Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Ik moet de komende weken, in ieder geval tot 1 april, zoveel mogelijk thuiswerken. Als dat zo doorgaat wordt het een bizar einde van mijn werkzame leven. Op 3 april is namelijk mijn laatste werkdag. Op 31/3 stond een afscheidslunch gepland, maar die wordt natuurlijk afgelast. Daar heb ik op zich helemaal geen problemen mee. Ik vind het erger dat het etentje met mijn team op 3 april misschien moet worden gecanceld.

Ik vertrek graag met zo min mogelijk poeha, maar dit is wel beetje extreem. :???:
Maar wat moet, dat moet.
Door Kaio
MillyMol schreef: vr 13 mar 2020, 10:29 Ik moet de komende weken, in ieder geval tot 1 april, zoveel mogelijk thuiswerken. Als dat zo doorgaat wordt het een bizar einde van mijn werkzame leven. Op 3 april is namelijk mijn laatste werkdag. Op 31/3 stond een afscheidslunch gepland, maar die wordt natuurlijk afgelast. Daar heb ik op zich helemaal geen problemen mee. Ik vind het erger dat het etentje met mijn team op 3 april misschien moet worden gecanceld.

Ik vertrek graag met zo min mogelijk poeha, maar dit is wel beetje extreem. :???:
Maar wat moet, dat moet.
Ja dat is wel heel extreem wenig poeha inderdaad, een klein afscheid is toch wel fijn ;)
Ja, nu weten we wat meer en het blijkt toch niet echt lockdown te zijn in België.
Winkels gaan in de weekends dicht, in de week wel open. Scholen geven geen les maar er is wel opvang voorzien (zodat de kinderen niet bij de grootouders terechtkomen want das nog erger) als je zelf ze niet thuis kan opvangen. En zo ook voor kinderdagverblijven, die blijven ook open. Wat lastig is, want eigenlijk moet je je kind thuis houden van de overheid (als je kan) maar dan moet je de kosten als ouder nog steeds betalen want de opvang is wel open.
Horeca is wel dicht.
Door Kim_S
In onze provincie (Niedersachsen) zijn vanaf maandag t/m 18-04 de scholen gesloten. Hopelijk helpt het voldoende.

Ik hoest inmiddels af en toe... *mondkapjes-smiley*
Dus voorlopig ga ik ook maar nergens heen. Even kijken hoe dit zich ontwikkelt. Ik voel me nu nog kiplekker :P
Siberienne schreef: vr 13 mar 2020, 08:24 Noorwegen gaat ook in lockdown. En iedereen die tussen 27 februari en nu in een land buiten Scandinavië is geweest gaat 14 dagen in quarantaine. Dilemma, weet nu niet zeker of we de boot wel op komen van Oslo naar Kiel. Hoe streng zijn de controles voor mensen die weg willen....
Zolang de route Zweden-Denemarken-Duitsland of Zweden-Duitsland open is, kun je ook via Malmö of Trelleborg reizen met de boot. Alternatief kun je van Göteborg naar Kiel.

Als je Zweden niet meer uit komt, mag je uiteraard bij ons komen tot dat wel weer kan. Plek genoeg, ook voor de honden, en ook de barfvriezers zitten nog wel vol genoeg voor een paar weken. Ik heb net 450 kilo barf in NL besteld samen met een andere bp'er, maar weet niet of het transport mag plaatsvinden dezer dagen. Weet iemand hier dat, hoe het zit met vrachtverkeer? Mag dat wel gewoon de grenzen over?
Hoe dan ook, je kunt hier terecht als het nodig is, Mireille.
Door src_esther
Een neef (eind 30, begin 40) van ML was met vrienden skiën. Met z'n allen (9 of 10 man) terug met de auto. Inmiddels is hij ziek - hoesten (zijn longen uit zijn lijf) en koorts - en ongeveer de helft van de anderen ook ziek. Ze bleken - op dag van vertrek - in een dorp te zitten met een explosie aan covid19-gevallen. Hij is niet getest maar de kans dat hij het heeft lijkt mij vrij groot. Zijn vrouw werkt in de zorg...

Iets anders: ik vroeg mij af of de mensen die uit China opgehaald zijn, zijn gemonitord en of daar geen gegevens uit geëxtraheerd kunnen worden aangaande besmettelijkheid en dergelijke.
Door - pien -
Hier was het drúk in de supermarkt. Parkeergarage bíjna vol, wc-rollen-vak leeg :o, 1 persoon met een mondkapje, veel hoofdschuddende mensen :???: 'wat een gekkigheid toch allemaal' Ik heb wat droge spullen en goed houdbare groenten en 1 brood ingeslagen, en havermout voor Gabi. Vanmiddag komt de groentetas weer. Vriezer voor de mannen en voor ons zit nog vol.
Door frodo quin
Ergernis van vandaag: loop even om wc papier bij de winkel in straat en drie winkels later maar effectief wc-papier te pakken. Blijkbaar zijn mensen aan het hamsteren, waardoor mensen wiens wc papier op is, dan maar half de stad moeten afzoeken.

Weet verder ook niet goed wat ik moet denken van die maatregelen. Risico groepen beschermen, oké, maar verder zoveel stilleggen vind ik toch maar vreemd. Hoe kan je als bevolking nu immuniteit opbouwen? Zo sleept het toch enkel langer aan? We doen dat toch ook niet als er een andere stam van de griep blijkt op te duiken dan diegene waar dat jaar voor gevaccineerd is?
Lizzy schreef: vr 13 mar 2020, 15:01 Ik probeer voor mijn moeder boodschappen te bestellen... De eerste beste bezorgmoment is volgende week vrijdag :-X
Woon je in de buurt? Zou jij haar boodschappen kunnen doen en ze dan bij haar voordeur neerzetten? Of ken je iemand die dat zou kunnen doen?

Ik zei gisteren nog tegen meneer Anne dat we eigenlijk een transportbedrijfje zouden moeten starten nu, omdat het volgens mij lang gaat duren voordat mensen weer in groten getale naar megawarenhuizen als Ikea/bouwmarkten/etc. durven te gaan. Dan zouden we bv. bestellingen opnemen en één keer per week met een busje naar het grootwinkelcentrum rijden (120 km verderop voor ons) en alles meenemen wat mensen bij ons in de omgeving hebben besteld.
Ik ruik een goudmijn, meneer Anne niet. :biggrin2:
Door src_esther
frodo quin schreef: vr 13 mar 2020, 14:57 Ergernis van vandaag: loop even om wc papier bij de winkel in straat en drie winkels later maar effectief wc-papier te pakken. Blijkbaar zijn mensen aan het hamsteren, waardoor mensen wiens wc papier op is, dan maar half de stad moeten afzoeken.

Weet verder ook niet goed wat ik moet denken van die maatregelen. Risico groepen beschermen, oké, maar verder zoveel stilleggen vind ik toch maar vreemd. Hoe kan je als bevolking nu immuniteit opbouwen? Zo sleept het toch enkel langer aan? We doen dat toch ook niet als er een andere stam van de griep blijkt op te duiken dan diegene waar dat jaar voor gevaccineerd is?
Dat is precies bedoeling.
Heb je de in dit topic uiterst nuttige bijdragen van Siberienne gelezen?
Enne, ben je op de hoogte van code zwart in de ziekenhuizen in Italië? Denk je dat dat in Nederland, België, etc niet kan gebeuren?
Heb ff niet alles gelezen...
Gisteravond zitten dollen met kids of ik niet moest inslaan.... ik heb het geweten >:( .... na mn werk iets moeten halen:
Parkeerplaats al lange rij, schappen lang houdbaar helemaal leeg, rijen bij de kassa etc etc :o .....
Moest vandaag invallen op mn 1ste school.... was te rustig, dus iom hoofdkantoor ben ik om 11.30 uur al weg gegaan.... moest maandverband halen, was al zowat op...... ML wilde bij zn werk wel ff naar de AH en action......
Ben na uurtje toch maar terug gegaan om te kijken wat ik wel kon kopen..... dat wordt dus een week lang alleen maar pasta, rijst, bami en evt een zelfgemaakte pizza :-\ .... ML heeft nog iets van pasta en rijst bij de Action kunnen krijgen.... zelfs spinazie a la creme en vissticks waren op :o :o .... Ga morgenochtend om 8 uur wel weer terug om te kijken of er weer is aangevuld..... heb medelijden met het personeel vd supers... dramatisch....
Misschien zie ik het allemaal te luchtig.... maar vind dit wel heel erg overdreven... oudste dochter zit dus nu 2 wk thuis (hbo), moet door dit allemaal minimaal 2 wk langer naar school.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door