Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door spreeuwtje
pluto schreef: Sinds gisteravond hebben we een moestuin van 50m2. Aan het eind van het fietspad zit een volkstuincomplex, 3 minuutjes lopen/fietsen. Voor een 10tje per jaar mag ik daar tuinieren. Al zou ik er niet veel mee doen, voor dat tientje is het altijd te proberen  :D

Dat wordt boeken halen bij de bieb  ;)
Lol!
Lees dan eerst hey boek van de MM maar!
Jelle zegt dat een moestuin veul te veul werk is!
(En hij heeft volgens mij gelijk) :P
Door Nynke
spreeuwtje schreef: Lol!
Lees dan eerst hey boek van de MM maar!
Jelle zegt dat een moestuin veul te veul werk is!
(En hij heeft volgens mij gelijk) :P
Het nadeel van een tuin op een complex is dat je, als je pech hebt, buren hebt die het onkruid lekker laten groeien, bloeien en zaad vormen, zodat jij met hun ellende zit  :-\ :-\
Door Pluto
Nynke schreef: Het nadeel van een tuin op een complex is dat je, als je pech hebt, buren hebt die het onkruid lekker laten groeien, bloeien en zaad vormen, zodat jij met hun ellende zit  :-\ :-\
Hier moet je het netjes bijhouden, dus geen onkruid overlast. En aangezien we alleen een balkon hebben waar we het liefst lekker zitten ipv tuinieren was dit de oplossing. Is het niks dan is er geen man overboord en doen we het volgend jaar gewoon niet meer.
Door Nynke
pluto schreef: Hier moet je het netjes bijhouden, dus geen onkruid overlast. En aangezien we alleen een balkon hebben waar we het liefst lekker zitten ipv tuinieren was dit de oplossing. Is het niks dan is er geen man overboord en doen we het volgend jaar gewoon niet meer.
Fijn dat er goede regels zijn !!! Ik hoop op een mooi tuinseizoen !!!
Door Roosj
Mevroi Kruim schreef: Daarom kort ik ze ook in, dan gaat de energie naar de pompoenen. Omdat het hier in NL eigenlijk net te koud voor ze is hebben ze toch al de neiging om erg veel te investeren in het blad, ik haal daar sowieso eea van weg als de pompoenen op grootte zijn en moeten rijpen. Maar ze moeten wel wat ranken vormen want daar komen de bloemen en dus de pompoenen aan. Ze nemen ook enorm veel plek in, de mesthoop is 2x20m en met 3 planten plus nog 3 courgettes staat die wel aardig vol  :biggrin2: ik zet er dan nog wel mais en zonnebloemen tussen voor het leuk.
Nee, ik bedoelde dat als je een plant (zeker als die in bloei is) afknipt, deze heel veel energie verliest om zichzelf te helen en daardoor minder energie heeft voor het maken van de vruchten.
Door Hanny
@ Pluto

Nynke is misschien wel een beetje erg pessimistisch.
Mijn man tuint al jaren en jaren met veel plezier op een moestuin complex.
Onkruid moet bij tijden wel verwijderd worden, maar dat hoort bij tuinieren.
Tuinieren is wel werken en niet altijd krijg je loon naar arbeid.
Wat echt goed is, is dat je tuin zo dichtbij is. Loop je er zo even heen.
Eens in de week even langs komen is niets waar, dan gaat er te veel mis
Heel veel tuinplezier.
Waarschijnlijk tuin je op zandgrond, denk ik zo. Wel zo verstandig om daar rekening mee te houden.
Gewassen die een zware vochtige grond nodig hebben, kun je dan wel vergeten.
Ik houd niet van tuinieren, word er gallisch van, dat alles, maar dan ook alles hier bescherming nodig heeft.
Vogels, muizen en weet is veel wie nog meer, hebben het op onze groenten voorzien.
Gelukkig is dat lang niet overal zo.
Ik eet wel graag van de groenten en geef mijn wensen door aan manlief.
Heel veel tuinplezier gewenst met een mooie niet al te hete zomer met op tijd een buitje regen.

Hanny
Door Nynke
Hanny schreef: Nynke is misschien wel een beetje erg pessimistisch.
Klopt  :D :D  maar ik zat dan ook op een complex waar helemaal geen regels waren en waar het onkruid huizenhoog stond ;)
Door Nynke
hannabelgje schreef: Was bij ons ook een drama op de volkstuin en altijd ongedierte en knolvoet enz.
inderdaad, woelmuizen, fazanten enzovoort  :-X :-X
Roosj schreef: Dan zet je een bak op poten neer ;) Hoef je ook niet te bukken.
Als je 100m2 tuin hebt moet je wel veel mm-bakken neerzetten  8) 8)
Door spreeuwtje
Nadia schreef: veel plezier j & j!

spreeuw, vond jij het boek van jelle ook zo grappig geschreven?
Ik heb m net gister gekregen maar idd ik vind het lekker realistisch geschreven!
Lekker droog! ;D
Door Roosj
Nynke schreef: inderdaad, woelmuizen, fazanten enzovoort  :-X :-X
Als je 100m2 tuin hebt moet je wel veel mm-bakken neerzetten  8) 8)
Kan me niet voorstellen dat je 100 m2 vol plant voor alleen jezelf..
Door Anthraciet
Roosj schreef: Dan zet je een bak op poten neer ;) Hoef je ook niet te bukken.
Muizen en vogels hebben weining problemen met een bak op poten. Het enige voordeel is inderdaad dat je dan niet hoeft te bukken :biggrin2:
Nadeel is wel de beperkte zand/grondvoorraad in zo'n bak. In de volle grond werkt het vaak toch net iets beter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door