Boeffie Blafmans schreef:Dat weet ik. Al is dat wel een heel simpele voorstelling van wat er is gebeurd. (Hieronder wat uitgebreider, misschien dubbelop, ik heb niet alles in dit topic en vorige topics hierover gelezen). Het is een trend dat van mensen die het grote nieuws halen met onderzoeken die een negatief effect aantonen van een medicijn (in het midden gelaten of het goed onderzoek is of niet), ofwel het effect van een natuurlijk, niet patenteerbaar middel aantonen, de reputatie en professie door de industrie kapot worden gemaakt. Waarom? Waarom publiceren ze niet in plaats van iemands leven te ruïneren de onderzoeken die het tegendeel bewijzen? En omdat ik deze trend uiterst dubieus vind, houd ik mijn mening over de link tussen vaccins en autisme in het midden. Ik weet het gewoon niet.Ik heb het al eerder gezegd, maar dit maakt de discussie dus erg lastig, zo niet onmogelijk. Ik heb het nu al erg vaak gezien hier: overal moet onderzoek naar komen want dat gebeurt zo weinig, en als het er dan is wordt het in twijfel getrokken want corruptie.
Paar feiten over Wakefield onder elkaar:
Wakefield is al ontelbare malen ontmaskerd als frauduleuze fopwetenschapper.
Niemand heeft ooit zijn resultaten kunnen dupliceren, ondanks de vele pogingen daartoe.
Hij is bewezen schuldig bevonden aan verregaande belangenverstrengeling en verzweeg het aannemen van geld van bedrijven.
Al zijn co-auteurs hebben hun steun ingetrokken.
Wakefield heeft ingrepen colonoscopiën en puncties uitgevoerd zonder toestemming van de medische raad.
Hij is veroordeeld voor mishandeling van mentaal beperkte kinderen.
Hij is definitief uit zijn ambt gezet vanwege verregaande onderzoeksfraude.
Elke rechtszaak waarin hij daarna is voorgekomen heeft hij verloren. Ook degene die hij zelf is begonnen.
Meer dan eens zijn vaccinaties uit de handel gehaald op basis van onderzoeksresultaten of klachten van patiënten. Dat is gewoon bekend gemaakt. Die onderzoekers werden gewoon geloofd. En ze zijn nog gewoon aan het werk. Rara.