 2020, 11:27 Ik heb 1 of 2 keer op een fjord gereden en vond dat totaal niet fijn rijden, hoe mooi ze ook zijn om te zien. Voor mij toch een slag te breed/lomp. Maar zal mogelijk ook wel verschil in zitten aangezien deze fjord meestal voor de huifkar werd gebruikt als trekpaard ;) Wel fijn dat het goed ging Kaela!

Hier vanmorgen heerlijk buiten getraind met een TRX en nu voldaan op de bank. Zal dat de komende dagen waarschijnlijk flink gaan voelen ::) Maar op dit moment voldaan dus geluksmomentje :biggrin2:
Fijn geluksmomentje!

Heel eerlijk, ik deel je mening. En ik heb dan ook best veel moeite met hem. Hij is me ook nog eens te groot (je bent IJslanderfan of niet ::) ) en hij is heel rond. Het is net alsof je op een spekgladde ronde tank zit.

Nu is dit exemplaar zeker ook heel lief, enthousiast en vrolijk en dat waardeer ik erg in hem. Ik leer ook heel veel van hem, want soms is buiten je comfortzone gaan heel waardevol. En hij kan dressuuroefeningen die voor mij nieuw zijn en dat is mooi om te ervaren. Maar ik denk niet dat ik ooit zal denken “laat de IJslanders maar zitten, ik ga voortaan fjorden rijden”
Door CindyMayella
Ohhhh :D ... een fjord is juist wel mijn favoriet ;D ..... waarschijnlijk omdat ik klein van stuk ben (1.55 ‘maar’ ;) ).... voor mij zeer handelbaar en als ik er toch af mag vallen, is de hoogte niet zo groot ;D ;D ..... en 19 jaar geleden (ietsje meer), heb ik voor het eerst een dressuurwedstrijd gereden op de manege en ben ik zowaar 2de geworden.... op een fjord!!!!!! Heb daarna nog een jaar of wat met iemand 2 fjorden verzorgd en op gereden, dus een fjord is mijn favoriet ;) .....
Door dinky89
Oh, de hoogte van een fjord vind ik ook prima. Het is voor mij meer de breedte :biggrin2: Ben zelf ook niet heel groot met mijn 1,63 ;) Ik was meer van de haflingers en de andere ras loze pony's omdat die minder breed waren maar qua hoogte niet veel verschillen van de fjord. IJslander staat nog op mijn wishlist om op te rijden ondanks dat ik ondertussen al 12 jaar niet meer gereden heb ::)
Door Kaela
CindyMayella schreef: ma 16 nov 2020, 15:56 Ohhhh :D ... een fjord is juist wel mijn favoriet ;D ..... waarschijnlijk omdat ik klein van stuk ben (1.55 ‘maar’ ;) ).... voor mij zeer handelbaar en als ik er toch af mag vallen, is de hoogte niet zo groot ;D ;D ..... en 19 jaar geleden (ietsje meer), heb ik voor het eerst een dressuurwedstrijd gereden op de manege en ben ik zowaar 2de geworden.... op een fjord!!!!!! Heb daarna nog een jaar of wat met iemand 2 fjorden verzorgd en op gereden, dus een fjord is mijn favoriet ;) .....
Haha, ik vind ze veel te groot! Een IJslander is 100 tot 200 kilo kleiner en smaller. Voor mij is een fjord een reus. Op groter dan een fjord rij ik per definitie niet. Ik heb hoogtevrees ::)
Maar gelukkig mogen we allemaal wat anders vinden, want fjordjes zijn natuurlijk gewoon ook hartstikke leuk!
Door CindyMayella
Op een ‘groot’ paard rijden, letterlijk en figuurlijk, vind ik ook wel lekker rijden.... het rijdt comfortabeler, alsof je zweeft (in draf en zeker galop).... maar vanaf de 1ste stap, dat ik niet eens gewoon het hoofdstel om kan doen, zelf kan opzadelen, laat staan opstijgen zonder hulpmiddelen (lees: een trapje), dat maakt het voor mij al niet leuk meer...... en als ik er uiteindelijk op zit, is de afstand van de rug naar de grond zoooo groot, dat ik niet meer ontspannen kan rijden....
en dat terwijl ik een aardig tijdje op een afgekeurd dressuurpaard heb gereden ZONDER zadel en dat was zo onwijs kicken :D :D :D :D :D ..... ben ik ook aantal keren vanaf gevallen, maar uiteindelijk heb ik geleerd om naar haar oren en hoofdbewegingen te kijken, dat ik wist wat ze ging doen en was voorbereid op eventuele bokpartijen en schrikbewegingen... en daar klom ik zo weer op en begon gewoon weer opnieuw tot we 1 waren (gebogen nek van haar, mijn houding, goede aanwijzingen met mn benen).....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door