Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Anneloog schreef: vr 29 jan 2021, 17:51 Vandaag Spanakopita hapjes gemaakt. Normaal hoort het een taart te zijn maar gezien ze warm het lekkerst is maak ik in fases de hele middag door hapjes.
En ik hou normaal niet van feta maar zo met spinazie ui knoflook etc in filodeeg vind ik het wel erg lekker.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ziet er heerlijk uit zeg!
Door Lizzy
Ik heb zin in een echte plaat pizza! Of een zak patat. Of een echte quiche (met deeg bodem). Of een broodje met een vegetarische hamburger. Of een wok vol groenten met rijst in pindasaus. Kortom, het gaat heerlijk hier, met dat koolhydraatarm eten :-X :biggrin2:

Vanavond dan maar plaat pizza met koolhydraat-arme bodem ::)
Door - pien -
Lizzy schreef: wo 03 feb 2021, 11:28 Gisterenavond een broccoli-prei schotel gegeten, koolhydraat-arm........... Wow :dribble:

Was met creme fraîche en blauwschimmelkaas. Serieus jammie!
Waar heb je dat recept vandaan?

Gisteren aten wij zuurkoolstamppot met gehaktbal.
Vanavond ehhh iets met pompoen en burrata? Of iets heel anders...
Door CindyMayella
Visschotel met spinazie, prei en röstitopping (uit de oven)......

Aanvulling:
We hebben patat besteld... vis was nog rauw en rösti niet helemaal gaar, terwijl de schaal echt een half uur in de oven had gestaan (zoals het recept zei) ... de groente was wel op temperatuur..... :-\ .....
Laatst gewijzigd door CindyMayella op vr 05 feb 2021, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
- pien - schreef: do 04 feb 2021, 10:50 Waar heb je dat recept vandaan?

Gisteren aten wij zuurkoolstamppot met gehaktbal.
Vanavond ehhh iets met pompoen en burrata? Of iets heel anders...
Ja, heb ik.

Nodig:
300 gram broccoli (ik had meer, zo'n 500 gram)
100 gram prei
100 gram champignons
roomboter
175 gram (vega) gehakt (ik had die van de Vegetarische Slager)
100 ml creme fraiche
125 gram blauwschimmelkaas
100 gram geraspte kaas (ik had belegen geitenkaas)

Broccoliroosjes in 4 minuten beetgaar koken. Koud afspoelen. Prei, champignons en gehakt in roomboter gaar bakken. Oven op 180 graden voorverwarmen. Creme Fraiche verwarmen en blauwschimmel kaas hier in smelten. Broccoli in ovenschaal, prei/champignons/gehakt erop. Overgieten met de kaassaus. Bestrooien met geraspte kaas. En dan 15 minuten in de oven (ik heb 20 minuten gedaan).
Door - pien -
Lizzy schreef: do 04 feb 2021, 11:51 Ja, heb ik.

Nodig:
300 gram broccoli (ik had meer, zo'n 500 gram)
100 gram prei
100 gram champignons
roomboter
175 gram (vega) gehakt (ik had die van de Vegetarische Slager)
100 ml creme fraiche
125 gram blauwschimmelkaas
100 gram geraspte kaas (ik had belegen geitenkaas)

Broccoliroosjes in 4 minuten beetgaar koken. Koud afspoelen. Prei, champignons en gehakt in roomboter gaar bakken. Oven op 180 graden voorverwarmen. Creme Fraiche verwarmen en blauwschimmel kaas hier in smelten. Broccoli in ovenschaal, prei/champignons/gehakt erop. Overgieten met de kaassaus. Bestrooien met geraspte kaas. En dan 15 minuten in de oven (ik heb 20 minuten gedaan).
Dankjewel!
Door Lizzy
Gisteren vegetarische Bobboti met bloemkoolrijst. Lekkerrrr! Vandaag een salade met voor Leo forel en voor mij Mozzarella. Ik doe er een beetje gekookte quinoa doorheen want ik ga zo langzamerhand dood van dat koolhydraat-arm eten :-X . Kelere, wat zit daar een hoop meer vet in dan ik gewend ben zeg :-X
Door dinky89
Vandaag hutspot.

Morgen het valentijnsmenu van restaurant voila. En morgenmiddag een high tea van fresh today. Liefde gaat door de maag zeggen ze immers en ik heb niet zoveel met de commercie rondom Valentijnsdag. Wel goed excuus om lokale eetgelegenheden te steunen in deze tijden :)
Door Siberienne
Wij aten een gebakken aardappelen, een 'Lofoten fiskeburger' en een sla met wortel, appel, venkel, walnoot.

Toe thee met koekjes en chocola. Want ik had gister chocolade muffins gebakken maar die hadden we al twee op vandaag. De laatste met vannilesaus en warme bramen. Op een of andere manier hebben we na de middagwandeling in de kou allebei echt enorme vreetbuien en na vandaag 2 uur langlaufen al helemaal :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door