Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Moest even denken waar tbm voor staat. Maar ik heb het :)

Je zou zo mijn verhaal kunnen zijn.
Vorige week heeft mijn moeder een potje banaan proberen te geven. Geen succes. Vandaag heeft hij bij mijn moeder een kwart banaan opgegeten :o
Het is hier nu 'van start' vind het erg spannend.

Oh even tussendoor. Kolven gaat weer super! Gisteren 500 cc gekolfd :o heb extra bakjes moeten halen om in te vriezen ;D dus helemaal goed :D
Hier nog steeds combi van de rapley en gepureerd
Ik vind gepureerd gemakkelijker :-[
Gaat ze rapleyen vliegt alles in het rond.  ::)
Gepureerd eet ze zich te pletter. Mondje blijft maar opengaan...
Ze krijgt vooral gepureerd als wij pasta/stamppot eten.
Ze lust echt alles eigenlijk. Alleen brood blijft een vooral sabbelen dingetje.

Kim: ik zou vooral in de gaten houden dat je geen bloedarmoede krijgt, hoor ik wel vaker...
Veel sterkte. Trek je op aan elkaar en probeer er voor elkaar te zijn...
Hihihihi. Lekker eigenwijs!

Vera wil gaan zitten. Dus rol op de buik, kruipstand en dan ene been vouwen en onder de kont schuiven. Maar daar stopt het nog met de techniek en dan volgen er hele gefrustreerde geluiden: "Huuuuu! Huuuuuhuuuuuuu!"  ::)
Ze is opgeroepen voor het Sophia Kinderziekenhuis, voor haar hoofd. Het is al over 3 weken, tijd genoeg om me op te vreten  :-\
koekje schreef: Hihihihi. Lekker eigenwijs!

Vera wil gaan zitten. Dus rol op de buik, kruipstand en dan ene been vouwen en onder de kont schuiven. Maar daar stopt het nog met de techniek en dan volgen er hele gefrustreerde geluiden: "Huuuuu! Huuuuuhuuuuuuu!"  ::)
Ze is opgeroepen voor het Sophia Kinderziekenhuis, voor haar hoofd. Het is al over 3 weken, tijd genoeg om me op te vreten  :-\
Omwille van het snel dichtgroeien?
Dwayne kan al zitten als ik hem zet. Maar het hoeft voor hem niet zo ;D hij vind het wel best zo. Maakt zelf nog geen aanstalten om te zitten. Wel om te kruipen. Maar dat is ook nog lastig.

Wat vervelend koekje. Wat gaat er gebeuren dan?
Sieglinde schreef: Omwille van het snel dichtgroeien?
Ja, in het SKZ zit een speciaal cranioteam en daar willen ze haar zien. Het is niet zeker dat ze geopereerd hoeft te worden, dat wordt dan bekeken. Ik geloof dat er nu 3 opties zijn:
- niets doen en gewoon terug naar cb
- niet opereren, maar wel onder controle houden voor de komende jaren
- wel opereren
Het is afhankelijk van hoever de schedelnaad al dicht is en hoe het met haar oogkassen ervoor staat en hoe de hersendruk is. En of er ook niet nog andere schedelnaden al dicht zijn of dat binnenkort gaan doen. De punt op haar hoofd is ook wel iets gegroeid.

Ik denk dat het positief is dat de plaatjes en foto's die ik op inet heb gevonden, veel ergere gevallen zijn. Echt met deuken in het voorhoofd en hele schuine ogen.
Vera heeft een iets te vroeg gesloten voorhoofdschedelnaad. Hierdoor heeft ze een richel lopen waar deze naad zit en een soort van punt tussen fontanel en voorhoofd. Het risico zit hem erin dat de hersenen te weinig ruimte krijgen om te groeien en ze een enorm vervormde schedel gaat krijgen (wigschedel). Als de hersenen te weinig plaats hebben, zal/kan de hersendruk te hoog worden en dit kan voor achteruitgang zorgen. De bovenkant kan de oogkassen zijn onderdeel van de onderkant van het voorhoofd. Deze kunnen niet optimaal gevormd zijn en dat zou misschien problemen op kunnen leveren met zicht dacht ik.
Nu ontwikkelt ze zich erg voorspoedig en zeker op tijd. Maar ik heb geen zin om achteruitgang af te gaan wachten.
koekje schreef: Vera heeft een iets te vroeg gesloten voorhoofdschedelnaad. Hierdoor heeft ze een richel lopen waar deze naad zit en een soort van punt tussen fontanel en voorhoofd. Het risico zit hem erin dat de hersenen te weinig ruimte krijgen om te groeien en ze een enorm vervormde schedel gaat krijgen (wigschedel). Als de hersenen te weinig plaats hebben, zal/kan de hersendruk te hoog worden en dit kan voor achteruitgang zorgen. De bovenkant kan de oogkassen zijn onderdeel van de onderkant van het voorhoofd. Deze kunnen niet optimaal gevormd zijn en dat zou misschien problemen op kunnen leveren met zicht dacht ik.
Nu ontwikkelt ze zich erg voorspoedig en zeker op tijd. Maar ik heb geen zin om achteruitgang af te gaan wachten.

Daar kan ik je alleen gelijk in geven. Beter nu ingrijpen dan als het te laat is.
Ik duim alvast voor een positief verloopt van het ziekenhuisbezoek!  :bigarmhug:
koekje schreef: Vera heeft een iets te vroeg gesloten voorhoofdschedelnaad. Hierdoor heeft ze een richel lopen waar deze naad zit en een soort van punt tussen fontanel en voorhoofd. Het risico zit hem erin dat de hersenen te weinig ruimte krijgen om te groeien en ze een enorm vervormde schedel gaat krijgen (wigschedel). Als de hersenen te weinig plaats hebben, zal/kan de hersendruk te hoog worden en dit kan voor achteruitgang zorgen. De bovenkant kan de oogkassen zijn onderdeel van de onderkant van het voorhoofd. Deze kunnen niet optimaal gevormd zijn en dat zou misschien problemen op kunnen leveren met zicht dacht ik.
Oo Koek, wat een zorg! Dit klinkt wel heel enstig.
Had het ook gemist.
Goed van je dat je niet gaat wachten op achteruitgang.
Misschien gaat die niet komen,  maar je kan het beter voorkomen.
Sterkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door