Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Monique77
lianneke schreef: Wat was voor jullie een doorslaggevende reden om te willen verhuizen??
Zomaar, benieuwd..
Hier omdat het huis te groot is en de tuin te klein  :biggrin2:
Tevens zal onze toekomst er heel anders uit komen te zien als wij kunnen verhuizen, dus nu houden we dat nog even bij de voorpret  :biggrin2:
Door Angelique
koekje schreef: Het huis wat ik heb gevonden is sinds vandaag verkocht onder voorbehoud  :(
Nou he bah  :(

Maar dan zeggen we altijd dat dat dan niet jouw huis was en dat er voor jullie een nog betere komt.

Of deze krijgen de financiën niet rond... ::)
Door koekje
Angelique schreef: Nou he bah  :(

Maar dan zeggen we altijd dat dat dan niet jouw huis was en dat er voor jullie een nog betere komt.

Of deze krijgen de financiën niet rond... ::)
Ja, daar hopen we nu even heel erg op. De tweede keus is zo'n geval namelijk.
Toen we vandaag de tweede keus nog eens bekeken, denk ik dat die geen tweede keus zal blijven. De vorige tweede keus is toch een betere optie, ondanks het gebrek aan tuin.

We hoeven dit niet perse eerst te verkopen om het andere te kunnen aankopen. De winst van de verkoop van dit huis kunnen we dan gebruiken voor verbouwing oid.

Ik baal er echt heel erg van. Doe ik eens pro-actief en ga zelf op funda kijken en vind daar iets wat geschikt is voor al onze wensen; zowel die van meneer als van mij. Is het ineens zowat weg  >:(
Door koekje
Het is gewoon lastig iets te vinden wat voor ons geschikt is. Meneer heeft bedrijfsruimte nodig en dan bedoel ik niet een kantoortje of garage. Hij huurt nu ergens anders een bedrijfspand en dat is eigenlijk niet te doen. Financieel is dat ook minder leuk, want je zit niet alleen met de huur, je moet daar namelijk ook stroom en water en internet hebben. Het volgende punt is dat ik geen rijbewijs heb en ook niet zo ver kan fietsen en lopen. Dus voor mij nodig om dichtbij faciliteiten te zitten. En aangezien we een baby hebben die vanzelf groter wordt, ook niet al te ver van scholen vandaan. Hier heb je toch minder keuze uit scholen, dus graag redelijk in de buurt van een openbare school ipv katholieke.
En geld voor een dik en duur iets hebben we ook niet; meneer is de enige hier die arbeidt.
Door koekje
Gebeurt het trouwens vaak dat een verkoop onder voorbehoud niet doorgaat? Kan ik daar een beetje op hopen, of het eigenlijk verkeken?
Door Borke
koekje schreef: Gebeurt het trouwens vaak dat een verkoop onder voorbehoud niet doorgaat? Kan ik daar een beetje op hopen, of het eigenlijk verkeken?
Wij hebben 2x een huis verkocht en 1x overkwam het ons, dat was in 1994.
Toen bleek dat de man een lening had lopen waar de vrouw niets vanaf wist en die hij ook niet gemeld had bij de hypotheek aanvraag.
Toen kregen ze de hypotheek niet rond.

Tegenwoordig zijn de hypotheekeisen strenger dan vroeger, dus het zal vaker voorkomen.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed die mensen vooraf hun huiswerk hadden gedaan.

Hebben jullie dat al gedaan, weet je precies hoeveel je kan en wil lenen?
Door Borke
koekje schreef: Meneer weet wat hij max aan hypotheek kan krijgen en dit zit er toch een stukje onder.
Ah mooi, dan kunnen jullie meteen handelen als je iets geschikts vind!
Door Angelique
koekje schreef: Gebeurt het trouwens vaak dat een verkoop onder voorbehoud niet doorgaat? Kan ik daar een beetje op hopen, of het eigenlijk verkeken?
Op dit moment gebeurd het met enige regelmaat. Dit omdat de banken niet al te toeschietelijk zijn. Dus er is hoop, alleen doen diezelfde banken er momenteel soms wel 3 maand over om een hypotheekaanvraag rond te maken.  Hier in de steeg is vandeweek weer een huis terug de verkoop in gegaan.
Door Mowgli
Mijn zus en haar man hadden destijds hun huis ook onder voorbehoud gekocht, maar ja, dan is er ook nog de wettelijke bedenktijd van ik geloof 10 dagen?? De potentiële koper heeft op de dag dat hij het voorlopig koopcontract zou gaan tekenen en nog in de bedenktijd zat koude voeten gekregen en is toen afgesprongen. Dus ik hoop voor jullie dat deze koper ook afspringt vanwege koude voeten of de financiering niet rondkrijgt...
Door zurca
Mochten jullie dat al niet gedaan hebben, ik zou zeker bij de makelaar laten weten dat jullie interesse hebben in het huis.
Kunnen ze jullie gelijk bellen als het met deze kopers niet rond komt :)

Ons huis was ook verkocht onder voorbehoud, verkoop ging niet door en wij kregen gelijk een seintje... We wonen er nu alweer zo'n 6 jaar met veel plezier ;)
Door koekje
Meneer heeft bij de verkopend makelaar idd aangegeven interesse te hebben en zn nummer achtergelaten.

Weet iemand wat normaal de duur is tussen 'verkocht onder voorbehoud' en helemaal echt verkocht zijn?
We hebben weer naar andere dingen zitten kijken, maar dat is het toch ook niet. We zitten beiden het met dat andere huis te vergelijken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door