Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gisteren mijn ergste nachtmerrie beleefd...
Snachts wakker worden, krampen, buikpijn... Naar de wc gaan en ... Bloedverlies.
Een vriendin opgebeld en Éowynn daar in bed gestopt en dan met Éydis richting spoed.
kom je daar toe leg je de situatie uit, ok naar onderzoeksruimte...
Krijg je een stagiair aan je bed die een hoop vragen stelt, naar je longen luistert, naar je hart maar verder niks van info geeft behalve: we zullen ons best doen op de vraag of alles ok is met men prutske...
Een half uur later, wil je even in een potje plassen... Ok resultaat: bloed in de urine: JAH DUH...
Ondertussen een uur verder spoedarts... Weer die hele vragenljst... zegt hij ja ik ga naar gynaecologie bellen of ze je even aan de monitor kunnen leggen en dan kan je tegen 8u naar je gyne, tegen dan is ze wel in het ziekenhuis.
Een uur later nog geen nieuws, niemand meer gezien...
7u15 wisseling van wacht, verpleegkundige komt zich voorstellen en vraagt hoe het gaat... haar was gezegd dat ik op de hoogte was dat ik gewoon om 8u op controle kon gaan.. Ja niet dus wij zaten nog bang te wachten of we naar boven mochten of niet...
Ok tegen 7u45 naar men eigen gyne vertrokken... Je zou denken dat zij ondertussen op de hoogte gebracht is dat ik op weg was naar daar...
Nee hoor. ze viel uit de lucht, er was niets gemeld.
Nu de mama van 8u moest (jammer voor haar) maar eventjes wachten en ik werd als eerste bij haar geroepen.
Kleine bloeding, maar beebje deed het goed, het is alleen een flinke verwittiging dat ik me koest moet houden...
Plat liggen is nog niet nodig, maar zware inspanningen, lange wandelingen zijn een no go en de komende periode word alles flink opgevolgd.
Op weg naar huis was ik gewoon een wrak... Die angst, die onzekerheid shit seg wat een hel!!!!
Nu is het aftellen naar 17 november voor een nieuwe controle, tenzij er tussendoor opnieuw problemen zouden zijn.
Gisteren een halve dag liggen slapen en de komende dagen zullen het enkel rustige dingen worden op de planning.
Dit wil ik niet nog eens :(

Vandaag word een dagje platte rust voor zover dat lukt met 2 kinderen en 5 honden in huis. (nu ja de honden buiten natuurlijk)
Dat is wel schrikken ja! Rustig aan doen dan maar...

De gezondheidszorg is hier wat dat betreft toch wel echt anders in BE... hier in NL zouden ze in dit stadium van de zwangerschap zeggen (nog geen 12 weken toch?) dat je op bed moet gaan liggen en morgenochtend je huisarts of verloskundige moet bellen. Echt niet dat je in het ziekenhuis wordt opgenomen, sterker nog, je mag niet eens naar het ziekenhuis toe...
Jantina schreef: Dat is wel schrikken ja! Rustig aan doen dan maar...

De gezondheidszorg is hier wat dat betreft toch wel echt anders in BE... hier in NL zouden ze in dit stadium van de zwangerschap zeggen (nog geen 12 weken toch?) dat je op bed moet gaan liggen en morgenochtend je huisarts of verloskundige moet bellen. Echt niet dat je in het ziekenhuis wordt opgenomen, sterker nog, je mag niet eens naar het ziekenhuis toe...
ik ben 13,5 week nu.
Mja hier is veel anders he ;)
Normaal krijg je max 3 echo's per zwangerschap (voor elke echo mag de gyne 50€ aanrekenen), ik krijg ELKE controle (dus om de 4 weken) een echo.
op spoed hebben ze inderdaad geen echo gedaan (moeten ze een gyne voor laten komen en kost je 320€ voor 5min controle), maar gyne heeft smorgens wel onmiddellijk een echo gedaan.
Ze is op dat vlak liever een "fraudeur" zoals ze dat hier in BE noemen, dan dat ze mama's zichzelf om zeep laten helpen door de stress en de twijfel: leeft men kindje nog ja of neen...

Ik moet nu wel rusten en geen gekke dingen doen. Vandaag dus enkel wat opgeruimd met Éowynn en confituur gemaakt. Nu boterhammetje eten en wat rusten ;)
koekje schreef: Ik geloof dat er hier iemand in de timmerfase is aangekomen. Vera timmerde net hardhandig met de rammelaarbal op het boxmuziekjesding.
Is geen timmerfase. Is verdere ontwikkeling van haar muzikale begaafdheid. Dat hoor je te stimuleren. :biggrin2:
Urs schreef: Aaah wenche, mooi grietje.

Gaat t weer goed orinake? Geen bloed meer? Rust gehouden? Nog ernstig in de  zorgen of is het te doen?
Vannacht weer buikpijn gehad, maar geen bloed deze keer. Nu gyne had wel gezegd dat het kon gebeuren dat ik deze week nog last zou hebben.
Vandaag dus weer een rustdagje. Al word ik daar dus gek van.
Ik wil nog zoveel doen, maar alles word nu uitgesteld.
Het is of nu wat rustig aan doen of een nieuwe bloeding riskeren en de rest van men tijd platte rust houden.
De schrik zit er nog wel in, elke keer naar de wc met een bang hartje, als men buik wat te hard rommelt is het altijd ff stress...
Jantina schreef: Balen zeg... Dat wordt nog pittig dan... Je ging ook je eigen kinderopvang opstarten toch? Dat is geen werk waarbij je rustig aan kunt doen...  :-\

die start gelukkig volgend jaar pas :) Rond augustus 2015.
ik ben zelf uitgeteld voor 5 mei (wat net gepast is Éowynn doet 14 mei der communnie :p - dus prutske moet op tijd komen :p) Dus ik heb mei - juni - juli nog om alles op orde te krijgen en dan vanaf augustus starten.

Dat heb ik zo van in het begin met de dienst afgesproken, het zou niet verantwoord zijn om nu te starten en mijn eigen kindje op het spel zetten.
Dan maar even tanden bijten en het met wat minder doen, maar een gezond kindje op de wereld zetten, dan een mooi loon maar een miskraam...

7 november doe ik nog 1 transportje en dan zal het ook even ophouden denk ik. Nu ja, de honden blijven barfen, maar ik denk dat ik dan Fanne alleen op pad ga sturen om alles op te halen. Ze kunnen desnoods hier nog komen ophalen, maar ik ga alles opsplitsen dan zowiso (en niet zoals nu dat sw toekomt als Fanne niet thuis is - nu die mannen laden netjes voor me uit gelukkig ;) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door