Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
rosmin schreef: ↑vr 13 mar 2020, 20:50 Kan je niet via Duitsland gaan?Op de officiële sites van Deense overheid staat (gelukkig) nog steeds zaterdag 12.00u.
Ik las net dat Denemarken vannacht 12.00 uur de grenzen gaat sluiten ipv. morgenmiddag 12.00uur. In liveblog van de Volkskrant , post van 19.53 uur!
Be prepared...., succes , duimen draaien voor geode reis huiswaarts.
sam28 schreef: ↑vr 13 mar 2020, 21:01 Ik duim voor jullie! Als het niet lukt dan miss contact opnemen met de ambassade? Neem aan dat je in NL hard nodig bent.Hier viel het heel goed mee als het over niet houdbare producten gaat. Maw met wat creativiteit geen probleem behalve voor wc papier![]()
Ik hoorde van mensen die wel naar de supermarkt waren geweest dat het hier ook vrijwel leeg was vandaag. Behoorlijk egoïstisch.Ik doe elke zondag weekboodschappen, hopelijk is er dan aangevuld en zijn de hamsteraars klaar voor de apocalyps
.
rosmin schreef: ↑vr 13 mar 2020, 21:13 https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=freeDie heb ik gezien.
pluk schreef: ↑vr 13 mar 2020, 21:26 Die heb ik gezien.We gaan het zien. We zullen toch naar huis moeten op een of andere manier. Op de Deense site staat ook ‘niet noodzakelijke reizen’ dus hopelijk vallen we onder noodzakelijk.
Hier staat nog steeds 12.00 (noon).
https://politi.dk/coronavirus-i-danmark ... 12-03-2020
CindyMayella schreef: ↑vr 13 mar 2020, 16:10 Indien alle scholen, incl middelbaar onderwijs, dicht gaat, denk ik dat mn werkgever failliet gaat.... zowat al het personeel staat in de kantines van het middelbaar onderwijs.....Je werkgever kan toch deeltijd-ww aanvragen? Een faillissement zou balen zijn, maar dood is erger.
Ik, als kantine medewerker, krijg het nu al een stuk rustiger, dus deel vh personeel moet eerder weg... kost ons onze uren en die dienen ingehaald te worden... kan dus niet, want de scholen zijn dicht... dus gaat het van onze vakantiedagen af of salaris.... In beide gevallen zijn wij het hier niet mee eens..... maar ja, wat dan????
dinky89 schreef:Ik zal straks naar de supermarkt om te kijken of er nu wel brood is. Normaal ga ik altijd pas 's middags maar gisteren was om 4 uur complete broodafdeling al leeg (en niet alleen brood uiteraard). En aangezien na vandaag het brood in huis op is zou het wel fijn zijn om nog iets aan te treffenStond om 8.30 uur al in de file voor de parkeerplaats..... Brood hier nog genoeg, ze nemen niet eens de moeite meer om het in de rekken te leggen![]()
Ben wel benieuwd of ik nog aardappelen aan zal treffen, maar anders wordt het stoofvlees met rijst dus daar is wel alternatief (rijst hebben we standaard in huis).
Ben ook benieuwd of Siberienne vandaag terug weet te komen in Nederland, duimen draaien!