Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Leonike
Met betrekking tot het dragen:
Ik draag momenteel met een Tula babycarrier. Erg fijne drager. Ik kan er rustig de hele middag mee dragen.
Eigenlijk altijd op de rug.
Ik heb er de verbreders bijgekocht. Met verbreders is deze drager met zo breed als de toddler-maat.

Ik heb ik het begin ook een rekbare doek gebruikt.
Daarna overgestapt op een Storchenwiege babycarrier. Een hele fijne ssc die van draagdoekstof gemaakt is.
Het zitje kan heel smal worden gemaakt, zodat een pasgeboren kindje (of hele kleine baby) er ook in kan.
Voor rugdragen vind ik 'm niet fijn.
De Tula draagt lichter, maar met een baby minder fijn. (maar dat is erg persoonlijk).

Voor de korte stukjes heb ik er een ringsling bij. Inderdaad voor het wel/niet zelf willen lopen.
Of voor plaatsen waar het erg druk is, maar ze meer wilt zien dan ze vanaf mijn rug kan.
De ringsling is van doekenstof. Een gewone katoenen ringsling schijnt minder draagkrachtig te zijn.

Er is een knoop waarbij je een gewone geweven doek als ringsling kan knopen. Alleen zonder ringen.
hüftschlinge
Met een doek en losse ringen kun je ook een soort ringsling maken, geen idee hoe.
Door Kim_S
Mijn kleine meisje gaat alweer een week naar de Kindergarten. 

En ze doet het zó goed!!!  :D

Het weggaan heb ik rustig opgebouwd, en vandaag is ze de hele ochtend (8.15 - 11.45) zonder mij daar geweest zonder ook maar 1 keer te piepen. Ze heeft heerlijk gespeeld. Goh wat ben ik trots op haar! 1,5 jaar en dan al zo lang zonder mama kunnen spelen, terwijl ze vanaf haar geboorte tot aan vorige week eigenlijk fulltime bij mij was.

Voor mij is het ook erg wennen. Wat moet ik nou met mijn leven ochtenden?  ::)
Door Else
@ Suzanne : hopelijk gaan de luiertjes straks goed bevallen!!!

@ Sieglinde: jaloers op jullie, ik wil ook een postbode die zulke leuke pakketjes langs komt brengen  :D

@ Kim: lijkt me best wennen als je anderhalf jaar fulltime moeder bent geweest om haar dan weg te brengen.... Maar ook wel weer lekker toch een ochtendje 'vrij'!
Door Kim_S
koekje schreef: Tijd voor een nieuwe baby! Je krijgt er veel voor terug!
:biggrin2:
:nono2: :nono2: :nono2: :nono2: :nono2:
Ik ben net zo blij dat ik weer fatsoenlijk kan slapen :biggrin2:

Het is wel lekker om eens flink aan de poets te kunnen, langer dan 5 minuten achter elkaar  ::)
Dus ik ga de komende tijd maar eens flink opruimen en schoonmaken hier  8)
En wie weet komt er nog een leuke baan op mijn pad  :)
Door Kim_S
wenche schreef: Kinderen moeten vies kunnen worden toch Afbeelding
Eens! Mijn dames kunnen er ook wat van  :biggrin2:

Ik had het al voorspeld, en na goed 1,5 week Kindergarten is Fennaatje dus inderdaad mega-verkouden  :-\
Dus zoutoplossing in de neus, Luuf gesmeerd, en een halve ui naast haar bed gezet. Ik hoop maar dat ze goed slaapt vannacht...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door