Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
koekje schreef: 1. Lonaa heeft katten, St. Marc is op harsbasis en giftig voor katten. Dus als dat wordt gebruikt in een kattenhuishouden, niet in dezelfde ruimte als de katten zijn (voor de zekerheid) en altijd meerdere keren goed naspoelen.

2. Er was toch ook iemand hier die zn (haar) droger op een speciale handige manier schoonmaakte?
iets met in een zak doen en huismiddeltje (citroen, of ook ammoniak ofzo) en dan kon het vuil later gewoon afgeveegd worden? Ik weet niet meer wie of hoe en wat, het is nu een beetje klok en klepel in mn hoofd.
1.: Dat wist ik niet, dat het giftig is voor katten :-X :-X

2. Dat was ammonia inderdaad :)
Door nova
koekje schreef:

Er was toch ook iemand hier die zn (haar) droger op een speciale handige manier schoonmaakte?
iets met in een zak doen en huismiddeltje (citroen, of ook ammoniak ofzo) en dan kon het vuil later gewoon afgeveegd worden? Ik weet niet meer wie of hoe en wat, het is nu een beetje klok en klepel in mn hoofd.
was dat niet Jolanda?

anders Nadia eens vragen, die heeft ook van die trucs
Door koekje
Nynke F schreef: 1.: Dat wist ik niet, dat het giftig is voor katten :-X :-X

2. Dat was ammonia inderdaad :)
Als je geen katten hebt, is het natuurlijk heel logisch dat je zulke dingen niet weet en er ook geen rekening mee houdt :)
Katten zijn best gevoelig (niet alleen geestelijk) voor veel schoonmaakmiddelen, planten, bloemen, kruiden etc.
Door rupa
soda is ook goed of anders groene zeep die je zelf moet opkloppen met heet water ( is een goed vet oplosser ).
het beste is na elke droog beurt de ringen die je gebruikt in heet sop laten weken dan hou je het makkelijkst schoon.

groetjes paulien.
Door deja
Heb een vraag over een Boman droger, ik heb er eens een temp.meter ingehangen en hij werd wel 80 graden is dat niet te heet, ik droog er ook eendenloopvoetjes in en daar zit ook bot in, dus denk wel eens word dat niet te heet.
Ik vind de Boman erg heet worden.
Wij drogen er voornamelijk lamsorganen (hart, lever, longen) in en dat gaat prima. Meestal zo'n 12 uur en dan is het echt wel droog... Daarna halen we het van de roosters en gaat het op vetvrij papier op een oud dienblad. Theedoekje eroverheen (tegen de vliegen) en afkoelen... Als het afgekoeld is gaat in plastic bussen. Eerst deden we die in de koelkast, maar daar leek het wat vochtig te worden. Dus nu maar gewoon in de voorraadkast (hondenkast staat naast de cv, dus die zal wel mooi droog zijn ;))...

Schoonmaken doen we altijd meteen na gebruik. De motor wordt afgedaan met een doekje met een lauw sopje. De rest gaat in de afwasteil in de week. Dan is het daarna wel schoon te krijgen. Sommige stukjes plakken er wat vaster aan, maar dat is wel weg te krijgen met wat extra poetskracht...
Door Els&Flow
deja schreef: Heb een vraag over een Boman droger, ik heb er eens een temp.meter ingehangen en hij werd wel 80 graden is dat niet te heet, ik droog er ook eendenloopvoetjes in en daar zit ook bot in, dus denk wel eens word dat niet te heet.
Ik vind de Boman erg heet worden.
Ik vind ook dat de Boman erg heet word, zeker met langere droogtijden (lip, ect) vind ik dat weleens beetje spannend en zet hem tussendoor ff uit om af te koelen.
Ik heb ook de boman ontvangen en ga voor het eerst drogen. Na het lezen van al die leuke verhalen heb ik er zin in. Ik wil konijnenoren drogen ivm een eliminatiedieet dat ik ga starten.
Weet iemand hoelang die ongeveer moeten drogen? En ze gaan er gewoon met haar in toch?
mirjansen schreef: Ik heb ook de boman ontvangen en ga voor het eerst drogen. Na het lezen van al die leuke verhalen heb ik er zin in. Ik wil konijnenoren drogen ivm een eliminatiedieet dat ik ga starten.
Weet iemand hoelang die ongeveer moeten drogen? En ze gaan er gewoon met haar in toch?
Klopt, ze gaan er met huid en haar in, als je de droger helemaal vol stopt duurt het bij mij ongeveer 48 uur :D tot ze helemaal droog zijn (knapperig) en je kunt ze dan weken buiten de koeling bewaren :biggrin2:
mirjansen schreef: Ik heb ook de boman ontvangen en ga voor het eerst drogen. Na het lezen van al die leuke verhalen heb ik er zin in. Ik wil konijnenoren drogen ivm een eliminatiedieet dat ik ga starten.
Dapper hoor, die oren. :D
Door Aquillo
Ik heb een stockli met metalen roosters. De eerste ronde doe ik er gewoon een laag bakpapier in. Heb die dan op maat geknipt met een paar extra gaten er in. Dit werkt echt perfect. Er valt geen vuiligheid op het onderste deel. Het eventuele vet komt op het bakpapier. Na een aantal uren als de eerste droging is gebeurd haal ik alle papier weg en laat het verder zo drogen. Nooit problemen met vast zittend spul. En met een gewoon vaatwasmiddel in een teiltje weken binnen een mum van een tijd eventuele resten zo los. Vaatwasmachine is niet handig omdat hoge temperaturen er voor zorgen dat het metaal gaat uitzetten terwijl de kunsstof ring dat niet doet. Daardoor zou je dus kunnen krijgen dat het rooster loslaat van de ring.

Het fijne is overigens dat ik de temperatuur zelf kan instellen en er zit ook een timer op.
Ja, ik moet wel Nicole, voor het eliminatiedieet. En een Berner heeft dit soort dingen zo op. Enne ik ben maar een beetje dapper. Gister dus voor het eerst de Barf dingen gehaald en ik heb ze maar even met handschoenen aan in de boman gedaan. Met blote handen vind ik nog niet zo fijn, komt vanzelf.

Ik ben benieuwd hoe ze gaan worden. Mijn hond was niet bij het aanrecht weg te krijgen toen ik ze erop deed. De boman staat nu buiten en mijn hond gaat er telkens ruiken of ervoor liggen om erop te letten. Mijn andere hond heeft het nog niet echt door, haha.
Ze zitten er vanaf 9 uur vanmorgen in.
Ja, je moet er wat voor over hebben. Nooit gedacht dat ik zo met vlees ooit bezig zou zijn als ik nu voor de honden bezig ben. Misschien kun je om te belonen ook konijnenlevertjes of konijnenspiervlees drogen. Succes ermee!
Door Hope
Die van mij zit nu ook vol met konijn.
Spiervlees, hart/long en oren (4 stuks).

Hoe doen jullie het met de oren en de hartjes? Als ik die er in leg, dan passen de roosters niet meer goed op elkaar.
Vader opperde een deegroller, maar ik weet of dat nodig is.

Ook onze hond is niet bij het aanrecht weg te slaan. Volgens mij is hij daar langer mee bezig dan met het eten  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door