Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

-Annemarie- schreef: do 24 dec 2020, 14:45 Wij wilden eerst ook van het gas af in de bijkeuken, maar toen deze langs kwam hebben we het toch maar zo gelaten. ;) En anders moest er extra elektra aangelegd worden voor een inductieplaat, dat was ook weer zo'n gedoe.

Een wokbrander voor onder de Fernus is overigens wel fijner, dan is 'ie sneller op temperatuur.
OH als ik kon kiezen tussen gas of inductie koos ik toch echt gas. Ietsje trager, maar zoveel beter te regelen en vuurgevoel, das onvervangbaar.
Door Siberienne
Vandaag gerookte ørret uit de Lofoten (zeeforel) met salade, oliven ed. Morgen rendierrollade met rode kool, aardappel/knolselderij puree en vossenbessencompote.

We gaan niet helemaal voor het traditionele Noorse kerst eten van Pinekjøtt, rødkål, poteter en pølse (oftewel gedroogd en gezouten lamsvlees, koolraap puree, aardappelen en worst) 😬
Door Elf
Gisteren kookten zoon en vriendin het voorgerecht: gebakken smokey garnalen met avocado, komkommerblokjes, rode ui en een dressing.
Ik zorgde (samen met morele steun van manlief ;D ) voor het hoofdgerecht: Hasselback-bietjes met citroenbladsalsa, aardappelgratin met kokos en limoen (beide recept van Ottolenghi) en slowsmoked picanha met sjalottenrelish van de bbq.
Dochter en vriend maakten limoncello-tiramisu met frambozen als toetje.
We hebben gesmuld!

En onder de kerstboom stond voor mij een vuurrode Kitchenaid :D . Dus er staat nu een brood te rijzen. En verder ben ik al uren bezig met het coverrecept van de Allerhande. It better be good... ;D
Door Kaela
Gister had meneer paddenstoeltaartjes van de AH en die vond ie verrukkelijk. Ik had biefstuk met ovenfrietjes. Straks gaan we kaasfonduen en morgen gaan we weer pannenkoekjes bakken op het gourmetstel.
Door Lizzy
Elf schreef: vr 25 dec 2020, 15:54 Gisteren kookten zoon en vriendin het voorgerecht: gebakken smokey garnalen met avocado, komkommerblokjes, rode ui en een dressing.
Ik zorgde (samen met morele steun van manlief ;D ) voor het hoofdgerecht: Hasselback-bietjes met citroenbladsalsa, aardappelgratin met kokos en limoen (beide recept van Ottolenghi) en slowsmoked picanha met sjalottenrelish van de bbq.
Dochter en vriend maakten limoncello-tiramisu met frambozen als toetje.
We hebben gesmuld!

En onder de kerstboom stond voor mij een vuurrode Kitchenaid :D . Dus er staat nu een brood te rijzen. En verder ben ik al uren bezig met het coverrecept van de Allerhande. It better be good... ;D
Ohw leuk, een KitchenAid! Jippie!!!!!!!

Klinkt allemaal echt voortreffelijk :dribble:

Ik heb ook Hasseback bietjes. Voor vanavond. Wat heb jij ermee gedaan? Ik dit:

https://www.voedzaamensnel.nl/bijgerech ... Aon5veWpPo

Ik eet er gebakken aardappeltjes bij en een salade met geitenkaas en walnoten. En daarbij drink ik een waanzinnige lekkere onwijs dure witte wijn uit m'n kerstpakket.
Door CindyMayella
Gewoon bij de Griek besteld :D :D :D ... we hadden in veel trek, gekeken welk restaurant vanavond bezorgt.... ieder een andere schotel besteld, zodat we van alles kunnen eten ;D ..... morgen gourmetten....
Door Elf
Lizzy schreef: vr 25 dec 2020, 17:14 Ohw leuk, een KitchenAid! Jippie!!!!!!!

Klinkt allemaal echt voortreffelijk :dribble:

Ik heb ook Hasseback bietjes. Voor vanavond. Wat heb jij ermee gedaan? Ik dit:

https://www.voedzaamensnel.nl/bijgerech ... Aon5veWpPo

Ik eet er gebakken aardappeltjes bij en een salade met geitenkaas en walnoten. En daarbij drink ik een waanzinnige lekkere onwijs dure witte wijn uit m'n kerstpakket.
Ja, zo blij met mn nieuwe speeltje :D

Ik heb de gekookte bietjes ingesneden en overgoten met een olie/botermengsel waar 40 min citroenblaadjes, knoflook en gember in hebben getrokken. Tijdens het bakken om de 20 minuten de boter weer over de bietjes sprenkelen. Slagroom met griekse yoghurt opkloppen met wat zout. Dit op een schaal smeren. Hier de bietjes opleggen en er een salsa van citroenblaadjes en koriander overheen doen. Heel lekker! Maar jouw recept lijkt me ook heel lekker!
Door Lizzy
Elf schreef: vr 25 dec 2020, 18:22 Ja, zo blij met mn nieuwe speeltje :D

Ik heb de gekookte bietjes ingesneden en overgoten met een olie/botermengsel waar 40 min citroenblaadjes, knoflook en gember in hebben getrokken. Tijdens het bakken om de 20 minuten de boter weer over de bietjes sprenkelen. Slagroom met griekse yoghurt opkloppen met wat zout. Dit op een schaal smeren. Hier de bietjes opleggen en er een salsa van citroenblaadjes en koriander overheen doen. Heel lekker! Maar jouw recept lijkt me ook heel lekker!
Nouwww, dit van jou klinkt echt nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder. Wow, fantastisch!
Door Elf
Lizzy schreef: vr 25 dec 2020, 18:30 Nouwww, dit van jou klinkt echt nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder. Wow, fantastisch!
Niet zelf bedacht he, recept van Ottolenghi. Ik vind zelf balsamicoazijn, knoflook, olijfolie en tijm ook heerlijk in combinatie met bietjes :P
Door Basil
Na de diepvriespizza van gisteren vandaag dan maar beetje kerstiger.
Biologische gevulde kip van de Woeste Slager, erbij rode koolsalade met sinasappel en cranberry's
Toetje Abbot Kinney's mango/passion ijs met verse mango.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door