Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Siberienne schreef:Zit er doorheen. Collega's willen niet meer met me werken. Er liep iets niet lekker en ik werd emotioneel. Ben heel verdrietig. Was zo aan het opkrabbelen uit burn-out. Pats terug. Au.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Helaas is een burn-out helemaal niet zo snel over als soms men wil laten denken...Ook voor jezelf kan het schijnbaar goed gaan, maar toch stapelen vele dingetjes weer op, maar je zet je er doorheen, want voor de rest voel je je best goed, en dan toch plots, boem. Het is best een lang proces uiteindelijk. :-\
Bij mij speelden er toen ook wat meer dingetjes mee maar de eerste keer met de burn-out (na min. 2 jaar gewoon door blijven gaan) was ik met 6 weken weer volledig aan het werk, ook een baan met genoeg stress. En maanden later, wist ik ook ineens te flippen op mijn werk, het zat allemaal nog helemaal niet goed. Helaas ben ik toen langer uit de running geweest.
Dat is gewoon k*t met een burnout, je wilt nl wel van alles en je wilt ook beter zijn, en dan is er vaak nog de druk van de andere kant uit, werkgever, en collega's, en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op :-\

Sterkte, hoop dat je baat hebt bij je psycholoog. :bigarmhug:
Door Siberienne
Kaio schreef::bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Helaas is een burn-out helemaal niet zo snel over als soms men wil laten denken...Ook voor jezelf kan het schijnbaar goed gaan, maar toch stapelen vele dingetjes weer op, maar je zet je er doorheen, want voor de rest voel je je best goed, en dan toch plots, boem. Het is best een lang proces uiteindelijk. :-\
Bij mij speelden er toen ook wat meer dingetjes mee maar de eerste keer met de burn-out (na min. 2 jaar gewoon door blijven gaan) was ik met 6 weken weer volledig aan het werk, ook een baan met genoeg stress. En maanden later, wist ik ook ineens te flippen op mijn werk, het zat allemaal nog helemaal niet goed. Helaas ben ik toen langer uit de running geweest.
Dat is gewoon k*t met een burnout, je wilt nl wel van alles en je wilt ook beter zijn, en dan is er vaak nog de druk van de andere kant uit, werkgever, en collega's, en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op :-\

Sterkte, hoop dat je baat hebt bij je psycholoog. :bigarmhug:
Dank je, voor je steun. Ja het is een heel lang proces. Maar er is meer; nu ik weet dat een van mijn collega's eigenlijk van me af wil, valt veel op zijn plek. Regelmatig afkraken van wat ik deed, aangeven over dat er fouten stonden in dingen die ik maakte waar dat niet zo was en ga zo nog maar even door. En dat hielp niet bepaald mee, zullen we maar zeggen. Anderen hadden dat niet zo door. Niet gek want bij mij viel het kwartje ook niet zo. En ik zal hier echt weerbaarder tegen moeten worden. Ik voel mezelf wel weer beter, kan weer eten en slapen. Lang leve de yoga. Ga nu vooral heel goed voor mezelf zorgen. Dat heb ik nu wel geleerd. In een keer goed, zullen we maar zeggen....

Edit: even wat aangepast, tikje emotioneel toen ik het schreef...
Door Border Bandit
Siberienne, ik wil je heel veel knuffels geven. :bigarmhug:

Een burn-out is gewoon (sorry) klote, echt waardeloos!
Het heeft heel veel tijd nodig.
Dit alleen is al moeilijk genoeg, laat staan dat ze op je werk tegenwerken. Echt waardeloos van die collega zeg!? >:(

Veel leuke dingen proberen te doen en voldoende rusten is erg belangrijk.

Kun je er extra met je hond op uit? Lekker de natuur in.

Heel veel kracht en sterkte! :-*

:bigarmhug:
Door Border Bandit
Zucht, mensen die het altijd beter weten.....

Bandit is naar de meeste honden onzeker. Hij wil er niks mee te maken hebben en loopt het liefst weg.
Dat laatste is lastig als hij aangelijnd zit.
Ruim 3 jaar geoefend, maar het wil gewoon niet.

Nu een manier gevonden waarop ik hem 'uit de problemen' houd door hem een veilige plek te bieden als we langs honden moeten.

Krijg ik (weer) commentaar dat hij het door mijn gedrag nooit leert en dat zijn onzekerheid door mij komt, dat ik hem moet corrigeren, etc.

Ik word daar zo moe van.
Eigenlijk moet ik stoppen met uitleg te geven en vertellen waarom ik het zo doe, maar toch hoop je ergens op begrip.

Helaas, anderen blijken het altijd beter te weten. :(
Door Siberienne
Border Bandit schreef:Zucht, mensen die het altijd beter weten.....

Bandit is naar de meeste honden onzeker. Hij wil er niks mee te maken hebben en loopt het liefst weg.
Dat laatste is lastig als hij aangelijnd zit.
Ruim 3 jaar geoefend, maar het wil gewoon niet.

Nu een manier gevonden waarop ik hem 'uit de problemen' houd door hem een veilige plek te bieden als we langs honden moeten.

Krijg ik (weer) commentaar dat hij het door mijn gedrag nooit leert en dat zijn onzekerheid door mij komt, dat ik hem moet corrigeren, etc.

Ik word daar zo moe van.
Eigenlijk moet ik stoppen met uitleg te geven en vertellen waarom ik het zo doe, maar toch hoop je ergens op begrip.

Helaas, anderen blijken het altijd beter te weten. :(
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Jaaaaaa hoe herkenbaar. Niks van aantrekken joh. Jij doet tenminste wat goed is voor jouw hond, mag je trots op zijn.

Hoe minder mensen ergens van weten, hoe duidelijker hun mening ;) ;)
Door Siberienne
Shadow heeft een halve ananas-kokos cake op. Gestolen van het aanrecht. Doet ie anders nooooiiit Meneer was gekamd en daar nogal pissig over. Dit was wraak.

Nu heb ik al de hele middag een husky op een sigar high - en aan de dairrhee. :-\ >:( :(
Door Angelique
eelke schreef:Rennen in het bos voor de dazen. Nondejuu. Klote beesten.

Dat zijn idd klötebeesten. De afgelopen 4 weken 2x een vette infectie gehad na een beet van zo'n daas. Loop nu nog met een dikke poot die aanvoelt alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
Door Border Bandit
Siberienne schreef::bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Jaaaaaa hoe herkenbaar. Niks van aantrekken joh. Jij doet tenminste wat goed is voor jouw hond, mag je trots op zijn.

Hoe minder mensen ergens van weten, hoe duidelijker hun mening ;) ;)
Dank je wel, lief van je. :-*

Oh die Shadow! Als je het als wraak mag zien, vind ik het wel een mooie actie :biggrin2: maar de diaree erbij is zwaar waardeloos natuurlijk! >:(
Door Aprilsnow
Angelique schreef:Dat zijn idd klötebeesten. De afgelopen 4 weken 2x een vette infectie gehad na een beet van zo'n daas. Loop nu nog met een dikke poot die aanvoelt alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
Dan valt het bij mij gelukkig nog mee. Geen infectie alleen diep rode plek die al 1,5 week stug niet weg gaat.
Door Kaio
Angelique schreef:Dat zijn idd klötebeesten. De afgelopen 4 weken 2x een vette infectie gehad na een beet van zo'n daas. Loop nu nog met een dikke poot die aanvoelt alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
eelke schreef:Rennen in het bos voor de dazen. Nondejuu. Klote beesten.
Ik durf al weken lang niet in het bos te komen, had als gevolg dat ik om 6 uur morgens al in de weilanden liep toen het zo warm was.
Net wel in een ander bos geweest, daar zitten er minder, maar heb wel het idee dat ze weer een beetje op hun retour zijn, of zijn ze actiever met temperaturen van boven 30?

Ik word ook ontzettend vaak gestoken door die beesten. Wat nog het beste werkt is een doek ijsklontjes met een hoop azijn erop, zo snel mogelijk. Doe ik dat niet dan zijn bulten van meer dan 10 cm geen uitzondering, met een kern waar pus uitkomt ::) Lekker smakelijk :P
Door hannabelgje
Kaio schreef:

Ik durf al weken lang niet in het bos te komen, had als gevolg dat ik om 6 uur morgens al in de weilanden liep toen het zo warm was.
Net wel in een ander bos geweest, daar zitten er minder, maar heb wel het idee dat ze weer een beetje op hun retour zijn, of zijn ze actiever met temperaturen van boven 30?

Ik word ook ontzettend vaak gestoken door die beesten. Wat nog het beste werkt is een doek ijsklontjes met een hoop azijn erop, zo snel mogelijk. Doe ik dat niet dan zijn bulten van meer dan 10 cm geen uitzondering, met een kern waar pus uitkomt ::) Lekker smakelijk :P
Hier loop ik alleen nog in de ochtend bij het kanaal en in de middag/avond op het industrieterrein, hopeloos is het. Je wordt letterlijk belaagd door die krengen. Wat hier wel helpt is een lichtgekleurde jas aan. Dan heb ik minder last van ze.
Hoe warmer en benauwder het is hoe actiever de dazen zijn. Zelfs hier in de tuin stikt het van die krengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Siberienne
Ooit in Schotland op trektocht met rugzak in een dazenplaag terecht gekomen. Anti-mug spul met citronella hielp heel goed. Gebruik ook wel deet nu bij hardlopen op sommige plekken

Hele goede bescherming is ook manlief meenemen want die trekt ze aan zodat ze mij met rust laten maar hij geeft aan niet te huur te zijn....

Beterschap met de beten!
Door rosmin
Ik heb laatst op infectie groene leempasta van Groene Os gesmeerd, en dat hielp om verder uitbreiding van de ontsteking tegen te gaan.
Meestal krijg ik zo'n dik been van zo'n dazensteek dat AB nodig is, deze keer dus gelukkig niet
Door Angelique
Beetje bizar. De kat die vorige week teruggekomen was lag vanmorgen overleden in haar mandje....en wie komt er op de begravenis...broerlief die ik eigenlijk na al die tijd al had afgeschreven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door