Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Ik duim voor jullie! Als het niet lukt dan miss contact opnemen met de ambassade? Neem aan dat je in NL hard nodig bent. :)

Ik hoorde van mensen die wel naar de supermarkt waren geweest dat het hier ook vrijwel leeg was vandaag. Behoorlijk egoïstisch. :-X Ik doe elke zondag weekboodschappen, hopelijk is er dan aangevuld en zijn de hamsteraars klaar voor de apocalyps ::) .
Door pluk
rosmin schreef: vr 13 mar 2020, 20:50 Kan je niet via Duitsland gaan?
Ik las net dat Denemarken vannacht 12.00 uur de grenzen gaat sluiten ipv. morgenmiddag 12.00uur. In liveblog van de Volkskrant , post van 19.53 uur!
Be prepared...., succes , duimen draaien voor geode reis huiswaarts.
Op de officiële sites van Deense overheid staat (gelukkig) nog steeds zaterdag 12.00u.

Ik zou testen of die slagboom niet opent met een beetje hulp en zo vroeg mogelijk gaan rijden.

Sterkte Siberienne!
Door frodo quin
sam28 schreef: vr 13 mar 2020, 21:01 Ik duim voor jullie! Als het niet lukt dan miss contact opnemen met de ambassade? Neem aan dat je in NL hard nodig bent. :)

Ik hoorde van mensen die wel naar de supermarkt waren geweest dat het hier ook vrijwel leeg was vandaag. Behoorlijk egoïstisch. :-X Ik doe elke zondag weekboodschappen, hopelijk is er dan aangevuld en zijn de hamsteraars klaar voor de apocalyps ::) .
Hier viel het heel goed mee als het over niet houdbare producten gaat. Maw met wat creativiteit geen probleem behalve voor wc papier ::) Binnen een week hebben die als mens vermomde hamsters hun holletje wel vol vermoed ik.
Tegen dan zijn ze iig allemaal ziek van naar massabijeenkomsten aka supermarkten te gaan.
Vanavond naar de lokale supermarkt geweest. Stapels WC papier, in de aanbieding zelfs. Alleen bij de handzeep niet meer alle merken te koop. Verder geen lege schappen gezien, maar niet alle rijen gehad. Wel veel mensen die WC papier kochten en de caissière zei dat het wel heel druk was geweest. Dus waarschijnlijk goede voorraad voorziening bij onze supermarkt in het dorp
Door src_esther
CindyMayella schreef: vr 13 mar 2020, 16:10 Indien alle scholen, incl middelbaar onderwijs, dicht gaat, denk ik dat mn werkgever failliet gaat.... zowat al het personeel staat in de kantines van het middelbaar onderwijs.....
Ik, als kantine medewerker, krijg het nu al een stuk rustiger, dus deel vh personeel moet eerder weg... kost ons onze uren en die dienen ingehaald te worden... kan dus niet, want de scholen zijn dicht... dus gaat het van onze vakantiedagen af of salaris.... In beide gevallen zijn wij het hier niet mee eens..... maar ja, wat dan????
Je werkgever kan toch deeltijd-ww aanvragen? Een faillissement zou balen zijn, maar dood is erger.

Wij krijgen helemaal niets-noppes-nada, gewoon 0 inkomsten en geen ondersteuning vanuit welke hoek dan ook. Kan ik (egoïstisch) over gaan klagen maar ik heb liever deze maatregelen dan code zwart in ziekenhuizen. Ik vrees echter dat code zwart inmiddels onvermijdelijk is.
Laten we hopen dat het niet uit de hand loopt en anders moeten we misschien maar heel cynisch denken dat het een mooie oplossing voor de woningnood is... :-X
Door dinky89
Ik zal straks naar de supermarkt om te kijken of er nu wel brood is. Normaal ga ik altijd pas 's middags maar gisteren was om 4 uur complete broodafdeling al leeg (en niet alleen brood uiteraard). En aangezien na vandaag het brood in huis op is zou het wel fijn zijn om nog iets aan te treffen ::)
Ben wel benieuwd of ik nog aardappelen aan zal treffen, maar anders wordt het stoofvlees met rijst dus daar is wel alternatief (rijst hebben we standaard in huis).

Ben ook benieuwd of Siberienne vandaag terug weet te komen in Nederland, duimen draaien!
dinky89 schreef:Ik zal straks naar de supermarkt om te kijken of er nu wel brood is. Normaal ga ik altijd pas 's middags maar gisteren was om 4 uur complete broodafdeling al leeg (en niet alleen brood uiteraard). En aangezien na vandaag het brood in huis op is zou het wel fijn zijn om nog iets aan te treffen ::)
Ben wel benieuwd of ik nog aardappelen aan zal treffen, maar anders wordt het stoofvlees met rijst dus daar is wel alternatief (rijst hebben we standaard in huis).

Ben ook benieuwd of Siberienne vandaag terug weet te komen in Nederland, duimen draaien!
Stond om 8.30 uur al in de file voor de parkeerplaats..... Brood hier nog genoeg, ze nemen niet eens de moeite meer om het in de rekken te leggen ;) ...... diepvries gedeelte was nog steeds errug leeg... en geen toiletpapier cq keukenrollen meer te krijgen (bij beide supers en trekpleister).... heb nog wel iets liggen hier, maar da’s echt na 14 dagen op (als we zuinig doen)..... wel doosjes tissues nog te krijgen, dus evt zou ik die nog kunnen kopen ;D ......

Duimen draaien hier ook!
Door Cathelijn
Bij ons in de supermarkt niks te merken, ok, er stond een extra stapel toiletpapier ergens. Geen drukte, geen hysterie, geen afgeladen winkelwagentjes. En ik kon gewoon mijn normale boodschappen doen. Is dat een voordeel van een klein dorp?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door