Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Een hond heeft inderdaad een plek nodig waar tot het uiterste wordt gegaan, om het te laten werken.
Ik geloof zeker dat ze dat voelen.

Dus ze kunnen je halve huis slopen, problemen met de buren veroorzaken, zichzelf tot bloedens toe verwonden, je huis onderpiesen van de leishmaniose en in het begin van de deemoedsplasjes, iedereen zowat opvreten die binnen komt en die niet tot het gezin hoort - om maar wat dingetjes te noemen die wij hebben meegemaakt- Sofi blijft onze hond en we houden van haar.

Bij Sofi heb ik ook altijd het idee gehad dat we het niet op konden geven, omdat ze het ergens anders dan ook niet meer zou redden.
Niet omdat wij zo geweldig zijn, maar omdat ze moeilijk haar vertrouwen geeft en heel loyaal is.
Ik denk niet dat ze nog een keer dat vertrouwen zou schenken.
Met Oscar zal dat waarschijnlijk niet veel anders zijn.

Ik blijf er alleen bij dat probleemhonden uit het buitenland niet hier naartoe moeten worden gehaald.
Fijn te horen dat er ook mensen zijn die 'gemakkelijke' honden hebben, maar ik ken er helaas meer waarbij er wel problemen zijn.

Marlous je moet het echt loslaten denk ook aan je eigen gezondheid!
Nelson zal niet de enige zijn van wie de energie op is na alle commotie...
Door Hope
Van veel mensen kreeg ik de vraag hoe het nu gaat met Duuk, dus hierbij een update.

Er is een andere GT gekomen met een hele andere aanpak. Duuk heeft sinds twee weken geen bench meer, maar op meerdere plekken in huis een mand met kussen. Het klonk mij wat bijzonder in de oren maar het is echt een fantastisch idee geweest.
Duuk trok zichzelf zo vaak terug in zijn bench dat hij zijn angsten steeds groter maakte ipv onder ogen durfde te komen. Het wegtrainen van de bench maakt dat hij het gezin veel meer is gaan zien als zijn roedel.

Verder gaat hij beter om met mijn broer. Die heeft hem een tijd genegeerd en is daarna hard aan de slag gegaan met de GT. Het gaat echt stukken beter. Zo gaan ze samen drie keer per week een eind fietsen. Kan Duuk lekker rennen en is hij daarna echt voldaan.
Er is verder voor hem een tuig gekocht ipv een halsband. Hij voelt zich hier beter bij en heeft sindsdien niemand meer ondersteboven getrokken. Zo heeft ook zijn vrouwtje weer vertrouwen om hem uit te laten.

Al met al maakt hij dus hele grote sprongen vooruit!
Door Ike
Wat fijn dat je een update geeft, en wat voor een!  :D
Super hoor dat iedereen er zoveel tijd en energie in steekt en dan ook
nog ziet dat Duuk zo voor uit gaat, geweldig!  :-* :-*
Door dinky89
Wat enorm fijn om te lezen dat een verandering van GT de oplossing blijkt te zijn voor Duuk :D
Helemaal super om te lezen dat hij zo goed vooruit gaat en je broer nu ook met hem om kan gaan!
Door Sher
Wat een opluchting om dit te horen. Ik heb nog zo vaak aan Duuk gedacht en me zorgen gemaakt.
Fijn dat ze nu een GT hebben gevonden die Duuk lijkt te snappen. Fijn ook dat het ventje af en toe even lekker kan rennen. Ook honden hebben het nodig om af en toe even datgene te kunnen doen waar ze goed in zijn.  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door