pluk schreef:Waar ben je geweest? En wat is er mis? Het kan nl wel lonen om ergens anders te laten keuren of zelf wat te doen
Mijn vorige auto heb ik ooit laten keuren, ik vraag dan altijd of ze eerst willen laten weten wat er moet gebeuren bij afkeur. Nou dat was een waslijst. Honderden euro's zou t kosten.
Vervolgens bij een keurstation laten doen; twee bandjes en iets met de uitlaat. Heeft me geloof ik 150 gekost.
Familie, dus dat zit wel snor... (helaas). Maar hij heeft net in oktober een grote beurt gehad, nieuwe wiellagers, nog wat reparaties, 4 winterbanden. En toen in maart 4 nieuwe zomerbanden. Dat tikt allemaal aardig aan. En nu een compleet nieuwe uitlaat. Nog maar ff laten bezinken dit weekend. Zo lastig, hij is bijna 15...

geen airco wat ik echt een nadeel vind, het slot van de achterklep is stuk dat is onhandig met Joep, afstandsbediening doet t niet meer, en zo nog wel wat andere dingen.
Maar ja, een andere is meteen zo'n sloot geld, dat hadden we eigenlijk voor volgend jaar of het jaar erna bedacht. En dan op het gemakje kijken. Nu moeten we nog best snel beslissen omdat de apk verloopt.
En ik ben er gewoon allergisch voor, auto gedoe. De oldtimer is niet voor niks weggegaan.

alleen een beetje vervelend dat we nu eigenlijk helemaal geen auto meer hebben
Angelique schreef:
Dat is k*t ja. Maar hoe ernstig is die afkeuring? die auto brengt zonder apk maar heel weinig op, dus wat je al versleuteld hebt ben je sowieso dan kwijt. Als het niet te mal wordt zou ik dan toch nog even verder sleutelen. Hebbie die bus verkocht?
Ja bus is verkocht. Daar was toch regelmatig wat mee, steeds kleine dingen hoor, maar daardoor niet betrouwbaar zeg maar. Logisch, want een oude auto. Maar ik werk vooral savonds en dan kon mijn vriend dus niet echt ergens heen ofzo. Dus dan een klein autotje voor bij de berlingo was het idee (met airco dat ik die op hele warme zomerdagen kan pakken en ik niet meer smelt). En tja, de grote werkbus van mijn vriend zijn werk, mijn berlingo, de chevy, en dan nog een c1 ofzo, dat vonden we een beetje te gek worden voor met z'n twee

dus dat moet er wel wat weg.
Was nog lastig, want de afgelopen weken reed de chevy prima, dus nog lol mee gehad, een echte liefhebber heeft m gekocht dus we wilde hem eigenlijk al weer houden want die was wel zo enthousiast... hij heeft hem net opgehaald en belde na een half uurtje al, dat hij in de buurt al stil stond en geen goede sleutel bij had, of we konden helpen. Dus ja, toch wel gedoe dus, zo'n oude auto. Niet echt iets voor mensen die in de stress schieten als er wat met je auto is
Enfin, maar het idee was dus dat de berlingo nog wel ff mee kon. Daar had ik ook naar laten kijken bij de wissel naar zomerbanden. Nu is ineens de uitlaat heel slecht, van voor naar achter. Ook weer spannend, want morgen helpen we vrienden verhuizen dus dan hebben we m echt nodig, en met stukken staan is dan ook niet handig...maar goed, we gaan het maar zien.
Ik word er vooral ff chagrijnig van en dan zal het uiteindelijk allemaal wel loslopen ofzo.