Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Kim_S schreef: Ojee  :-\
Gepland of ongepland?
Beide...
Ik had het al aan zien komen omdat het sinds een jaar of 2 niet meer loopt zoals het moet lopen. Maar op de een of andere manier ging het toch altijd wel door. Afgelopen winter was de kogel door de kerk en heeft mijn baas mij (ons) ingelicht dat hij de toko moet gaan sluiten voordat hij ook persoonlijk failliet gaat, wat ik kan begrijpen, hij heeft 2 kinderen waar hij voor moet zorgen.
Het was wel even rauw op mijn (ons) bordje. Maar we zien het als een nieuwe start. Ik ben uiteindelijk vrij, hoef niet meer 7 dagen per week, 24 uur per dag ter beschikking te staan. Kan dus eindelijk eens spontaan iemand gaan bezoeken  zonder dat mijn werk op het laatste moment roet in het eten gooit. Vandaar dus ook de studie. Het plan was eigenijk dat ik alleen nog de zomer zou werken en dan per september ontslag. Dat is dus nu eind november geworden...
In ieder geval ben ik met de feestdagen eindelijk eens vrij!
Door Kim_S
Nou dat klinkt dan toch nog wel positief. (Toch?)
Ga je het ALG1 circuit in dus? Of is dat anders als je een opleiding volgt?
Als het financieel te doen is dan is het heel fijn om een tijdje niks te "moeten", spreek ik uit ervaring.
Mowgli schreef: Beide...
Ik had het al aan zien komen omdat het sinds een jaar of 2 niet meer loopt zoals het moet lopen. Maar op de een of andere manier ging het toch altijd wel door. Afgelopen winter was de kogel door de kerk en heeft mijn baas mij (ons) ingelicht dat hij de toko moet gaan sluiten voordat hij ook persoonlijk failliet gaat, wat ik kan begrijpen, hij heeft 2 kinderen waar hij voor moet zorgen.
Het was wel even rauw op mijn (ons) bordje. Maar we zien het als een nieuwe start. Ik ben uiteindelijk vrij, hoef niet meer 7 dagen per week, 24 uur per dag ter beschikking te staan. Kan dus eindelijk eens spontaan iemand gaan bezoeken  zonder dat mijn werk op het laatste moment roet in het eten gooit. Vandaar dus ook de studie. Het plan was eigenijk dat ik alleen nog de zomer zou werken en dan per september ontslag. Dat is dus nu eind november geworden...
In ieder geval ben ik met de feestdagen eindelijk eens vrij!
:whistle: :whistling: :whistle:
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Vad då? Heb je iets over die begeerde baan te horen gekregen? *duimt*
Weer gebeld, weer geen gehoor...  ::)
Ook geen antwoord op mijn mail (van donderdag) trouwens.
:nerves: :nerves: :nerves:
Kim_S schreef: Weer gebeld, weer geen gehoor...  ::)
Ook geen antwoord op mijn mail (van donderdag) trouwens.
:nerves: :nerves: :nerves:
Nou, pffff zeg. Ik hoop dat ze alerter met hun medewerkers omgaan wanneer die daar eenmaal werken!
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Nou, pffff zeg. Ik hoop dat ze alerter met hun medewerkers omgaan wanneer die daar eenmaal werken!
Dat is mijn idee. Maar stiekem wil ik die baan toch wel graag...
Door Mowgli
Kim_S schreef: Nou dat klinkt dan toch nog wel positief. (Toch?)
Ga je het ALG1 circuit in dus? Of is dat anders als je een opleiding volgt?
Als het financieel te doen is dan is het heel fijn om een tijdje niks te "moeten", spreek ik uit ervaring.
Ja, eigenlijk kijken we ook best wel uit naar de "vrijheid" die ik ga krijgen. Maar sinds ik afgelopen week dus mijn ontslag heb gekregen, begin ik'm toch wel wat te knijpen.. Ik ga morgen naar de Arge om de "Antrag" op ALG I te stellen. Helaas moet ik waarschijnlijk ook "Aufstockung" aanvragen, omdat het ALG I waarschijnlijk onder het niveau van ALG II gaat komen....

Een sabatical van een paar maanden om tot rust te komen zou wel fijn zijn, maar op het moemtn dat ik moet gaan "aufstocken" kan ik dat geloof ik wel vergeten. Met een beetje pech kan ik meteen een "Maßnahme" gaan doen...

De studie ga ik niet vertellen. Dat is een deeltijdstudie op afstand in mijn vrije tijd. In principe is een deeltijd "Fernstudium" aan een erkende "Fernuni" toegestaan bij ALG I of ALG II. Maar mijn "Fernuni" is in Nederland. Ik heb geen zin in geziek dus vermeld het gewoon niet. Ik kan alles vanuit Duitsland doen (ook mijn tentamens, en die zijn altijd op zaterdag). Pas het laatste jaar moet ik voor het "eindexamen" naar Nederland. Dat is over 2 jaar en dan hoop ik al lang weer aan het werk te zijn.
Kim_S schreef: Dat is mijn idee. Maar stiekem wil ik die baan toch wel graag...

Nou lekker dan....
Ik duim voor je...
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Je hebt nog tot januari, hoor; voor die tijd is het denk ik te ver reizen! :P
Ik ben in ieder geval nog tot eind november aan die Arbeit, en dan waarschijnlijk nog 2 weken extra en dan is het al bijna kerst en oud en nieuw, dus januari past. Misschien wordt het zelfs wel februari, aangezien ik in januari al tentamen moet doen en nog niet weet hoeveel ik moet studeren...
Weer thuis met nieuwe fiets, hij stond nog op de fietsendrager toen we de oprijlaan op draaiden :D. Toch spannend zo'n eerste keer rijden. Anyways, Maxi kan nu weer ergens komen, met Charlie of een boodschapje ofzo. Nu nog ff plannen wanneer we de kar ophalen en dan is er weer een stap compleet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door