Lizzy schreef: ↑za 03 okt 2020, 16:32
Waarom? src_Esther is toch niet de enige die hier leest? En ik vind het wel interessant. Ik vind het niet mijn ding (krijg ook wel mail van oer-dinges) maar ik vind het wel interessant.
Het is ook interessant en gelukkig gaan ook steeds meer artsen hiermee aan de slag.
Ik vind het erg triest gesteld met de gezondheidszorg, zoek het liever in preventie en denk dat daar veel in bereikt kan worden.
Na een hartinfarct krijg je standaard volgens europees protocol 6 medicijnen voorgeschreven.
Vervolgens wordt niet meer gecontroleerd of je ze nodig hebt, levenslang blijven gebruiken.
Dat je bloeddruk verlagers krijgt terwijl je bloeddruk laag is wordt niet naar gekeken.
Als dan in de bijsluiter staat dat je het beneden een bepaalde bloeddruk niet mag gebruiken moet je zelf stoppen.
Cholesterol verlagers geloof ik helemaal niet in, puur geldklopperij inmiddels zoveel over gelezen dus mee gestopt.
Inmiddels dus van 6 medicijnen naar nog maar 3, waarvan er 2 over een paar maanden af gaan omdat die voor een jaar zijn.
Met voeding kun je zoveel doen voor cholesterol, wat we gewoon nodig hebben, en je bloeddruk.
Ik ga niet af op de eerste de beste goeroe die maar wat roept en in de avonduren een cursusje voeding en gezondheid heeft gedaan.
En zelf blijven nadenken, niet alles klakkeloos aannemen.