Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
eelke schreef: Nee  :puke: hij is echt smerig. Zou nu ook wel een vasten-dagje willen  ;D
Dat is natuurlijk ook een manier om te vasten, haha, alleen hele vieze dingen maken :D
Door eelke
EllenL schreef: Dat is natuurlijk ook een manier om te vasten, haha, alleen hele vieze dingen maken :D
Heb m gewoon weggekiept  :-[ was echt niet te nassen. Morgen weer een nieuwe dag, bij de intratuin heb je ananas/basilicum limonade, da's lekker! Die combi ga ik morgen dus gebruiken, met een appel, wortel en andijvie. Zal beter smaken denk ik.
Door Antonia
Ik doe tegenwoordig in ijsklontjes bevroren tarwegrassap in mijn ochtend smoothies. Dat is lekker en bovendien heel gezond.
Laatst gewijzigd door Antonia op za 26 jan 2013, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
Wow wat is dat tarwegras duur zeg bevroren. Dan heb je een kweekset met handjuicer er zo uit volgens mij en kun je het thuis invriezen. Waar heb jij het vandaan? Ik neem aan dat je bij het bezorgen thuis moet zijn aangezien het bevroren is......
Door Antonia
hannabelgje schreef: Wow wat is dat tarwegras duur zeg bevroren. Dan heb je een kweekset met handjuicer er zo uit volgens mij en kun je het thuis invriezen. Waar heb jij het vandaan? Ik neem aan dat je bij het bezorgen thuis moet zijn aangezien het bevroren is......
Het is prijzig ja, maar het is wel van een super biologische kwaliteit. Ik heb het via internet besteld bij de Tarwegras Koning. Zelf kweken komt er nu even niet van, daarvoor heb ik teveel aan mijn hoofd en onder handen. Ben ook bang dat mijn eigen kweekjes mislukken en dan ben ik in verhouding nog weer duur uit.

Het wordt bezorgd in in doos van piepschuim gevuld met zakken met ijsblokjes. Je hoeft dus niet thuis te zijn als het bezorgd wordt.

Ik vind het zo wie zo jammer dat heel veel produkten die gezond(er) zijn vaak meer kosten. Zo vond ik de rauwe Manuka honing bijvoorbeeld ook best prijzig. Net als de biologische groenten en fruit, daar hangt een hoger prijskaartje aan dan in de gemiddelde supermarkt.
Laatst gewijzigd door Antonia op za 26 jan 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
Ja dat vind ik ook erg jammer. Als ik zie wat ik per werk al kwijt ben aan mijn groente en fruit wat niet biologisch is word ik al echt niet blij.
Door Kaio
Ik heb niet het idee dat alles wat bio is duurder is, veel wel maar er zijn ook dingen aanzienlijk goedkoper.
Zo heb ik een stronk biogember gekocht 78 ct. Mango 1,45, bataten waren ook de helft als in de supermarkt. Advocado's zijn vaak ook goedkoper. Pastinaak was ongeveer dezelfde prijs. Biowortelen ook niet echt superduur. Zo sprokkel ik toch aardig wat bijelkaar  :D
Maar ja ananas echt totaal niet, appels ook niet.
Door pearlsofpassion
Waarom kweken jullie tarwegras niet zelf?
In de bio-winkel tarwekorrels halen, nachtje laten weken tot ze kiemen en dan uitzaaien. Ik deed het in potaarde, maar je kan het naar het schijnt ook op keukenpapier.  Gewoon goed vochtig houden, maar niet te.  Na een dikke week heb je mooie sprieten.  Das helemaal niet veel werk.

Ik eet zelf geen tarwegras, maar ik zaai het voor mijn katten (omdat ze binnen blijven).  Veel goedkoper en gezonder dan het kattengras uit de winkel.
Door Antonia
pearlsofpassion schreef: Waarom kweken jullie tarwegras niet zelf?
In de bio-winkel tarwekorrels halen, nachtje laten weken tot ze kiemen en dan uitzaaien. Ik deed het in potaarde, maar je kan het naar het schijnt ook op keukenpapier.  Gewoon goed vochtig houden, maar niet te.  Na een dikke week heb je mooie sprieten.  Das helemaal niet veel werk.

Ik eet zelf geen tarwegras, maar ik zaai het voor mijn katten (omdat ze binnen blijven).  Veel goedkoper en gezonder dan het kattengras uit de winkel.
Omdat ik geen slow juicer heb maar een sapcentrifuge. Die kan niets met tarwegras. En omdat ik het zelf kweken op dit moment even niet zie zitten.
Door hannabelgje
Antonia schreef: Omdat ik geen slow juicer heb maar een sapcentrifuge. Die kan niets met tarwegras. En omdat ik het zelf kweken op dit moment even niet zie zitten.
Hier zelfde verhaal, het kweken zal nog wel lukken, maar ik heb geen slowjuicer, ik gebruik nu poeder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door