Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Ronald schreef: Hè, hè... weer eens gewoon kunnen slapen. Die warmte is niet echt wat voor mij.
Ik wilde wel graag uitslapen maar ben vanmorgen weer mijn bed uitgebrand door de warmte/zon. Vl heeft het toen nog wel paar uur uitgehouden in bed met 'herrie' van de buren...
Nu met airco aan weer 25,5 graden in woonkamer, airco uit is in halfuurtje weer 27 graden.
*nog een uurtje dan is de zon eindelijk weg als het goed is :-D *

Nu even wat kruiden inzaaien, kijken of het wat wordt (bieslook, peterselie, basilicum). Vind verse kruiden in winkel te duur maar moet helaas wel in potjes bij gebrek aan tuin of normaal balkon ;-) tarwegras voor dinky gaat hier altijd gesmeerd dus nu nieuwe uitdaging :-) en met mijn huis als kas moet dat gewoon lukken  ;D
Door TMG1961
Lizzy schreef: Oh Theo, zou je dit serieus wel doen? Ze maken herrie, ze kosten klauwen met geld en ze leveren niks op (behalve pleziers, ALS je tegen de herrie kunt die ze maken). Want voor de eieren hoef je het niet te doen... Oh ja, en ze brengen gratis kostgangers mee: ratten en muizen.
De halve buurt heeft hier kippen dus die paar kipjes meer merk je niets van. Vind niet dat kipjes herrie maken, kan daar heel goed tegen, vind het zelfs rustgevend..gek he  :biggrin2:

Het valt wel mee hoor wat ze kosten als je ze eenmaal hebt. Ligt er aan wat je voert. En wat betreft die kostgangers...ik zeg alleen maar Pixie en Noppie  ;D  :biggrin2:
Door Lizzy
TMG1961 schreef: De halve buurt heeft hier kippen dus die paar kipjes meer merk je niets van. Vind niet dat kipjes herrie maken, kan daar heel goed tegen, vind het zelfs rustgevend..gek he  :biggrin2:

Het valt wel mee hoor wat ze kosten als je ze eenmaal hebt. Ligt er aan wat je voert. En wat betreft die kostgangers...ik zeg alleen maar Pixie en Noppie  ;D  :biggrin2:
Is goed hoor Theo. Ik heb er namelijk nul ervaring mee, met kippen.
Door TMG1961
Lizzy schreef: Is goed hoor Theo. Ik heb er namelijk nul ervaring mee, met kippen.
Ik ook niet, maar hier in de buurt zitten er genoeg die al jaren kippen houden. Heb dus al regelmatig nagevraagd en de kosten zijn binnen mijn budget.
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: Ik ook niet, maar hier in de buurt zitten er genoeg die al jaren kippen houden. Heb dus al regelmatig nagevraagd en de kosten zijn binnen mijn budget.
*kuch* misschien moet je het kippentopic van Lizzy er eens bij pakken  :P
Ik vond het romantische idee van kipjes in de tuin ook erg leuk...tot ik oppaskippen kreeg, nog steeds erg leuk...vooral omdat ze van een ander zijn, ik af en toe van ze mag genieten, hun eieren mag eten, en het me niet dagelijks energie kost en het geen geld kost (want als ik zie hoeveel voer, hooi, zaagsel enz er doorheen gaan...  :-X) en het werk valt me ook best tegen moet ik zeggen, wat schijten die dingen veel en een kattenbak snappen ze ook al niet :-X (wat wel leuke reacties opleverde toen ik de kippenbaasjes die foto appte  :biggrin2:).
Oh en bedenk ook dat het veel bukwerk is wat met reuma ook niet fijn is.

Geeft weer wel een nieuwe klaagdimentie dat dan weer wel.

Doe jezelf en plezier en pas eens een week of 2 op kippen om te zien of het dan nog zo leuk is als je nu denkt.
Door TMG1961
Martine-Tom schreef: *kuch* misschien moet je het kippentopic van Lizzy er eens bij pakken  :P
Ik vond het romantische idee van kipjes in de tuin ook erg leuk...tot ik oppaskippen kreeg, nog steeds erg leuk...vooral omdat ze van een ander zijn, ik af en toe van ze mag genieten, hun eieren mag eten, en het me niet dagelijks energie kost en het geen geld kost (want als ik zie hoeveel voer, hooi, zaagsel enz er doorheen gaan...  :-X) en het werk valt me ook best tegen moet ik zeggen, wat schijten die dingen veel en een kattenbak snappen ze ook al niet :-X (wat wel leuke reacties opleverde toen ik de kippenbaasjes die foto appte  :biggrin2:).
Oh en bedenk ook dat het veel bukwerk is wat met reuma ook niet fijn is.

Geeft weer wel een nieuwe klaagdimentie dat dan weer wel.

Doe jezelf en plezier en pas eens een week of 2 op kippen om te zien of het dan nog zo leuk is als je nu denkt.
Ik pas al geregeld op kippen op en het is nog altijd even leuk

Ik heb geen reuma.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op za 26 jul 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind kippen ook heel leuk en gezellig. Ik ken helaas ook veel mensen die enorm veel problemen hebben met hun kipjes als gevolg van bloedluis. Zulke dingen zijn verre van leuk en dat loopt enorm in de papieren.
OT heerlijke avond gehad bij mijn vriendin en haar vriend. Fijn gebbqt en gebabbeld en gelachen. Nu mijn bedje in morgen weer om 7 uur op om om 9 uur de laatste etappe te fietsen van de vierdaagse.
Door coby.p
hannabelgje schreef: Ik vind kippen ook heel leuk en gezellig. Ik ken helaas ook veel mensen die enorm veel problemen hebben met hun kipjes als gevolg van bloedluis. Zulke dingen zijn verre van leuk en dat loopt enorm in de papieren.
OT heerlijke avond gehad bij mijn vriendin en haar vriend. Fijn gebbqt en gebabbeld en gelachen. Nu mijn bedje in morgen weer om 7 uur op om om 9 uur de laatste etappe te fietsen van de vierdaagse.
wordt volgens mij prima fietsweer
hoeveel kilometer ga je vandaag?
Door Kaela
Ik ben net wakker, heb heerlijk mijn uurtjes geslapen en voel me eindelijk weer lekker fit. Toen ik beneden kwam bleek niet alleen dat meneer K Oscar al had uitgelaten, hij was met hem naar het losloopveld geweest  :o :o :o :o. Dat heeft ie nog nooit gedaan! Vet leuk, hij heeft heel erg genoten van loslopende Oscar. En Oscar heeft ook heel erg genoten, maar het laatste stukje naar het veld toe was ie wel in de war, hij vond het duidelijk heel raar om daar alleen met meneer K te lopen. Het is ook zo'n gewoontedier!
Door Borke
Wat stoer Hanna om zulke einden te gaan fietsen met dat warme weer - veel plezier!

Die slijmbeursontsteking aan mijn heup gaat steeds beter met die naproxen, iedere dag heb ik minder last en ik slik het nog maar 4 dagen.
Fijn want vorig jaar was ik er beduidend langer zoet mee, toen kreeg ik diclofenac.
Minder fijn is dat ik gistrmiddag zag dat ik enorm dikke voeten en enkels kreeg.
's Avonds had ik de voeten en enkels die je verwacht bij iemand die 50 kg meer weegt en toen vond ik het wel een beetje eng worden.
Het is een van de vele mogelijke bijwerkingen, maar je vraagt je dan toch af wat is normaal?

Ik de HAP gebeld, een bijzondere ervaring  :-\
Advies om met de benen omhoog te zitten, precies wat de fysio de vorige keer afraadde voor rug- en heupklachten, nee hoor dat was prima.
De assistente heeft nog overlegd met de dienstdoende dokter en het was goed zo.

Vanochtend was het gelukkig iets geslonken, dus nu maar zo proberen.
Maar even niets meer doen, behalve zo nu en dan wat rondlopen en maar niet meer naar buiten, waar het toch alweer snel warm is.
Verder moest ik toch al heel rustig aan doen van mijn HA, maar als ik mij weer beter ga voeklen, dan onderneem je haast vanzelf meer.
Lastig om niets te doen, ik kan dat niet zo goed: zitten en mezelf laten bedienen.

Nog 10 dagen deze medicatie en dan ben ik er als het goed is vanaf  wat een gore troep!
Maar verdomd, het helpt wel goed en snel, want ik kan wel weer normaal lopen en heb beduidend minder pijn.

Hier in huis zeggen wij tegenwoordig "wijsheid komt met gebreken"  ;D
Klaagmodus kan wel weer uit - stralende dag, lekker vrij.
Morgen zien we wel weer verder  8)

Ik wens jullie allen een fijne dag!
Nog een mooie spreuk, voor mensen die positief denken soms moeilijk vinden.
"Waar je je op richt dat groeit...
Richt je op de dingen die je wilt laten groeien"
Door Kaela
Borke schreef: "Waar je je op richt dat groeit...
Richt je op de dingen die je wilt laten groeien"
Wij gaan ons zo op karkassen richten, we moeten ze in stukjes hakken om te malen. Hou jij die spreuk maar bij je  ;D Ik zie nu helemaal voor me dat die karkassen beginnen te groeien terwijl wij ze te lijf gaan  :o ;D :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door