Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Ieder heeft zelf gekozen wat ie wilde eten... vakantie voor 3 van de 4 personen (ik werk dus gewoon).... ik had een maaltijdsalade met Hollandse garnalen.... was jammie... verfrissend... terwijl ik tussendemiddag op mn werk een Mexicano-burger had gegeten :???: ....
Door baileys
1 persoons zalm Wellington.
Jamjam.

Vorige week ook voor het eerst knolselderij puree gemaakt en dat is idd ook erg lekker.
Bijlagen
IMG-20201220-WA0005.jpeg
IMG-20201220-WA0005.jpeg (2.87 MiB) 1679 keer bekeken
Door src_esther
- pien - schreef: zo 20 dec 2020, 13:34 Wijn is heerlijk! Vet geeft/draagt smaak!
Meneer had hier laatst weer van die zálige risotto gemaakt, dus ik zei 'hoe flik je dat elke keer weer?'
'Kippenbouillon' :biggrin2:
Jij gebruikt groentenbouillon?
Ik gebruik voor de paddenstoelenrisotto groentenbouillon om het vegetarische te houden en vind dat eigenlijk een prima vervanging van kippenbouillon. Nog beter vind ik Vitam Eekhoorntjesbrood bouillon maar daar is nauwelijks aan te komen. Mijn 'geheime' ingrediënt is overigens gemalen foelie.
Door src_esther
Oja, ik at, ehhhhh...
Gisteren farfelle met een romige doperwtjes spekjes saus.
Vandaag zuurkoolstamppot met rookworst.
Morgen andere helft van de rookworst bij de spruitjesstamppot.
Door -Annemarie-
Gister gevulde portobello met een bak sla.
Vanavond waarschijnlijk pasta.

We hebben sinds kort een leuk nieuw apparaat voor op de gaskookplaat. Omdat we regelmatig zelf flammkuchen of een pizza maken, en daar niet altijd de bbq voor aan willen steken. Je kunt er ook mee warm roken en verder gebruiken zoals een gewone oven. Alleen kan deze veel heter gestookt worden dan een elektrische oven. Op 350 graden is je pizza op de pizzasteen super krokant!
https://fairenheit.com/

Ook als airfryer te gebruiken, en die hadden we nog niet. :biggrin2:
-Annemarie- schreef: wo 23 dec 2020, 12:27 Gister gevulde portobello met een bak sla.
Vanavond waarschijnlijk pasta.

We hebben sinds kort een leuk nieuw apparaat voor op de gaskookplaat. Omdat we regelmatig zelf flammkuchen of een pizza maken, en daar niet altijd de bbq voor aan willen steken. Je kunt er ook mee warm roken en verder gebruiken zoals een gewone oven. Alleen kan deze veel heter gestookt worden dan een elektrische oven. Op 350 graden is je pizza op de pizzasteen super krokant!
https://fairenheit.com/

Ook als airfryer te gebruiken, en die hadden we nog niet. :biggrin2:
Potverdikke, we hebben geen gasfornuis. :'(
Onze oven gaat maar tot 265,en das toch te weinig voor een mooie pizza. :(
Door -Annemarie-
pearlsofpassion schreef: wo 23 dec 2020, 17:35 Potverdikke, we hebben geen gasfornuis. :'(
Onze oven gaat maar tot 265,en das toch te weinig voor een mooie pizza. :(
Wij wilden eerst ook van het gas af in de bijkeuken, maar toen deze langs kwam hebben we het toch maar zo gelaten. ;) En anders moest er extra elektra aangelegd worden voor een inductieplaat, dat was ook weer zo'n gedoe.

Een wokbrander voor onder de Fernus is overigens wel fijner, dan is 'ie sneller op temperatuur.
Door - pien -
Gister aten wij aardappeltjes met spinazie (diepvries) met gebakken scholfilet.
Vanavond lamskoteletjes met pompoen uit de oven.
Morgen ga ik wildzwijnstoof maken, met knolselderijpuree :idea: en rooie kool
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door