Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hope schreef:Ik ben bij 1298 schapen gestopt met tellen. Ik slaap nog steeds niet.Dat zijn best veel schapen. Mag ik je een carrière als vertaler aanraden? Dan zijn dit de vruchtbaarste uren namelijk!
koekje schreef:Ik vind het echt heel vroeg.Ik ben het met je eens koek!
Anneloog schreef:Ik heb al jaren last van zonnenuitslag.. ben er voor naar lichtcentrum in het academisch ziekenhuis van Utrecht geweest en daar uit kwam ik heb en afwijkende reactie op uva en uvb straling. Nu werd me aangeraden te smeren met een 24 uur's zonnecreme denk aan Vision. En dit heb ik gedaan en dat werkte idd heel goed maar ik baal van de chemicaliën. Dus ben zelf aan de slag gegaan met langzaam mijn huid te trainen. Langzaam dus korte poses in voorjaar zon pakken en dit steeds uitbreiden. Nu is dit lastiger dan het lijkt want je bent meer buiten dan je door hebt. Maar sinds ik er bewust mee bezig ben en in tussen mijn huidweerstand verhoog door natuurlijke producten te gebruiken. Dus weinig water ( water droogt uit) Verder alleen bv aleppozeep met douchen geen deo meer en als olie of creme natuurlijke producten zoals jojoba olie, arganolie en sheabutter. En met nu 2 jaar verder op deze weg kan ik zeggen ja gaat goed. Ik moet hoog zomer wel uitkijken en dus mezelf beschermen denk dan aan schaduw bedekkende luchtige kleding etc en ja dermatoloog zij smeren zodra ik opsta. Ik wil gaan kijken of ik zelf een zonnebrandolie kan maken er zijn recepten genoeg. Ben sinds kort ook meer bezig met voeding geen idee of dat gaat werken voor mijn huid maar ik eet bewust meer gezonde vetten want achteraf gezien ontbraken die behoorlijk en ik heb ook snel een hele droge huid dus dacht hmmm ook dat eens aanpakken. Dus avocado, zalm en rauwe noten etc. worden steeds vaker genuttigd.Ik denk niet dat ik ontkom aan een hoge factor 'goede' zonnebrandcreme zoals vision, vichy of lavidal. Ik ben nl heel erg wit, met moedervlekken en krijg sproeten van zon. Daarnaast wekelijks waterwerktraining met de honden in het water, zo'n 5 uur, dus vandaag vantevoren 2 x smeren met factor 50 en petje op.
Hope schreef:Ik ben bij 1298 schapen gestopt met tellen. Ik slaap nog steeds niet.Tja... het begint ook pas bij 1374 te werken...
Kaio schreef:Ik denk niet dat ik ontkom aan een hoge factor 'goede' zonnebrandcreme zoals vision, vichy of lavidal. Ik ben nl heel erg wit, met moedervlekken en krijg sproeten van zon. Daarnaast wekelijks waterwerktraining met de honden in het water, zo'n 5 uur, dus vandaag vantevoren 2 x smeren met factor 50 en petje op.
De huidige eerste zon is al best meteen sterk. En omdat ie dus vaak niet schijnt is opbouwen best lastig. Maar mee eens opbouwen helpt wel voor je huid.
dinky89 schreef:Op weg naar huis, denk ik rond 7 uur thuis te zijn met eten. Spoorwegen denken er anders over, seinstoring onderweg. Geen idee hoe laat ik nu thuis ga komen.......Ooh dat had ik laatst ook. Was om 15.00 weg in Waalwijk, via Tilburg naar Deurne. Zou om 16.15 thuis zijn.
Hope schreef:Ooh dat had ik laatst ook. Was om 15.00 weg in Waalwijk, via Tilburg naar Deurne. Zou om 16.15 thuis zijn.Nou gelukkig had arriva vervangend busvervoer geregeld met een erg vrolijke goedgemutste chauffeur. Hij is normaal touringcarchauffeur en vond het maar niets om de hele weg stil te zijn dus kregen we hele verhalen over de omgeving waar we doorheen reden
Nou, mooi niet, dus. Defecte trein. Stonden we daar in the middle of nowhere op een klein stationnetje.
Stond er naast mij een jong meisje te bellen. 'Mama, ik ben gestrand en het gaat lang duren. Kan je me komen halen?' Mama kwam. En ik vroeg, natuurlijk puur uit beleefdheid, waar ze naar toe moest. Naar Deurne. En dus zat ik even later bij haar en haar mama in de auto en was ik nog om 18.00 uur thuis.