Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Nadia schreef: Wat!!! Dat hebben ze me niet gezegd.  *gaat vlug zoeken naar de garantie bon*
O o o geen goede voorlichting gehad! Dan zie je maar weer wat er van komt!  :(
Door Sieglinde
Nadia schreef: Nog meer bewegen :o
Dwayne speelt in de box maar ligt geen 2 minuten op dezelfde plek.
Robyn ligt gisterenmorgen nog te slapen in bed. Ik ben muisstil want Manlief slaapt ook nog. Kijk nog ff extra vanuit de deur. Kom 2 minuten later terug van't toilet ligt ze op het einde van het bed breed te glimlachen ;D.
Vanmorgen was ze iets minder goed gezind. Ze had door dat ik moest werken. Normaal slaapt ze tot 10-11. Ze was vandaag wakker om 6 u en was het niet eens dat ik weg moest.
Door koekje
Wij hebben voor Vera een babyweegschaal aangeschaft. Was maar een paar tientjes bij de Mediamarkt. Ik heb in het begin met tepelhoedjes gevoed (vanwege de vellen die aan mn spenen hingen) en daar groeide ze niet zo lekker op. Ze hing heel vaak en heel lang aan de tiet en had nog honger. En ik een dikke overproductie, wat weer problemen bij haar gaf. Ik heb een lactatiekundige laten komen voor het niet lekker groeien en de overproductie en de hoedjes de deur uit gedaan.
Ik ben nog steeds gevoelig voor kloven en verstopte kanaaltjes en moet uitkijken voor overproductie, maar Vera heeft veel minder vaak een groene koeienvlaai. En nu groeit ze dus goed.

Vera is overigens verre van een rustig kind. Ze is de hele dag aan het spartelen en tijgeren in de box en bed (vloer is hier te hard). Het zal nog wel even duren voordat zij van haar babyspek af is. Lekker even gezellig op schoot zitten is er ook niet bij, ze gaat de hele tijd staan.

Sieglinde schreef: Ik heb me deze week laten gaan. 3 hoodies van alba 2dehands en een broek. En dan nog 2 jurken en een pull vd nieuwe collectie. 2 jumpsuits van maxomorra vd nieuwe collectie en een longsleeve. Overdreven dus  :P
Welnee. Kinderen hebben veel kleren nodig. En beter leuke kleren dan niet leuke.
Zo heeft Vera ook totaal geen kleren nodig. Mn moeder heeft ruim ingeslagen. Maar dat vind ik niet allemaal even leuk. Dus krijgt Vera er extra kleren bij. Wel in de uitverkoop, want ik heb ook een voorkeur voor dure Scandinavische merkjes en verantwoord spul.

Ik denk dat ik binnenkort, als de kinderbijslag binnen is of er weer ergens uitverkoop is, deze ga aanschaffen:
Afbeelding
Zo te zien lekker ruim op de derrière en billekes.

En ik wil nu toch echt wasbaar gaan pamperen. Ik betaal me scheel aan papieren pampers en nog ligt haar kruis open van de luieruitslag.
Ik heb een bestelling gedaan voor een rugdraagconsult en de draagconsulente is ook wasbaarpamperconsulente. Dan mag ze me meer vertellen over de soorten en merkjes, want dat duizelt me nog steeds.
Door Sieglinde
Ja dat staan hier dus ook. Daarnet lag ze op haar kleed. Kruipt/tijgert richting haar box. Neemt de spijlen vast en staat recht >:(m
Popolini toch? Ziet er lekker uit. Volgende week is het hier outlet van Maxomorra. 1000'en stuks. Ik denk dat ik beter niet kan gaan.

Wasbaar had ze hier nog meer irritatie doordat het nat blijft en ze daar niet tegen kan. Over het algemeen dus ook geen goedkopere pampers ( behalve de lidl drylock(kleine pakjes). Die zijn net pampers.

Ik huurde een babyweegschaal. Maar heb ze teruggebracht. Ik kon zien dat ze genoeg bijkwam :P
Door Nadia
Ik wilde vandaag eigenlijk naar het CB rijden. Om te wegen en meten. Maar flinke koorts van mijn kant gaf protest.

Volgende week nieuwe kans. Op de gewone weegschaal vind ik zo onbetrouwbaar.

Wat betaal jij in de maand aan papieren luiers koek? Ik betaal tussen de 11-14 euro per maand met maat 3. Deze is iets goedkoper dan maat 4. Verschoon de luier zo'n 7/8 keer per dag. Maandag verbruik ik minder ivm kdv.
Hier gelukkig nog puntgave billies. Alleen toen hij koorts had was hij beetje rood tussen de kadetjes. Beetje sudo was de oplossing.

Ik wil ook graag een draag consult. Ik verdwaal in de wereld van de doeken.
Door koekje
@Sieglinde:
Ja, popolini. Ik heb er ook een zonnehoedje van en vind het wel een gezellig merk. Ik heb bij een andere webshop ook dat soort model broeken gezien van Fred's World. Vind ik ook een leuk merk.
Heb jij een fysieke winkel waar je dat koopt? En zoja, is dat in A'pen? Dan kan ik mn schoonmoeder eens lief aankijken voor een gezellig oma-kleindochter-uitje. Ik bestel zowat alles online.

@Nadia:
Ik weet niet precies hoeveel ik verbruik, maar genoeg. Ik denk zeker 30 euro per maand, incl doekjes. Nu struin ik wel de aanbiedingen af voor de pampers, maar toch. Vera draagt active fit en dat zijn de duurste pampers. Huismerk zit haar niet goed, dus daar kan ik ook niet op besparen. Ik ben het beu iedere keer alles af te moeten zoeken voor de koopjes.
Billendoekjes koop ik gewoon bij de Action en die is bijna om de hoek. Ik neem daar wel de parfum- en alcoholvrije.

Kunnen wij je al wat meer vertellen over doeken?
Door Nadia
Geen idee.. Ik ben zo de weg kwijt.
Ik weet niet eens of ik een doek wil, of zo'n half doek half drager. Of complete drager.

Ik wil er mee op buik en rug kunnen dragen. Liefst een eenmalige aanschaf. Dus lang te gebruiken. Een doek/drager waarin in/uitstappen makkelijk is. Ivm auto ritten en dan hup de drager in. En straks met wandelingen met de honden en beentjes die moe zijn.
Voor dat laatste leek me een ringsling wel handig.

Maar dan.. Stel ik kies 'gewoon' een geweven doek.
Wat daar al niet voor keuzes in zitten. Mijn hemel. Breed, minder breed, dikke rand, stug, soepel.. Als ik al lees dat de ene moeder zweert bij doek A en de ander er niet mee weg komt gaat bij mij het ligt uit.. Een doek is toch een doek.. Maar schijnbaar niet..
Door koekje
Met een doek maat 6 kan je alle knopen doen en zowel rug- als buik- als heupdragen. Ik geloof dat je ongeveer net zo lang als mij bent, dus dan heb je wel een 6 nodig.
Doek zal je altijd moeten knopen. Dit kan gedeeltelijk vooraf, maar afstellen etc zal moeten gebeuren met baby erin. Je wordt hier wel handiger met de tijd.

Ringsling is met een peuter (je hebt het over moeie beentjes, dus zelf lopend kind) denk ik te zwaar om te dragen. Ringsling is overigens alleen voor buik- en heupdragen, niet voor rugdragen. Met een ringsling komt het gewicht op 1 schouder van jezelf.

Neem je een ssc (drager), dan altijd een ergonomische. Met ssc kan je rug- en buikdragen.
Deze zijn niet heel lang te gebruiken; er zijn verschillende maten. Ik denk dat jij tegen die tijd bij een peuterdrager uitkomt. Je hebt babydrager, peuterdrager en kleuterdrager. Dus ze gaan wel een aantal maten mee, maar er is geen drager die van 0 tot 4 jaar gaat. Een ssc is wel omdoen, kind erin, vastklikken en gaan. Ik vind ze veel minder comfortabel dragen dan een doek. Ik heb bondolino en emeibaby uitgeprobeerd. Bondolino vond ik gebruikersvriendelijker.
Je hebt ook Tula, Beco, Rose and Rebellion, Wompat, Manduca.

Voor een doek zou ik een gewone nemen die jij mooi vindt. Linnen en hennep is wel erg draagkrachtig (ook geschikt voor grotere kinderen), maar lastiger te knopen. Bamboe is wel lekker zacht, maar niet zo draagkrachtig en alleen voor kleine baby's. Dan heb je ook nog wol en zijde, maar dat is lastiger met (mishandelen) in de was. 100% katoen kan je niet zo fout mee gaan. Volgens mij zijn ze allemaal ongeveer even breed. Neem geen zomerdoek; deze zijn voor ervaren knopers en straks al niet meer zo nodig.
Een soepele doek knoop makkelijker. Iedere (katoenen) doek wordt vanzelf met meer gebruik soepeler. In principe is een katoenen doek een katoenen doek, de verschillen zijn klein.
Je hebt Hoppediz, Girasol, Didymos, Little Frog etc.

Een aantal draagconsulten kan handig zijn. Zo kan je een pasconsult nemen, dan pas je en test je even de verschillende ssc's. Een lang knoopconsult om een specifieke knoop aan te leren; geweven doek knopen is echt anders dan rekbare en daarom zeker aan te raden. De meeste draagconsulenten hebben ook een assortiment ssc's om te huren/lenen. Dat kan ook handig zijn.

Vera draagt overigens wel zoveel mogelijk zachte kleding die niet te warm  is uit 1 stuk in de doek. Spijkerbroeken dus totaal niet. Ik vind het zelf niet prettig zitten in de doek, maar voor haar is dat ook niet. Tijdens het spannen en afstellen zit er dan een extra stuk stugge stof tussen.
Ik heb haar wel eens met een jurk van ribstof in de bondolino gedaan, in doek vind ik dat niet prettig.
Door Nadia
Wat ik me afvraag. Kan ik een gewone doek met losse ring niet als  een ringsling gebruiken? Op internet las ik juist dat een ring sling ideaal is voor eem peuter/kleuter even snel in/uit.

Dat het zwaar is geloof ik. Vrienden van ons hebben helemaal geen drager gehad. En hadden been periode dat de kleine steeds wilde lopen dan weer dragen etc. Dat was echt super zwaar. In de buggy wilde ze niet. Of hadden ze niet bij omdat de wandeling niet op de ook planning stond. Ik weet het niet meer.

Ik ben een slordige 1.70 wil dat ml de doek ook kan gebruiken. Hij is een goede 1.90
Door Sieglinde
Veel baby ssc gaan maar tot maat 86. Dat wordt wel krap.

Koekje: van de uitverkoop? Die van maxomorra is in Gent maar er zijn er nog 5 van diverse Scandinavische merken en die zijn op 5 plaatsen. Oa antwerpen ( of toch die kanten)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door