Lizzy schreef:
Ik ken het boek van Peter. En heb ook heel veel joetoepjes van hem gezien. Het is een zeer bevlogen man. En ik moet zeggen dat ik ook totaal niet vrolijk werd bij het lezen van zijn boek en het zien van tientallen filmpjes. En ik ga ze nu ook bewust niet opnieuw kijken want dan durf ik die enting ook niet meer te nemen.
En dan is mijn vraag toch: OK, we gaan niet vaccineren. En dan? Hoe komen we dan van dit kl*te virus af zonder dat onze ziekenhuizen vol komen te liggen met meer dan 350.000 mensen (alleen in NL)? Want ik vind het zo langzamerhand niet leuk meer om te lezen hoe het niet moet maar niemand een goed idee heeft over hoe het dan wel moet, uit deze ellende komen, zonder nog grotere schade.
Ik ben het met je eens hoor. En de frustratie is hier ook aanwezig. Maar ik zie best wel goede dingen langskomen.
Ik zeg niet dat dit dé oplossing is, want het is natuurlijk heel complex. Maar deze club mensen (en daar zitten best 'grote namen' tussen) heeft hier wel iets zinnigs over opgezet. Al een paar maanden geleden, helaas zie ik er nog helemaal niets van terug in het beleid van onze overheid.
https://www.herstel-nl.nl/
Echt, er komen genoeg out of the box ideeën, maar er wordt niet serieus naar gekeken. Aanbod covid-schip om de zorg te ontlasten, door Van Ark van tafel geveegd zonder de specificaties te lezen.
Ik vind het schokkend dat er (nog steeds) alleen maar naar het OMT, RIVM en het Red Team geluisterd wordt. Bijzonder dat er geen oog is voor een andere koers. Voortschrijdend inzicht? Ver te zoeken.
Het is een illusie dat we ooit van dit virus af komen, het zal nooit uitgeroeid worden. Wel kunnen we er voor zorgen dat we er zo goed mogelijk mee omgaan. Op alle vlakken van de samenleving. Want volksgezondheid is meer dan alleen de afwezigheid van corona.
En verder ben ik niet tegen vaccineren. Wél tegen verplicht (direct of indirect) vaccineren. Persoonlijk blijf ik nog steeds bij het standpunt dat ik deze vaccinatie niet neem.
*einde frustratie