pearlsofpassion schreef: ↑do 17 nov 2022, 17:25 Nee, ijzer is tekort. Ferritine ook.Oh beh allemaal PoP
Ik heb altijd al hevige bloeding gehad. Op m'n 13e al bloedarmoede ervan, toen hielp ijzer bijnemen ook niet voldoende. Dus op m'n 14e aan de pil. Dat hielp wel. De regels werden er minder hevig van en vooral minder lang (voorheen was het 10 dagen).
Totdat ik stopte met de pil en zwanger werd ging het dan redelijk..
Tijdens de zwangerschap en een tijd erna ook steeds ijzer moeten bijnemen. Tot een kleine 4 jaar geleden. Daarna heb ik af en toe nog wel wat genomen maar wat je vrij kan verkrijgen in Kruidvat vb en dat werkt niet goed genoeg.
Ik heb er nooit eerder last van gehad zoals nu... Symptomatisch dan wil ik zeggen..
Ik ga begin volgend jaar met de gynae praten of er geen mogelijkheden zijn voor een permanente oplossing. Ik ben het allemaal zo zat dat zelfs baarmoeder laten wegnemen een serieuze optie is voor mij.
IJzer is ook best eng, als je het overdoseert kan je'r vb leverkanker van krijgen. Los van darmproblemen..
En.dat allemaal door iets wat ik toch niet meer ga gebruiken. 3 kinderen is genoeg. Wat trouwens de kans op problemen later ook groter maakt want de laatste kwam toen ik 30 was dus moet ik nog 20 of 30 jaar met een hyperproductief lijf (uit alles blijkt dat mijn lijf graag kinderen maakt). De helft van de vrouwen krijgt ooit baarmoederproblemen voor of na de overgang, en die kans wordt gewoon groter door ze niet te gebruiken..

Is Lactoferrine niet iets voor jou? Dat helpt je lichaam bij de opneembaarheid van ijzer.