Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Ik zoek een berekening om uit te rekenen wat een bepaald apparaat aan stroom kost. Het gaat in dit geval om een apparaat van 2000 Watt.
Zie op internet verschillende dingen maar ben geen rekenwonder en na twee verschillende dingen gelezen te hebben ben ik de weg al kwijt :-[ ;D
Door Lizetta
zurca schreef:Bedankt!!
Daarmee zou het verbruik a 10 uur per dag op 4.40 euro komen....
Iemand nog een "zelfuitrekenmethode" hebben om die rekenhulp te kunnen checken? ;)
Gebruikt het apparaat 2000 W per uur? of per cyclus? Ik weet niet wat het is, want als het continu verbruik is (lamp oid), dan klopt het wat je zegt.
Wanneer het om een niet-continu iets gaat, zal het goedkoper uitvallen. Een voedseldroger gebruikt bijvoorbeeld alleen als hij op maximale temperatuur staat, tijdens het verwarmen, dat wattage. Als hij niet verwarmt (en dus alleen blaast) zal hij aanzienlijk minder verbruiken en zullen de kosten dus lager zijn.

Het rekensommetje:
2000W per uur x 10 uur = 20000 Wh, 20000W= 20 kW, dus 20kWh
Als het 2000W per uur is en je hebt het 10 uur aan staan kom je op 20kWh. Een kWh kost meestal rond de 30 cent, dus ik vind de prijs die zij noemen erg hoog. De rekenhulp doet het goed, maar zij gebruiken dus een andere prijs.
Door Ronald
Kaela schreef:Oh My, ik was de enige in de groepsles van 8 personen... Dus ik ben door een goede bekende van Ronald afgebeuld... heb nu bibberarmpjes. Wel lekker, ik was de focus een beetje kwijt en die was er vandaag weer volop.

Oscar was mee, die mocht even in de auto wachten. Hij kon mij zien door de ramen, je zag hem denken: Die is niet wijs!

Nu weer aan de studie!
Maar het is voor een goed doel! En ik heb hem wel eens anders dan bij zijn voornaam genoemd hoor... Daar kan hij best tegen ;)
Mijn vrije dag vandaag nuttig besteed. Allereerst natuurlijk met Charlie naar het bos. Daarna door naar de orthopedisch schoenmaker om mijn mooie schoentjes daar even achter te laten voor wat kleine aanpassingen. Verder zijn ze echt perfect!
Toen aan de slag in de schuur, die helemaal opgeruimd en alles wat weg kon apart gezet. Dat is naar de stort. Ook de oude kast uit de rommelkamer is weg. Gelukkig hebben we hier beneden een platte kar en steekwagen wat iedere bewoner kan gebruiken.
Ik heb via marktplaats een paar hele mooie kasten gekocht die vrijdag worden gebracht voor in de slaapkamer met mooie melkglasdeuren. De hele oude kasten die ik daar nu heb, had ik netjes geschilderd en ga ik in de kelder mooi gebruiken. Zo heb ik straks genoeg kastruimte in de slaapkamer en genoeg opbergruimte in de kelder. Zaterdag komt mijn bovenbuurman en naaste buurman helpen met alles in elkaar zetten. Ik prijs mij gelukkig met zulke mensen om mij heen. Fijn dat zulke hulp zo over en weer kan.

Gelukkig morgen weer een gewone werkdag.
Door zurca
Lizetta schreef:Gebruikt het apparaat 2000 W per uur? of per cyclus? Ik weet niet wat het is, want als het continu verbruik is (lamp oid), dan klopt het wat je zegt.
Wanneer het om een niet-continu iets gaat, zal het goedkoper uitvallen. Een voedseldroger gebruikt bijvoorbeeld alleen als hij op maximale temperatuur staat, tijdens het verwarmen, dat wattage. Als hij niet verwarmt (en dus alleen blaast) zal hij aanzienlijk minder verbruiken en zullen de kosten dus lager zijn.

Het rekensommetje:
2000W per uur x 10 uur = 20000 Wh, 20000W= 20 kW, dus 20kWh
Als het 2000W per uur is en je hebt het 10 uur aan staan kom je op 20kWh. Een kWh kost meestal rond de 30 cent, dus ik vind de prijs die zij noemen erg hoog. De rekenhulp doet het goed, maar zij gebruiken dus een andere prijs.
Bedankt voor je reactie!

Het gaat in dit geval om een electrisch kacheltje wat dan bijna constant zal "draaien". Ik ga nog even opzoeken wat de energieleverancier per KWh berekent en dan kan ik het exact(er) uitrekenen ;) Die tien uur is niet helemaal realistisch maar meer om even een uitgangspunt te hebben. En dan een uitgangspunt waarmee ik de hoogste kosten bereken want echt tien uur zo'n kacheltje aan zal niet of nauwelijks voorkomen ;)
Charlie Angel schreef:Mijn vrije dag vandaag nuttig besteed. Allereerst natuurlijk met Charlie naar het bos. Daarna door naar de orthopedisch schoenmaker om mijn mooie schoentjes daar even achter te laten voor wat kleine aanpassingen. Verder zijn ze echt perfect!
Toen aan de slag in de schuur, die helemaal opgeruimd en alles wat weg kon apart gezet. Dat is naar de stort. Ook de oude kast uit de rommelkamer is weg. Gelukkig hebben we hier beneden een platte kar en steekwagen wat iedere bewoner kan gebruiken.
Ik heb via marktplaats een paar hele mooie kasten gekocht die vrijdag worden gebracht voor in de slaapkamer met mooie melkglasdeuren. De hele oude kasten die ik daar nu heb, had ik netjes geschilderd en ga ik in de kelder mooi gebruiken. Zo heb ik straks genoeg kastruimte in de slaapkamer en genoeg opbergruimte in de kelder. Zaterdag komt mijn bovenbuurman en naaste buurman helpen met alles in elkaar zetten. Ik prijs mij gelukkig met zulke mensen om mij heen. Fijn dat zulke hulp zo over en weer kan.

Gelukkig morgen weer een gewone werkdag.
Kun je een beetje bijkomen van al het zware werk. Waar Mp al niet goed voor is. :)
Angelique schreef:
Kun je een beetje bijkomen van al het zware werk. Waar Mp al niet goed voor is. :)
Precies, kunnen alle gewrichten weer even rustig naar de goede plaats zakken. Afbeelding
Nou hè, ik was ook helemaal blij. Zijn van die mooie pax kasten, zien er als nieuw uit, zijn ook nog best nieuw eigenlijk.
Door Lizetta
Ben net maar begonnen aan het schoonmaken van de benedenverdieping. De schoonmaakster heeft d'r werk niet echt al te best gedaan en ik ga het niet nog een week zo laten (heb ik vorige week gedaan, om haar een kans te geven het alsnog goed te doen).
Oei wat was het vies! Heb nu de trap, toilet en halletje gedaan: stofzuigerbak vol (dyson) en dweilwater is donkergrijs... zo de tegels in 't toilet maar even doen en dan kijken of m'n lijf het nog redt...
En ik was nog zo blij dat de schoonmaak gedaan zou zijn voor de kraamzorg komt (morgen dus)
Door eelke
Veel te vroeg wakker :???: stom is dat. Mijn wekker zou nu moeten af gaan, maar ik ben al 1,5 uur wakker en een uur uit bed. Nu weet ik niet wat ik moet gaan doen, het is allemaal nog zo donker.
Wel een laaaaaaaaaaaaaaange werkdag vandaag, eerst van 9 tot 12.30 en dan weer van 14.00-21.00. En er gaat iemand met mij mee dus ook nog veel uitleg geven. Vaak wel gezellig, maar dan is het écht uren aan een stuk praten. En dat is zelfs voor mij wat veel.

Verder zijn we gisteren naar ikea geweest en hebben er een nieuwe mat gekocht. Ik wilde toch wel graag een vloerkleed bij de bank hebben ivm uitglijders van puppybeer komende winter, ondanks dat het echt stik niet praktisch is. We hadden er eerst 2 van 13 euro maar daar haken de nagels in en dat trekt de hele mat aan gort. Dus die zagen er niet meer uit. Nu hebben we eigenlijk een iets te dure, in een heel andere kleur dan de rest van het huis (behalve 2 vd 6 eetkamerstoelen) dus nu moet ik eigenlijk ook nog de muur gaan verven. ::) goed, niet vandaag dan.
Door smulpaap
Afstand doen van de spulletjes van je overleden hond :'( :'( :'( :'(
Amber haar zwemvest en winterjas waren nog in goede staat . Dus dat heb ik verkocht aan een meneer die er nu blij mee is
Dan heeft het tenminste nog een doel , er komt hier toch geen grote hond meer
En het is zonde om maar in de kast te laten liggen
Haar tuigje bewaar ik wel :-* Het gemis is afschuwelijk . Overdag gaat het wel , maar eenmaal in bed :'( :'( :'( :'(
Maar ja , het zal een plekje moeten krijgen .... ooit .
Door Fenixjuh
smulpaap schreef:Afstand doen van de spulletjes van je overleden hond :'( :'( :'( :'(
Amber haar zwemvest en winterjas waren nog in goede staat . Dus dat heb ik verkocht aan een meneer die er nu blij mee is
Haar tuigje bewaar ik wel :-* Het gemis is afschuwelijk . Overdag gaat het wel , maar eenmaal in bed :'( :'( :'( :'(
Pfff... Het lijkt me erg zwaar... :'(
Knuff!!!
Door Cathelijn
smulpaap schreef:Afstand doen van de spulletjes van je overleden hond :'( :'( :'( :'(

Zo herkenbaar. Ik heb ook nog een paar dingen van Jonas en Floor. De eerste tijd nadat Floor overleed kon ik het alleen maar aan per dag: "vandaag is een dag zonder Jonas en Floor", en dat ging dan net.
Vooral niet verder kijken :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door