Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Vraagje. Vanavond komt een vriendin eten en ga ik een recept maken wat ik vorige week bij Jaimie Oliver heb gezien. Varkenshaas in rauwe ham gerold in de oven.

Nu gebruikte hij als ovenschaal een metalen schaal. Ik heb alleen glazen en aardewerk schalen, of een bakplaat. Wat zou ik dan het beste kiezen denken jullie? De varkenshaas moest onderin de oven to fry from beneath and roast from above.
Door Siberienne
Kaela schreef: do 26 nov 2020, 07:06 Vraagje. Vanavond komt een vriendin eten en ga ik een recept maken wat ik vorige week bij Jaimie Oliver heb gezien. Varkenshaas in rauwe ham gerold in de oven.

Nu gebruikte hij als ovenschaal een metalen schaal. Ik heb alleen glazen en aardewerk schalen, of een bakplaat. Wat zou ik dan het beste kiezen denken jullie? De varkenshaas moest onderin de oven to fry from beneath and roast from above.
Ik denk dat ik de glazen schaal zou nemen. Die wordt ook snel heet. Bakplaat kan ook maar dan ‘verlies’ je wel evt jus die uit het vlees komt.

Wij aten gisteren pasta met (vega)tomatensaus. Wel veel geraspte kaas erover. Comfort food..
Door dinky89
Kaela schreef: do 26 nov 2020, 07:06 Vraagje. Vanavond komt een vriendin eten en ga ik een recept maken wat ik vorige week bij Jaimie Oliver heb gezien. Varkenshaas in rauwe ham gerold in de oven.

Ik zou denk ik gewoon een ovenschaal pakken ;-)

Hier wordt het vanavond een stamppot. Of met zuurkool of met boerenkool.
En dan morgen of in het weekend gaat H de nieuwe BBQ uitproberen :cool:
Door Elf
Gisteren een focaccia gebakken gevuld met een dun laagje spinazie, ansjovis en rode peper. Die aten we bij melanzane alla parmiggiana. Hoewel meneer niet van aubergines houdt zat hij te smullen en vanmiddag tijdens lunchtijd betrapte ik hem op het opwarmen van het restje :D

Vandaag risotto met flespompoen van een verspakket van AH
Elf schreef: do 26 nov 2020, 15:21 Gisteren een focaccia gebakken gevuld met een dun laagje spinazie, ansjovis en rode peper. Die aten we bij melanzane alla parmiggiana. Hoewel meneer niet van aubergines houdt zat hij te smullen en vanmiddag tijdens lunchtijd betrapte ik hem op het opwarmen van het restje :D

Vandaag risotto met flespompoen van een verspakket van AH
Hmmm, dat zou ik ook wel willen proberen. Dat van gisteren dan he. Heb je recept?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door