Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sweet Dutchess
saskia37 schreef: Op mijn vleesmolen heb ik een schijf 8 en haaskarkas gaat daar goed mee dus met een schijf 10 gaat dat nog beter :)
Oké misschien dan toch die harde botjes weg laten, van het geitje.
Best wel leuk hoor dat malen voor de honden :)
En wat voor molen had jij? Sorry ben het alweer vergeten  :-[

Ik vind het heerlijk om zo mijn eigen kvv te maken met ingrediënten die ik zelf bepaal.
Het idee om te vermalen is bij mij gekomen omdat bijna in iedere kvv  pens zit en ik wilde  eens graag een kvv zonder pens of een kvv zonder alle organen.
Ik maak nu rund kvv zonder pens, zonder nier.Nier komt weer terug in die geitjes en in het vermalen konijn dus dat hoef ik ook niet overal in te hebben.
Door Martine-Tom
Hier vinden ze het ook veel lekkerder, waar ik bij kvv nog wel eens smaken had die ze gewooon niet aten heb ik dat met eigen maalsel tot op heden niet gehad. Alleen wat "specialere" diersoorten willen ze wel eens weigeren, kwartel bijvoorbeeld, maar ja dat is natuurlijk ook echt vergif ook  ::) :biggrin2:
Door saskia37
Sweet Dutchess schreef: En wat voor molen had jij? Sorry ben het alweer vergeten  :-[

Ik vind het heerlijk om zo mijn eigen kvv te maken met ingrediënten die ik zelf bepaal.
Het idee om te vermalen is bij mij gekomen omdat bijna in iedere kvv  pens zit en ik wilde  eens graag een kvv zonder pens of een kvv zonder alle organen.
Ik maak nu rund kvv zonder pens, zonder nier.Nier komt weer terug in die geitjes en in het vermalen konijn dus dat hoef ik ook niet overal in te hebben.
Ik heb een Maxima :biggrin2: het is echt waar zo heet het merk ;D

Ik ben met malen begonnen, omdat onze Boxer geen vleesbot meer kan weg krijgen en ik niet altijd blij werd van de standaard kvv's en bij mij zit er ook niet overal pens doorheen of niertjes.
Ze eten wonderbaarlijk echt alles wat ik ze voorschotel en ze vinden het " testen" van de kvv's errug lekker :biggrin2:
Door saskia37
Martine-Tom schreef: Hier vinden ze het ook veel lekkerder, waar ik bij kvv nog wel eens smaken had die ze gewooon niet aten heb ik dat met eigen maalsel tot op heden niet gehad. Alleen wat "specialere" diersoorten willen ze wel eens weigeren, kwartel bijvoorbeeld, maar ja dat is natuurlijk ook echt vergif ook  ::) :biggrin2:
Nou hier was fazant, gans, wilde eend ook echt vergif, maar nu zit dat in de wild mix samen met hert en haas en soms ook Lama en lekker dat ze het vinden :D
Door Sweet Dutchess
Je weet nu ook echt wat je ze voert. En je kunt ze zo idd ook eens lekker foppen met iets wat ze helemaal niet lusten, gewoon vermalen met iets wat ze heerlijk vinden.
Volgens mij had ik het al eerder gezegt  ::) maar ben echt superblij met mijn vleesmolen  :D
Door Lil
Ow die op MP is wat? Zou het kreng barf aan kunnen en zou hij te versturen zijn? Ziet uit als een mega machine... Ik heb een mini keuken. Vraag me af of hij op het aanrecht past hahaha
Door Martine-Tom
Lil schreef: Ow die op MP is wat? Zou het kreng barf aan kunnen en zou hij te versturen zijn? Ziet uit als een mega machine... Ik heb een mini keuken. Vraag me af of hij op het aanrecht past hahaha
Hij is wel wat aan de maat volgens mij, en ik zou hem sowieso ophalen, al was het maar om hem ter plekke werkend te zien,..tis toch best een bedrag tenslotte...och en in barendrecht zit ook een Ikea...maak je er toch een dagje van  :biggrin2:
Door Sweet Dutchess
Lil schreef: Ow die op MP is wat? Zou het kreng barf aan kunnen en zou hij te versturen zijn? Ziet uit als een mega machine... Ik heb een mini keuken. Vraag me af of hij op het aanrecht past hahaha
Ik vermoed dat hij ongeveer dezelfde grote heeft als mijn molen.
Door flin
Sweet Dutchess schreef: Je weet nu ook echt wat je ze voert. En je kunt ze zo idd ook eens lekker foppen met iets wat ze helemaal niet lusten, gewoon vermalen met iets wat ze heerlijk vinden.
Volgens mij had ik het al eerder gezegt  ::) maar ben echt superblij met mijn vleesmolen  :D
had mijn zegje kunnen zijn, : me too!!
Door Lil
Martine-Tom schreef: Hij is wel wat aan de maat volgens mij, en ik zou hem sowieso ophalen, al was het maar om hem ter plekke werkend te zien,..tis toch best een bedrag tenslotte...och en in barendrecht zit ook een Ikea...maak je er toch een dagje van  :biggrin2:
Ikea zit hier 20 km verderop! Barendrecht is een hele tank benzine die je erbij moet optellen. Maar idd niet gaan kijken is best eng bij dit soort dingen. Maat ehhh tja dat gaat hem hier dus idd niet worden vrees ik. Kan ik niets meer op de aanrecht zetten en als die dingen een 20 kg wegen til je hem wel op. Maar is dat niet zo leuk.
Door Sweet Dutchess
Mowgli schreef: voor dat geld ziet die er wel erg mishandeld uit...
Ja , hij ziet er idd veel gebruikt uit.
Mijn MBM molen stond in zwijndrecht, ziet eruit als nieuw en ik heb er minder voor betaald dan deze verkoper voor zijn machine vraagt. De vraagprijs zou ik zowiezo niet geven voor deze molen,maar je kan natuurlijk altijd bieden en gaan onderhandelen  ;)

Oh en trouwens Saskia , zo'n Maxima molen ziet er ook wel effe geweldig uit zeg  :D.
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op ma 04 mar 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
Hobart heeft een hele goede naam! en ja, als t onderhoud goed is? (motor etc)
vinnik t geen gekke prijs....
uiterlijk vindt ik minder belangrijk  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door