Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
dinky89 schreef:
Die groep is inderdaad gewoon nog niet ingepland omdat ze het aflopend op leeftijd inplannen bij de booster (+zorgpersoneel) en de griepprikgroep geen voorrang meer krijgt bij de booster die ze wel bij de eerste vaccinatieronde kregen.

Of de vaccinatie verplicht blijft om te reizen zal afhankelijk zijn van de daadwerkelijke tijdelijkheid van die coronapas denk ik. En die tijdelijkheid vrees ik steeds meer voor :-X
Vaccinatie is überhaupt niet verplicht om te reizen. Je kunt je ook nog steeds laten testen en daarmee je qr code krijgen.
https://ec.europa.eu/info/live-work-tra ... ificate_en
In sommige landen kun je vervolgens wel het probleem hebben dat je alleen gevaccineerd of genezen (2G) gebruik kunt maken van voorzieningen.
Door Kim_S
Ik las ergens een week, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb.
Zou zelf gevoelsmatig 2 weken aanhouden, dat was bij de 2e enting volgens mij ook het criterium.
Door Siberienne
Kaio schreef: do 09 dec 2021, 10:42 zou ik moeten zoeken , dat was in het duits, duitse viruloog. Kwam er eigenlijk op meer dat gevaccineerden minder virusdeeltjes vlak na besmetting in hun neus hebben zeker als ze nog geen symptomen hebben. Klinkt nogal plausibel ook
Maar dan zouden ze ook minder besmettelijk zijn. En dat zagen wij ook wel in het ziekenhuis, dat als een medewerker positief was, er veel minder besmetting naar collega’s plaatsvond dan voor de vaccinaties.
Door Siberienne
dinky89 schreef: do 09 dec 2021, 08:38 Tja, zelf heb ik het vaccin genomen tegen ernstige ziekte. Alles wat ik lees over de vaccins is dat er alleen wordt genoemd dat ze minder beschermen tegen besmetting maar nog steeds zeer goed beschermen tegen ernstige ziekte.

Mijn verwachting met betrekking tot de vaccins was dat het na de eerste ronde meer de kant op zou gaan van de griepprik die jaarlijks wordt aangeboden aan de kwetsbaren die ook jaarlijks de griepprik aangeboden krijgen. Wanneer we op deze wijze van ieder half jaar een boostervaccinatie doorgaan dan komt er nooit genoeg vaccin voor de minder ontwikkelde landen. Ik vind het wel heel goed dat de booster wordt aangeboden aan de risicogroepen zoals de griepprik maar ik ben wel enorm tegen het verplichte karakter dat de booster krijgt, want het gevolg lijkt te zijn dat je dan in Europa in ieder geval niet meer op vakantie kan.....
Dat beschikbaar komen voor de wereld is niet zo’n groot probleem meer las ik op verschillenden plekken omdat de productie capaciteit gewoon flink omhoog gaat - en kan gaan. Dat hoeft niet meer de beperking te zijn.

Ik verwacht nog steeds dat het uiteindelijk naar een ‘griepprik’ model gaat. Of dat volgend jaar al is of nog een jaar later zou ik niet durven zeggen.

Tegelijk; ik denk dat testen bij klachten wel nog een blijvertje gaat zijn, maar misschien ook wel testen op meer virussen ‘gewoner’ gaat worden, met name in de zorg dan dus. En misschien wordt het mondkapje toch ook gewoner bv in de winter in het OV. Maar goed, koffiedik kijken. We gaan het zien
Door Kaio
pluk schreef: do 09 dec 2021, 10:56 Vaccinatie is überhaupt niet verplicht om te reizen. Je kunt je ook nog steeds laten testen en daarmee je qr code krijgen.
https://ec.europa.eu/info/live-work-tra ... ificate_en
In sommige landen kun je vervolgens wel het probleem hebben dat je alleen gevaccineerd of genezen (2G) gebruik kunt maken van voorzieningen.
klopt ook niet helemaal. In Oostenrijke gaat vaccinatieplicht gelden dus ook voor vakantie gangers. Wil je nu als Nederlander naar Duitsland en ben je niet gevaccineerd dan moet je in quarantaine voor een x aantal dagen, en kun je je pas vrijtesten na 5 dagen of zo eerder niet. Dit geldt ook voor kinderen (vanaf 6 geloof ik) Goed is nog geen verplichting , maar zo goed als dit is geen vrij reizen he ;)
En dat zijn de landen waarvan ik iets van af weet, Europa heeft nog veel meer landjes.

Daarnaast begint ieder land weer eigen criteria op geldigheid van vaccins los te laten etc

In duitsland is een hotel/camping oid ook een voorziening wordt lastig als je niet genezen of gevaccineerd bent hoor.

En zelfs als je nu boekt weet je niet welke regels er over een maand gelden, ook niet na je 3e prikkie, want vlak erna komt de omikron variant uit en dien je minimaal daar mee gevaccineerd te zijn maar dat kan niet omdat je net je booster hebt gehad. Zou me echt totaal niet meer verbazen
Door sam28
Ik heb net 4 nachtdiensten gehad op de IC. Het is er om te huilen en het was vrijwel allemaal vermijdbaar geweest.
Ik ben het even spuugzat nadat ik 3 nachten voor iemand heb gezorgd die op sterven na dood was. De IC collega's waren gelukkig wel heel leuk, dat is ook wel eens anders ;)

Ik ben moe, verdrietig en heb erg last gehad van morele stress. En daarnaast heb ik zere benen en is mijn neus ontvelt van het ffp2 masker.
Gelukkig nu weekend en maandag gewoon weer op OK.
Door Ronald
Pfff... kwalitatief uitermate teleurstellend, Sam! Ik kan het me niet voorstellen, maar ik weet nog wel dat toen ik op de IC lag, de dames en heren zich de poten onder de kont vandaan liepen om voor me te zorgen. Maar het lijkt me zwaar als de verleende zorg vermijdbaar is geweest.

Sterkte met alles!
Siberienne schreef: do 09 dec 2021, 13:11 Maar dan zouden ze ook minder besmettelijk zijn. En dat zagen wij ook wel in het ziekenhuis, dat als een medewerker positief was, er veel minder besmetting naar collega’s plaatsvond dan voor de vaccinaties.
Bij ons dan weer net niet. Maar dat ligt dan wss aan lakser met afstandregels ed omgaan.
Door Elf
sam28 schreef: do 09 dec 2021, 14:42 Ik heb net 4 nachtdiensten gehad op de IC. Het is er om te huilen en het was vrijwel allemaal vermijdbaar geweest.
Ik ben het even spuugzat nadat ik 3 nachten voor iemand heb gezorgd die op sterven na dood was. De IC collega's waren gelukkig wel heel leuk, dat is ook wel eens anders ;)

Ik ben moe, verdrietig en heb erg last gehad van morele stress. En daarnaast heb ik zere benen en is mijn neus ontvelt van het ffp2 masker.
Ik begrijp je gevoel zo goed… dikke knuffel :-*
Door Djeena
sam28 schreef: do 09 dec 2021, 14:42 Ik heb net 4 nachtdiensten gehad op de IC. Het is er om te huilen en het was vrijwel allemaal vermijdbaar geweest.

Veel sterkte. Ik heb veel respect voor de IC medewerkers. Als ik lees dat het vrijwel allemaal vermijdbaar was, word ik zowel verdrietig als boos.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door