Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Kaio schreef:ik zie nu voor donderdag en vrijdag 37 graden staan :o (en meestal wordt het dan nog wat warmer hier ook) Euh.....
En nog geen druppeltje de komende weken. Vanmorgen wezen zwemmen maar daar hoeven we ook niet meer naartoe, stinkt dat water :-X :-X :-X
Ik weet even niet meer wat ik met de beertjes aan moet zo....

Ja hier ook zo’n voorspelling
Heb gisteravond om 22 uur nog even hardgelopen. De tien minuten die je doet zijn meer dan de volle training die je niet doet, volgens mijn nieuwe goeroe ;) ;)

Ik lees en teken en fröbel wat met mozaïek. Voegen doe ik alleen niet, droogt te hard..

Mega irritant van het vieze water en je warmte uitslag zeg....
Door constance.blokzijl
Kaio schreef: Dat is zeker zo. Zelf kun je nu ook weinig. Niet sporten, niet wandelen etc. Buiten zitten is ook niet erg leuk zo. Tja zwembad...daar ben ik ook bijv. geen type voor, snel verveeld dan ook weer.
Ik verveel me ook :P En ik heb nog hitte exceem/uitslag dus als ik in huis iets ga doen en ik ga zweten :crying: Sodeju wat een brand en jeuk!
Heb ik ook; hitte uitslag, ik smeer er calendula op, is de jeuk even weg.
Maar verder jeutje zeg; ik ging vanmorgen om 6.15 van huis en toen zei de auto dat het 21 graden was.
Mijn bullebakken hebben het zwaar; vooral Lola, en met 8,5 mag zij mag oud genoemd worden....
Door Kaio
Ik heb er een paar keer pure pepermunt olie op gedaan, dat heeft wel veel hitte eruitgetrokken (ja dat doet heel even toch veel pijn inderdaad) Verder gebruik ik er talc poeder op.
Heb het idee dat het vooral goed moet uitdrogen.
Maar echt tis niet leuk he.

Ja is ook geen bullebakken weer. Ook geen newfy weer. Maci is al 11,5 maar die houdt zich rustig en nog best goed. Savonds na het eten gaat het ze het moeilijkst
Door tt-tjes
Op het werk hebben we klimaatbeheersing, maar die trekt het nu ook niet meer. Het is hier 34 graden op het moment. De jongens liggen voor del op de tegels voor de ventilator.
Vanmorgen om half 6 opgestaan en een ronde met ze gelopen, maar mijn ouwetje Balou van 14 heeft het echt heel zwaar. Vanmiddag heel even naar buiten in de schaduw een plas laten doen maar dat is dan al weer genoeg. Bono met zijn zwarte vacht vind het ook niet echt lekker.
Straks hebben we nergens meer schaduw om te lopen, en de stoep is bloedheet. Dus dan alleen maar ff op een stukje hooi een plasje laten doen. Weet nog niet hoe we dat gaan doen donderdag en vrijdag.
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, met deze hitte.
Door Monique77
En dan heb ik vrijdag de trouwerij van mijn zus ...
Met een voorspelde 36 graden wordt het een zweterige dag denk ik zo ::)
Door Tanna
Kaio schreef:Ik heb er een paar keer pure pepermunt olie op gedaan, dat heeft wel veel hitte eruitgetrokken (ja dat doet heel even toch veel pijn inderdaad) Verder gebruik ik er talc poeder op.
Heb het idee dat het vooral goed moet uitdrogen.
Maar echt tis niet leuk he.

Ja is ook geen bullebakken weer. Ook geen newfy weer. Maci is al 11,5 maar die houdt zich rustig en nog best goed. Savonds na het eten gaat het ze het moeilijkst
Talk sluit het juist erg af en kan soms nog ergere ontstekingen veroorzaken. Toen ik er nog last van had hield ik die plekken juist altijd ingesmeerd met crème, dat hield de huid ook soepel. Voordat ik dat deed hield ik maandenlang zo'n akelig droge en strakke huid, alsof ik flinke brandwonden had gehad.
Door Lizzy
Het is hier 27,5 graden binnen en zeker voor Linga vond ik het niet meer leuk. Dus gisteren vier koelmatten voor de honden wezen halen en echt: groot succes. Geen gezeik met water (nat maken), dit koelt door hun lichaamsgewicht. Ze gaan erop liggen, als de mat te warm wordt taaien ze af naar de planken en als de mat weer koelte afgeeft (het lijkt serieus wel of ze het weten) gaan ze er weer op liggen. Alle vier maken ze er gretig gebruik van. Echt dikke wow! Ik denk dat ik er zo meteen zelf even op ga liggen ::) :biggrin2: (dit zijn niet van die goedkope matten maar ik vind ze hun geld nu al waard!).
Door Tanna
Lizzy schreef:Het is hier 27,5 graden binnen en zeker voor Linga vond ik het niet meer leuk. Dus gisteren vier koelmatten voor de honden wezen halen en echt: groot succes. Geen gezeik met water (nat maken), dit koelt door hun lichaamsgewicht. Ze gaan erop liggen, als de mat te warm wordt taaien ze af naar de planken en als de mat weer koelte afgeeft (het lijkt serieus wel of ze het weten) gaan ze er weer op liggen. Alle vier maken ze er gretig gebruik van. Echt dikke wow! Ik denk dat ik er zo meteen zelf even op ga liggen ::) :biggrin2: (dit zijn niet van die goedkope matten maar ik vind ze hun geld nu al waard!).
Nieuwsgierig!!!! Wat voor matten???
Door Lizzy
Tanna schreef:Nieuwsgierig!!!! Wat voor matten???
Het is echt stom maar er staat geen merk op. Het zijn deze:

Afbeelding

Er staat een P in de hoek. Je hoeft ze niet nat te maken, niks. Door de lichaamsdruk wordt de mat koel. Dat blijft ie niet hoor, op een gegeven moment warmt ie op. Maar met een uurtje is ie weer klaar om te koelen. We kochten er gisteren 1. Thuis gekomen leg ik 'm neer, Bisq gaat erop liggen met een blik van "mine". Ze was serieus niet meer van plan om eraf te gaan. Dus ik ben er nog 3 gaan halen. Maat L kost daar (Diervoeders Z'meer) €25. Ze gaan er zelf op liggen en ze gaan er af en toe ook weer af. Om er even later weer op te gaan liggen. Ze zijn er super blij mee!

Ik denk dat de werking gelijk is aan die van Scruffts: https://www.medpets.nl/scruffs-cooling- ... escription
Door fransbulletje
De bullen liggen hier op hun schapenvacht en als het te warm wordt gaan ze op de koele plavuizen liggen.
Door CindyMayella
Lizzy schreef:
Het is echt stom maar er staat geen merk op. Het zijn deze:

Afbeelding

Er staat een P in de hoek. Je hoeft ze niet nat te maken, niks. Door de lichaamsdruk wordt de mat koel. Dat blijft ie niet hoor, op een gegeven moment warmt ie op. Maar met een uurtje is ie weer klaar om te koelen. We kochten er gisteren 1. Thuis gekomen leg ik 'm neer, Bisq gaat erop liggen met een blik van "mine". Ze was serieus niet meer van plan om eraf te gaan. Dus ik ben er nog 3 gaan halen. Maat L kost daar (Diervoeders Z'meer) €25. Ze gaan er zelf op liggen en ze gaan er af en toe ook weer af. Om er even later weer op te gaan liggen. Ze zijn er super blij mee!

Ik denk dat de werking gelijk is aan die van Scruffts: https://www.medpets.nl/scruffs-cooling- ... escription

Ze zijn ook te koop bij Hofstede (Den Haag).... nu met 20% korting :biggrin2: ......
Door Lizzy
CindyMayella schreef:Ze zijn ook te koop bij Hofstede (Den Haag).... nu met 20% korting :biggrin2: ......
En met die korting kosten ze meer als wat ik ervoor betaald heb :biggrin2:
Door El_Kato
Hier doen de bullen het eigenlijk best goed. Dit zijn dan wel van die momenten dat ik soort van blij ben dat Manu en Mexi en niet meer zijn die konden beide niet goed tegen de hitte. Mexi ging wel altijd op de koele tegelvloer in de keuken liggen maar daar kon je bijna niet mee wandelen in de warmte. Manu trok het gewoon heel slecht bleef maar hijgen en hijgen :-\

Rana (bijna 8) is heel rustig komt wel haar knuffeltje halen en wil soms bij je liggen maar nooit lang. Dex wil af en toe echt spelen moet zijn jonge energie ook kwijt maar is ook wel een stuk tammer. We gaan niet elke avond maar wonen redelijk dicht bij het strand en gaan daar regelmatig 's avonds naar toe om ze te laten rennen en zwemmen - Dex zwemt nog steeds niet maar gaat wel heel blij en graag het water in ::) Al het overige zwemwater in de buurt slaan we over ivm blauwalg of in iedergeval niet fris genoeg meer.

Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee ja het is warm maar ik geniet er wel van denk maar zo dat we voor we het weten weer regen, wind en kou hebben :)
Hier staat nu trouwens wel een windje dus alles tegen elkaar open gezet om de boel door te laten tochten. In huis is het 26 graden zag ik net. Ik vraag me af of het warmer was geworden met de oude kozijnen nog of dat het eigenlijk niet zoveel scheelt. We hebben wel altijd alles open vind het vreselijk om met mooi en warm weer ramen en deuren dicht te houden :)
Door tt-tjes
Lizzy schreef:Het is hier 27,5 graden binnen en zeker voor Linga vond ik het niet meer leuk. Dus gisteren vier koelmatten voor de honden wezen halen en echt: groot succes. Geen gezeik met water (nat maken), dit koelt door hun lichaamsgewicht. Ze gaan erop liggen, als de mat te warm wordt taaien ze af naar de planken en als de mat weer koelte afgeeft (het lijkt serieus wel of ze het weten) gaan ze er weer op liggen. Alle vier maken ze er gretig gebruik van. Echt dikke wow! Ik denk dat ik er zo meteen zelf even op ga liggen ::) :biggrin2: (dit zijn niet van die goedkope matten maar ik vind ze hun geld nu al waard!).
Ik heb de AFP Chill out koelmatten. https://www.huisdierplein.nl/hond/honde ... gLRKvD_BwE

Die zijn idd hun geld dubbel en dwars waard. Ik heb er ook 1 van Trixie, maar daar liggen ze niet graag op. Dit schuift ook over de gel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door