Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2613256
spreeuwtje schreef: Mijn radijsjes steken ook t kopje op!
Gaaf!! Hier vanmiddag inspectie gedaan en nog niks te zien. Het is ook wel koud hier. Waarschijnlijk is mijn hout komende donderdag nog niet klaar. Het is bevroren en ze kunnen nog niks zagen. Maarja we wachten af. Ik rijd er donderdag wel ff langs.
Door syiryo
#2613265
Roosj schreef: Waar haal je die mini kiwi's en wat voor druiven plant?
mini kiwi;s gewoon bij t tuincentrum (de kiwi's zijn als ze rijp zijn tussen een druif en pruim qua maat), en druiven euh.. 4 blauwe en 2 witte  (vraag me niet wat voor ras... maar errug lekker) ::)
Door Roosj
#2613269
syiryo schreef: mini kiwi;s gewoon bij t tuincentrum (de kiwi's zijn als ze rijp zijn tussen een druif en pruim qua maat), en druiven euh.. 4 blauwe en 2 witte  (vraag me niet wat voor ras... maar errug lekker) ::)
Druiven gebruik ik in mijn sapmachine voor sapjes, net als kiwi's. Maar hoeveel mini kiwi's geeft zo'n plant dan?
Door syiryo
#2613273
Roosj schreef: Druiven gebruik ik in mijn sapmachine voor sapjes, net als kiwi's. Maar hoeveel mini kiwi's geeft zo'n plant dan?
Ze staan hier nu tegen de foute kant van de schutting, maar ik heb er ook een op de zonzijde gezet vorig jaar. Aan het aantal bloempjes te zien in het voorjaar moet er best wel wat sappies uit te halen zijn, maar dan moeten ze wel in de zon, en 1 kant van mijn tuin heeft dat niet , daar dient de kiwi als dichte haag.
Door tess06
#2613283
Nadia schreef: Waar halen jullie de pepertjes vandaan?? Ik ken een paar mensen waarbij PITTIG nog niet genoeg is ;D ;D
p.b je adres maar dan stuur ik je wat mme jeanette zaadjes op
Door Roosj
#2613287
syiryo schreef: Ze staan hier nu tegen de foute kant van de schutting, maar ik heb er ook een op de zonzijde gezet vorig jaar. Aan het aantal bloempjes te zien in het voorjaar moet er best wel wat sappies uit te halen zijn, maar dan moeten ze wel in de zon, en 1 kant van mijn tuin heeft dat niet , daar dient de kiwi als dichte haag.
Hier komen ze zo goed als de hele dag in de zon ;)
Door syiryo
#2613747
Roosj schreef: Tnx. Ik zal even kijken.

Hoeveel druiven planten kan je in een vak van 33x33cm doen? En hoeveel kiwi planten? Het zijn beiden klimmers toch?
druiven zou ik maar 1 in zo'n vak zetten, kiwi's kunnen er 2 (mini kiwi's)
Door Nadia
#2613772
Nynke schreef: Als er iemand spitskoolzaden heeft en mij een paar zaadjes wil geven, graag !!!!!!
Ik heb ze nog niet, maar heb ze wel net besteld :D Kan er wel een paar missen :D
Door Nynke
#2613880
Nadia schreef: Ik heb ze nog niet, maar heb ze wel net besteld :D Kan er wel een paar missen :D
Fijn  :) :) :)

Ik ben net naar Jabaay geweest en heb daar wat pootuitjes gekocht, zaadjes van stamslabonen, stengeluien en krulsla,  vliesdoek en een soort gaas van zwart plastic voor het deksel van mijn mm-bak, dat leek me handiger, minder zichtbaar en minder pijnlijk dan kippengaas  :)
Door Roosj
#2613925
Die mini kiwi zou ook winterhard zijn:

De mini-kiwi (Actinidia arguta) is een verwant van de kiwi, die in tegenstelling tot de kiwi volledig winterhard is. De mini-kiwi wordt ook wel aangeduid als Siberische kruisbes. Het ras van deze mini-kiwi heet Issai en is zelfbestuivend.
Door Nadia
#2613990
Heb er de zaadjes van gekocht. Meer ervaring niet :P

zojuist bij de intratuin geweest voor nieuwe bakken, hadden ze het niet.. zouden wel binnenkomen. Word morgen gebeld. Die van de boerenbond wil ik liever niet ivm afwijkende maat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door