Zie op internet verschillende dingen maar ben geen rekenwonder en na twee verschillende dingen gelezen te hebben ben ik de weg al kwijt

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
MillyMol schreef:Heb je hier iets aan?Bedankt!!
http://www.verbruiken.nl/rekenhulp/bere ... n-apparaat
zurca schreef:Bedankt!!Gebruikt het apparaat 2000 W per uur? of per cyclus? Ik weet niet wat het is, want als het continu verbruik is (lamp oid), dan klopt het wat je zegt.
Daarmee zou het verbruik a 10 uur per dag op 4.40 euro komen....
Iemand nog een "zelfuitrekenmethode" hebben om die rekenhulp te kunnen checken?
Kaela schreef:Oh My, ik was de enige in de groepsles van 8 personen... Dus ik ben door een goede bekende van Ronald afgebeuld... heb nu bibberarmpjes. Wel lekker, ik was de focus een beetje kwijt en die was er vandaag weer volop.Maar het is voor een goed doel! En ik heb hem wel eens anders dan bij zijn voornaam genoemd hoor... Daar kan hij best tegen
Oscar was mee, die mocht even in de auto wachten. Hij kon mij zien door de ramen, je zag hem denken: Die is niet wijs!
Nu weer aan de studie!
Lizetta schreef:Gebruikt het apparaat 2000 W per uur? of per cyclus? Ik weet niet wat het is, want als het continu verbruik is (lamp oid), dan klopt het wat je zegt.Bedankt voor je reactie!
Wanneer het om een niet-continu iets gaat, zal het goedkoper uitvallen. Een voedseldroger gebruikt bijvoorbeeld alleen als hij op maximale temperatuur staat, tijdens het verwarmen, dat wattage. Als hij niet verwarmt (en dus alleen blaast) zal hij aanzienlijk minder verbruiken en zullen de kosten dus lager zijn.
Het rekensommetje:
2000W per uur x 10 uur = 20000 Wh, 20000W= 20 kW, dus 20kWh
Als het 2000W per uur is en je hebt het 10 uur aan staan kom je op 20kWh. Een kWh kost meestal rond de 30 cent, dus ik vind de prijs die zij noemen erg hoog. De rekenhulp doet het goed, maar zij gebruiken dus een andere prijs.
Charlie Angel schreef:Mijn vrije dag vandaag nuttig besteed. Allereerst natuurlijk met Charlie naar het bos. Daarna door naar de orthopedisch schoenmaker om mijn mooie schoentjes daar even achter te laten voor wat kleine aanpassingen. Verder zijn ze echt perfect!Kun je een beetje bijkomen van al het zware werk. Waar Mp al niet goed voor is.
Toen aan de slag in de schuur, die helemaal opgeruimd en alles wat weg kon apart gezet. Dat is naar de stort. Ook de oude kast uit de rommelkamer is weg. Gelukkig hebben we hier beneden een platte kar en steekwagen wat iedere bewoner kan gebruiken.
Ik heb via marktplaats een paar hele mooie kasten gekocht die vrijdag worden gebracht voor in de slaapkamer met mooie melkglasdeuren. De hele oude kasten die ik daar nu heb, had ik netjes geschilderd en ga ik in de kelder mooi gebruiken. Zo heb ik straks genoeg kastruimte in de slaapkamer en genoeg opbergruimte in de kelder. Zaterdag komt mijn bovenbuurman en naaste buurman helpen met alles in elkaar zetten. Ik prijs mij gelukkig met zulke mensen om mij heen. Fijn dat zulke hulp zo over en weer kan.
Gelukkig morgen weer een gewone werkdag.
Angelique schreef:Precies, kunnen alle gewrichten weer even rustig naar de goede plaats zakken.
Kun je een beetje bijkomen van al het zware werk. Waar Mp al niet goed voor is.
smulpaap schreef:Afstand doen van de spulletjes van je overleden hondPfff... Het lijkt me erg zwaar...![]()
![]()
![]()
![]()
Amber haar zwemvest en winterjas waren nog in goede staat . Dus dat heb ik verkocht aan een meneer die er nu blij mee is
Dan heeft het tenminste nog een doel , er komt hier toch geen grote hond meer
En het is zonde om maar in de kast te laten liggen
Haar tuigje bewaar ik welHet gemis is afschuwelijk . Overdag gaat het wel , maar eenmaal in bed
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ja , het zal een plekje moeten krijgen .... ooit .
smulpaap schreef:Afstand doen van de spulletjes van je overleden hond![]()
![]()
![]()
![]()
Amber haar zwemvest en winterjas waren nog in goede staat . Dus dat heb ik verkocht aan een meneer die er nu blij mee is
Dan heeft het tenminste nog een doel , er komt hier toch geen grote hond meer
En het is zonde om maar in de kast te laten liggen
Haar tuigje bewaar ik welHet gemis is afschuwelijk . Overdag gaat het wel , maar eenmaal in bed
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ja , het zal een plekje moeten krijgen .... ooit .