Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
zoiets had ik ook
vanmorgen kwart over 8, ik was net uit bed, nog niet aangekleed, gaat ineens de bel
schrok me eerst de tandjes
vervolgens kijk ik boven uit het raam zie ik een Appie vrachtwagen en een hele berg boodschappen voor de deur
eerste reactie: had ik nou iets besteld? op vrijdagochtend? :???:
tweede reactie: ooohhh die moet natuurlijk in de andere straat op nummer 1 zijn (de gemeente heeft 't wat raar aangelegd bij ons)
dus ik het raam open en de bezorger gevraagd welk adres hij moest zijn.. en inderdaad de andere straat
maar zijn navigatie gaf aan dat het hier was ::) nou, achter je staat een straatnaambordje dus je zit echt verkeerd :)
klaag van de AH bezorger: hij kon de hele berg boodschappen weer inladen om die om de hoek weer uit te laden
Door eelke
Ik heb gemopperd dat ik het niet wist. Ja dat klopt hoor, die man net had zich vergist in de planning van de andere straat. We hebben wel een paar keer aangebeld maar niemand deed open.

Jaja. Ik ben deze week 2 x 1,5 uur van huis geweest overdag ::) knap dat ze dan net in die tijd een paar keer hebben aangebeld.
Door eelke
Mijn auto wordt niet goedgekeurd. En da's heel zuur want er is net voor veel aan versleuteld 'want dat was hij echt nog waard hoor'.

Nu twijfelen tussen nog meer aan versleutelen of een andere. Maar da's ook rot, want we hebben net onze oldtimer verkocht zodat we een 2e andere auto konden kopen. Maar 2 nieuwe auto's, da's best veel geld.

Aaargh.
Door pluk
eelke schreef:Mijn auto wordt niet goedgekeurd. En da's heel zuur want er is net voor veel aan versleuteld 'want dat was hij echt nog waard hoor'.

Nu twijfelen tussen nog meer aan versleutelen of een andere. Maar da's ook rot, want we hebben net onze oldtimer verkocht zodat we een 2e andere auto konden kopen. Maar 2 nieuwe auto's, da's best veel geld.

Aaargh.
Waar ben je geweest? En wat is er mis? Het kan nl wel lonen om ergens anders te laten keuren of zelf wat te doen

Mijn vorige auto heb ik ooit laten keuren, ik vraag dan altijd of ze eerst willen laten weten wat er moet gebeuren bij afkeur. Nou dat was een waslijst. Honderden euro's zou t kosten.
Vervolgens bij een keurstation laten doen; twee bandjes en iets met de uitlaat. Heeft me geloof ik 150 gekost.
Door Angelique
eelke schreef:Mijn auto wordt niet goedgekeurd. En da's heel zuur want er is net voor veel aan versleuteld 'want dat was hij echt nog waard hoor'.

Aaargh.

Dat is k*t ja. Maar hoe ernstig is die afkeuring? die auto brengt zonder apk maar heel weinig op, dus wat je al versleuteld hebt ben je sowieso dan kwijt. Als het niet te mal wordt zou ik dan toch nog even verder sleutelen. Hebbie die bus verkocht?
Door eelke
pluk schreef:Waar ben je geweest? En wat is er mis? Het kan nl wel lonen om ergens anders te laten keuren of zelf wat te doen

Mijn vorige auto heb ik ooit laten keuren, ik vraag dan altijd of ze eerst willen laten weten wat er moet gebeuren bij afkeur. Nou dat was een waslijst. Honderden euro's zou t kosten.
Vervolgens bij een keurstation laten doen; twee bandjes en iets met de uitlaat. Heeft me geloof ik 150 gekost.
Familie, dus dat zit wel snor... (helaas). Maar hij heeft net in oktober een grote beurt gehad, nieuwe wiellagers, nog wat reparaties, 4 winterbanden. En toen in maart 4 nieuwe zomerbanden. Dat tikt allemaal aardig aan. En nu een compleet nieuwe uitlaat. Nog maar ff laten bezinken dit weekend. Zo lastig, hij is bijna 15... :-\ geen airco wat ik echt een nadeel vind, het slot van de achterklep is stuk dat is onhandig met Joep, afstandsbediening doet t niet meer, en zo nog wel wat andere dingen.

Maar ja, een andere is meteen zo'n sloot geld, dat hadden we eigenlijk voor volgend jaar of het jaar erna bedacht. En dan op het gemakje kijken. Nu moeten we nog best snel beslissen omdat de apk verloopt.

En ik ben er gewoon allergisch voor, auto gedoe. De oldtimer is niet voor niks weggegaan. ::) alleen een beetje vervelend dat we nu eigenlijk helemaal geen auto meer hebben :P
Angelique schreef:

Dat is k*t ja. Maar hoe ernstig is die afkeuring? die auto brengt zonder apk maar heel weinig op, dus wat je al versleuteld hebt ben je sowieso dan kwijt. Als het niet te mal wordt zou ik dan toch nog even verder sleutelen. Hebbie die bus verkocht?
Ja bus is verkocht. Daar was toch regelmatig wat mee, steeds kleine dingen hoor, maar daardoor niet betrouwbaar zeg maar. Logisch, want een oude auto. Maar ik werk vooral savonds en dan kon mijn vriend dus niet echt ergens heen ofzo. Dus dan een klein autotje voor bij de berlingo was het idee (met airco dat ik die op hele warme zomerdagen kan pakken en ik niet meer smelt). En tja, de grote werkbus van mijn vriend zijn werk, mijn berlingo, de chevy, en dan nog een c1 ofzo, dat vonden we een beetje te gek worden voor met z'n twee ;D dus dat moet er wel wat weg.

Was nog lastig, want de afgelopen weken reed de chevy prima, dus nog lol mee gehad, een echte liefhebber heeft m gekocht dus we wilde hem eigenlijk al weer houden want die was wel zo enthousiast... hij heeft hem net opgehaald en belde na een half uurtje al, dat hij in de buurt al stil stond en geen goede sleutel bij had, of we konden helpen. Dus ja, toch wel gedoe dus, zo'n oude auto. Niet echt iets voor mensen die in de stress schieten als er wat met je auto is ;)

Enfin, maar het idee was dus dat de berlingo nog wel ff mee kon. Daar had ik ook naar laten kijken bij de wissel naar zomerbanden. Nu is ineens de uitlaat heel slecht, van voor naar achter. Ook weer spannend, want morgen helpen we vrienden verhuizen dus dan hebben we m echt nodig, en met stukken staan is dan ook niet handig...maar goed, we gaan het maar zien.

Ik word er vooral ff chagrijnig van en dan zal het uiteindelijk allemaal wel loslopen ofzo.
Door Angelique
Uitlaatje voor een Berlingo kost toch niet echt de hoofdprijs. Daar heb je iig geen andere auto voor op korte termijn. Ik zou dat ding er ff onder laten zetten en dan in de loop van het jaar naar wat anders om gaan zien als je dat nog nodig vindt.
Door eelke
Angelique schreef:Uitlaatje voor een Berlingo kost toch niet echt de hoofdprijs. Daar heb je iig geen andere auto voor op korte termijn. Ik zou dat ding er ff onder laten zetten en dan in de loop van het jaar naar wat anders om gaan zien als je dat nog nodig vindt.
Maaar nee geen hoofd prijs, voor een paar honderd is het wel weer klaar, maar het zou eigenlijk alleen een apk'tje zijn >:( en dan is het en, en, en, en dan zit je ineens boven de 1000 wat er aan uitgegeven is, en dat had ik nooit willen doen als ik dat van te voren geweten had. Want dat hadden we mooi bij kunnen leggen op een andere.

Dus ja, straks ff ijzerdraad om de uitlaat wikkelen geloof ik zodat ie er morgen niet onderuit knalt, volgende week een nieuwe uitlaat, en dan zien we maar weer wanneer het volgende komt :P

En ik raak er ook wel over uit gechagrijnt hoor. Ik vind het nu gewoon stom. En ik geef de schuld maar gewoon aan de werkmannen die hier vroeg op de stoep stonden en mn water afsloten waardoor ik ook nog eens geen koffie kon zetten. Als je me chagrijnig wilt hebben... ;D
Door pluk
Angelique schreef:Uitlaatje voor een Berlingo kost toch niet echt de hoofdprijs. Daar heb je iig geen andere auto voor op korte termijn. Ik zou dat ding er ff onder laten zetten en dan in de loop van het jaar naar wat anders om gaan zien als je dat nog nodig vindt.
+1
Door dinky89
Ik dacht ook een kleine auto te kopen. Toyota aygo, citroen c1, kia picanto of peugeot 108.
Maar die kleintjes zijn best heel duur in aanschaf dus nu 'echte' auto met een suzuki swift uit 2011.
Staan ook bekend om hun betrouwbaarheid en onderhoudsarm dus daar zou je ook naar kunnen kijken ;) de prijs die ik heb betaald betaal je ook al vrij snel voor zo'n kleintje.
Door El_Kato
Kan je geen uitlaat vande sloop halen? Geen idee hoe dat werkt dat rehelt mijn vader altijd maar scheelt altijd een hoop geld. Hoeft ook niet nieuw te zijn als hij nog maar goed is
Door eelke
Mja de prijs is nu ook wel te doen hoor. Maar het is gewoon het zoveelste dit jaar en dan rij ik nog in een oude auto waar van alles aan mankeert. Maar Ja, wel mijn vertrouwde goude koetsje, dus ik ga m maar weer koesteren. Zolang ie zn uitlaat ff bij houd tot ie gerepareerd is.

Nu stijl op sprong een andere kopen is gewoon niet handig.
Door Angelique
Strak plan Eelke!

Hier zijn 2 katten pleite, al een dag of 3 niet komen eten en ik heb ze verder ook niet gezien dat ze aan het struinen waren. :( en de zus die hier nog zit loopt de hele dag maar te mauwen, die snapt er ook geen bal van zo te zien.
Door Charlie Angel
Angelique schreef:Strak plan Eelke!

Hier zijn 2 katten pleite, al een dag of 3 niet komen eten en ik heb ze verder ook niet gezien dat ze aan het struinen waren. :( en de zus die hier nog zit loopt de hele dag maar te mauwen, die snapt er ook geen bal van zo te zien.
Oh bah, hoop dat ze toch snel hun koppies weer laten zien Lique, niks leuk zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door