Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
hannabelgje schreef: En mijn nieuwe stofzuiger besteld. Het is de numatic Henry geworden. Ik hoop dat hij vlug binnen is. Was de laatste van een aanbieding.
Wij zijn al een paar jaar heel erg tevreden met onze Henry.  :)
Oprecht de eerste stofzuiger in 20 jaar, die geen miskoop bleek na de eerste paar maanden. En ik heb er veel en van een goed merk gehad.
Maar dat is meer iets voor een stofzuigertopic.  :biggrin2:

Hoop dat 'ie bij jou ook goed z'n werk gaat doen.  :)
Door Ruisje
Mieke L. schreef: van mij ook heel veel sterkte, wat onzettend moeilijk moet dat zijn.
smulpaap schreef: Poeh dat is me nogal wat . Het is echt afschuwelijk . Helaas weten wij er ook alles van
Mijn schoonpa had ook alzheimer + ptss ( 40-45 )
De lieve man is inmiddels overleden en hem is een opname nog net bespaart gebleven
Een flinke longontsteking is hem ""gelukkig "" fataal geworden .
Sterkte voor jullie allemaal  :-* :-*
Mowgli schreef: Dat is inderdaad zwaar... Heel veel sterkte Marlène  :-*
Borke schreef: ...
Heel veel sterkte Ruisje, wat verdrietig als dingen zo lopen  :'(
zurca schreef: "Ruisje", wat moeilijk... heel veel sterkte toegewenst!
-Annemarie- schreef: @ Ruisje: heel veel sterkte gewenst.  :(  :bigarmhug:
dinky89 schreef: Ruisje, enorm veel sterkte met deze moeilijke dag. Erg confronterend wanneer het inderdaad zover moet komen :(
Ook jullie dankjewel!!
Helaas is het zoals het is. Mijn moeder wil niet opgenomen worden, want ze vergeet niks, zegt ze, en mijn vader van 85 kan het niet meer aan. Ze heeft 24u per dag zorg nodig of iemand die haar in de gaten houdt. Doktoren en hulpverlening hebben meer dan twee jaar langs elkaar heen niks gedaan en ons aan het lijntje gehouden en nu is gedwongen opname nog de enige optie. :'( Het ergste is ook hier weer dat niet elke instelling mensen opneemt die niet vrijwillig komen, dus ze wordt ergens geplaatst waar de kans groot is dat mijn vader haar niet kan bezoeken.
Je wordt hier heel kwaad en heel verdrietig van. :'( Lang leve de zorg hier!
Door Borke
Ruisje schreef: Ook jullie dankjewel!!
Helaas is het zoals het is. Mijn moeder wil niet opgenomen worden, want ze vergeet niks, zegt ze, en mijn vader van 85 kan het niet meer aan. Ze heeft 24u per dag zorg nodig of iemand die haar in de gaten houdt. Doktoren en hulpverlening hebben meer dan twee jaar langs elkaar heen niks gedaan en ons aan het lijntje gehouden en nu is gedwongen opname nog de enige optie. :'( Het ergste is ook hier weer dat niet elke instelling mensen opneemt die niet vrijwillig komen, dus ze wordt ergens geplaatst waar de kans groot is dat mijn vader haar niet kan bezoeken.
Het systeem is heel 'bijzonder'.
Mijn schoonmoeder zat in een thuis en wilde niet gedoucht worden, 94 was ze.
Wij wilden dat het toch 1x per wek wel gebeurde.
Maar ja... het protocol...  >:(
Door zurca
Astrid, sterkte met de slijmbeursontsteking... Zo beperkt worden in je doen en laten is ronduit..... niet leuk zeg maar. :bigarmhug:
Hoop dat je er snel van af mag zijn.
Ruisje schreef: Het ergste is ook hier weer dat niet elke instelling mensen opneemt die niet vrijwillig komen, dus ze wordt ergens geplaatst waar de kans groot is dat mijn vader haar niet kan bezoeken.
Pfff zeg... dat maakt de hele situatie zo mogelijk nog triester :-\ :'(
Ik hoop heel hard dat jullie moeder toch ergens dichtbij geplaatst kan worden...
Nogmaals sterkte hoor! :-*
Sterkte Ruisje. Wat lijkt me dat een moeilijke situatie zeg.
Vanmorgen weer vroeg op voor ons fietstochtje. Was een ruime 30 km vandaag. Wel weer een hele mooie route.
Nu ff pauze en dan moet ik aan de poets. 
Door Borke
zurca schreef: Astrid, sterkte met de slijmbeursontsteking... Zo beperkt worden in je doen en laten is ronduit..... niet leuk zeg maar. :bigarmhug:
Hoop dat je er snel van af mag zijn.
Gelukkig slaat de medicatie wat beter aan vandaag, de pijn is dragelijker nu  :biggrin2:
Vervelend om weer niets te kunnen qua bewegen - ik groei dicht zo  >:(
Dit zal wel weer een klein maandje duren denk ik.
Maar er zijn veel ergere dingen!

Leo is (nu maar alleen) op onderzoek uit om het dak van onze 5x3 houten schuur met een stuk te verlengen, zodat het 5x5 wordt, wat een gezellig afdak moet worden om onder te zitten.
Ik ben benieuwd met welke ideeën hij thuiskomt!
De dakbedekking moet vernieuwd worden, dus dit is een goede gelegenheid.

Onze hortensia's hangen wat slap en ik heb er een mooi boeket van geplukt voor in huis.
Heerlijke planten zijn het toch!
Misschien moet ik ze vaker water geven, want ze lijken sneller te verdorren dit jaar?
Door Riek
Borke schreef: Gelukkig slaat de medicatie wat beter aan vandaag, de pijn is dragelijker nu  :biggrin2:
Vervelend om weer niets te kunnen qua bewegen - ik groei dicht zo  >:(
Dit zal wel weer een klein maandje duren denk ik.
Maar er zijn veel ergere dingen!

Leo is (nu maar alleen) op onderzoek uit om het dak van onze 5x3 houten schuur met een stuk te verlengen, zodat het 5x5 wordt, wat een gezellig afdak moet worden om onder te zitten.
Ik ben benieuwd met welke ideeën hij thuiskomt!
De dakbedekking moet vernieuwd worden, dus dit is een goede gelegenheid.

Onze hortensia's hangen wat slap en ik heb er een mooi boeket van geplukt voor in huis.
Heerlijke planten zijn het toch!
Misschien moet ik ze vaker water geven, want ze lijken sneller te verdorren dit jaar?
Niet zo fijn dus allemaal Astrid.
Doet je stem het weer, dan laat je heup het afweten.
Hopelijk ben je er met een kleine maand vanaf zoals je schrijft, maar ik denk dat het wel langer duurt toch?
Over dichtgroeien en niet bewegen weet ik alles van. Helaas!!
Ga maar weer eens flink mij best doen om wat minder Riek te zijn.

Hortensia's moeten toch altijd veel water hebben?
Ik ben een beetje aan het zoeken naar het tijdstip wanneer je de bloemen eraf kunt knippen en dat je ze dan kunt drogen zodat je er binnen ook nog een poosje plezier van hebt.
Is dat nu?
Door Borke
Ja Riek, ik zie zo wel overeenkomsten tussen ons, niet degene die ik graag zie  ;)

Wij hebben een druppelslang bij de hortensia's liggen, maar er was er een kapot, dus degenen achter in de tuin hebben minder water gehad dan de bedoeling was.

Om te drogen... ik denk dat Pauline dat wel weet.
Geen idee wat te doen met gedroogde hortensia's, ik vind het wel mooi als ze aan de struik drogen, maar hier hingen ze zowat op de grond  :(

Leo belt net, hij heeft een nieuwe koffiemachine gekocht.
Samern uitgezocht, Leo in de winkel en ik achter mijn computer.
Grappig hoe de techniek behulpzaam is.

Net de was zittend opgevouwen, raar idee en traag, maar er zijn zoveel mensen die het zo moeten doen en bij mij gaat het hopelijk wel weer over  :)
Door Els&Flow
Vannacht een heterdaadje gehad met 2 studenten die de planten bij de buren eruit stonden te trekken (mijn berberis laten ze staan :biggrin2:), gelijk politie gebeld, beschrijving doorgegeven en die kwamen gelukkig ook direct. Het blijkt nu dat ze al een jaar bezig zijn in de wijk, gisteren een spoor van vernielingen hebben getrokken door verkeersborden te beschadigen, spiegels eraf te schoppen en planten en bankjes voor woningen te vernielen. Het betreft hier knullen van een jaar of 20, wat zullen hun ouders trots op ze zijn. :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door