Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
EllenL schreef: Die is vast niet groen danNee![]()
eelke schreef: NeeDat is natuurlijk ook een manier om te vasten, haha, alleen hele vieze dingen makenhij is echt smerig. Zou nu ook wel een vasten-dagje willen
![]()
EllenL schreef: Dat is natuurlijk ook een manier om te vasten, haha, alleen hele vieze dingen makenHeb m gewoon weggekiept![]()
hannabelgje schreef: Wow wat is dat tarwegras duur zeg bevroren. Dan heb je een kweekset met handjuicer er zo uit volgens mij en kun je het thuis invriezen. Waar heb jij het vandaan? Ik neem aan dat je bij het bezorgen thuis moet zijn aangezien het bevroren is......Het is prijzig ja, maar het is wel van een super biologische kwaliteit. Ik heb het via internet besteld bij de Tarwegras Koning. Zelf kweken komt er nu even niet van, daarvoor heb ik teveel aan mijn hoofd en onder handen. Ben ook bang dat mijn eigen kweekjes mislukken en dan ben ik in verhouding nog weer duur uit.
pearlsofpassion schreef: Waarom kweken jullie tarwegras niet zelf?Omdat ik geen slow juicer heb maar een sapcentrifuge. Die kan niets met tarwegras. En omdat ik het zelf kweken op dit moment even niet zie zitten.
In de bio-winkel tarwekorrels halen, nachtje laten weken tot ze kiemen en dan uitzaaien. Ik deed het in potaarde, maar je kan het naar het schijnt ook op keukenpapier. Gewoon goed vochtig houden, maar niet te. Na een dikke week heb je mooie sprieten. Das helemaal niet veel werk.
Ik eet zelf geen tarwegras, maar ik zaai het voor mijn katten (omdat ze binnen blijven). Veel goedkoper en gezonder dan het kattengras uit de winkel.
Antonia schreef: Omdat ik geen slow juicer heb maar een sapcentrifuge. Die kan niets met tarwegras. En omdat ik het zelf kweken op dit moment even niet zie zitten.Hier zelfde verhaal, het kweken zal nog wel lukken, maar ik heb geen slowjuicer, ik gebruik nu poeder.