Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik merk dat ik me echt nog wel rustig moet houden. Vanmorgen ben ik erg druk geweest, ha, fysio, apotheek en toen was ik kapot. Dan moet ik echt mijn rust nemen. Kom dan niet toe aan BP, lees wel af en toe, maar reageer dan niet omdat ik dingen niet verwoorden kan.

Die spuiten vallen reuze mee, hoef ze ook maar 10 dagen achteraf, omdat ik begon tijdens de operatie met bmi van onder de 50. Kan aftellen moet er nog 5, zit dus op de helft. Verder ben ik tot nu toe 6,5 kg afgevallen. Je loopt je zelf makkelijk voorbij heb ik gemerkt, terwijl het wel een zware operatie geweest is.

Als ik een spelletje speel op mijn tablet ofzo, dan is het ook na 4 beurten dat ik stop. Concentratie is nog niet alles, zal ook nog wel narcose in mijn lijf hebben........ Maar verder gaat het goed, heb geen spijt, maar moet wel wennen en de dag op de juiste manier vullen om aan mijn eetmomenten en drinkmomenten te komen. Ik eet 6x per dag 100 gr. Het lijkt niets, maar voor mij is het echt een hele maaltijd :biggrin2:
Beppie1 schreef: Dat blijf ik moeilijk vinden.... Zit nu aan een stukje kaas..... Moest echt nog wat eten....

Alles komt vanzelf.... Niet te snel willen meis...

ZES EN EEN HALVE KILO!!!! Top zeg!
Inmiddels 7 :biggrin2: gaat als een tierelier, zit nu op 137,8 kg. Het verzadigingsgevoel moet ik echt weer opnieuw leren. "Blij" te horen dat ik daar dus niet de enige in ben.
Dian schreef: Ik merk dat ik me echt nog wel rustig moet houden. Vanmorgen ben ik erg druk geweest, ha, fysio, apotheek en toen was ik kapot. Dan moet ik echt mijn rust nemen. Kom dan niet toe aan BP, lees wel af en toe, maar reageer dan niet omdat ik dingen niet verwoorden kan.

Die spuiten vallen reuze mee, hoef ze ook maar 10 dagen achteraf, omdat ik begon tijdens de operatie met bmi van onder de 50. Kan aftellen moet er nog 5, zit dus op de helft. Verder ben ik tot nu toe 6,5 kg afgevallen. Je loopt je zelf makkelijk voorbij heb ik gemerkt, terwijl het wel een zware operatie geweest is.

Als ik een spelletje speel op mijn tablet ofzo, dan is het ook na 4 beurten dat ik stop. Concentratie is nog niet alles, zal ook nog wel narcose in mijn lijf hebben........ Maar verder gaat het goed, heb geen spijt, maar moet wel wennen en de dag op de juiste manier vullen om aan mijn eetmomenten en drinkmomenten te komen. Ik eet 6x per dag 100 gr. Het lijkt niets, maar voor mij is het echt een hele maaltijd :biggrin2:
Jeetje, dat je al weer zo veel kan joh!  :o Wel echt rustig aan doen hoor, als je je grens over gaat ga je hem ook gelijk goed over.

En dat concentratie gebeuren is erg herkenbaar, daarom verveel ik me ook zo. Ik kan ook geen boek lezen ofzo. Volgens mij is dat van de narcose, en ik merk dat dat best lang blijft hangen omdat je na je operatie ook lange tijd weinig doet. (met werken bv moet ik steeds echt wennen om weer 2 uur ergens mee bezig te zijn).
eelke schreef: Jeetje, dat je al weer zo veel kan joh!  :o Wel echt rustig aan doen hoor, als je je grens over gaat ga je hem ook gelijk goed over.

En dat concentratie gebeuren is erg herkenbaar, daarom verveel ik me ook zo. Ik kan ook geen boek lezen ofzo. Volgens mij is dat van de narcose, en ik merk dat dat best lang blijft hangen omdat je na je operatie ook lange tijd weinig doet. (met werken bv moet ik steeds echt wennen om weer 2 uur ergens mee bezig te zijn).
Het probleem is dat ik niet echt pijn heb. Ik moet dus zelf zorgen de rust te nemen door bijvoorbeeld na het middageten even 2u plat te gaan.

Hoeveel uur werk je nu weer?  Ik kan me voorstellen dat 2 uur concentratie echt veel gevraagd is. Mijn ha zei dat ze vroeger uitgingen van 3 maand voor de genezing. Laat het nu iets korter zijn doordat ze beter de narcose kunnen doseren, maar dan mocht je nog wel op een kleine 2 maand rekenen voor je volledig hersteld bent van de operatie.
Dian schreef: Het probleem is dat ik niet echt pijn heb. Ik moet dus zelf zorgen de rust te nemen door bijvoorbeeld na het middageten even 2u plat te gaan.

Hoeveel uur werk je nu weer?  Ik kan me voorstellen dat 2 uur concentratie echt veel gevraagd is. Mijn ha zei dat ze vroeger uitgingen van 3 maand voor de genezing. Laat het nu iets korter zijn doordat ze beter de narcose kunnen doseren, maar dan mocht je nog wel op een kleine 2 maand rekenen voor je volledig hersteld bent van de operatie.
Ah, daarom slik ik dus amper pijnstillers meer, omdat ik anders de pijn niet snel genoeg voel en dan dus over mijn grenzen heen ga.

Ik ben nog (lang) niet aan het werk (ik doelde op de vorige keren), ik kom eigenlijk amper van de bank af, laat staan de deur uit. Daarom verbaasd het mij ook dat jij al weer zo mobiel bent ;)
Ik kan inmiddels alleen douchen, en mijn eigen eten en drinken pakken en in huis wat rond scharrelen, daar is het wel mee gezegd. Ik had het gevoel dat ik wel weer wat meer aan kon, maar nadat ik gisteren bijna flauw viel (ik kon net op tijd bij de bank komen) toen ik wat vlees aan het portioneren was durf ik niet meer zo goed  :-[

Daarom, het verbaasd mij echt! Zeker omdat het zo'n zware operatie is enzo. Ik wordt er best jaloers van, ik wil ook weer! Maar doe rustig aan hoor, des te sneller herstel je volledig!
Ik ben op woensdags geopereerd, donderdags naar huis, vrijdags al meegelopen met de "kleine" rondjes de honden uitlaten. Zaterdags liep ik met m'n Huspup de boodschappen te doen.... En 1 week na m'n operatie tuincentrum door/A C Tion/AH en ergens iets afgeven....

Maar ben wel braaf 6-8 weken thuis ge bleven.....
Nu 8 mnd verder...-45 kilo(bijna) en nog steeds moe...... Pfffff ;)
Beppie1 schreef: Ik ben op woensdags geopereerd, donderdags naar huis, vrijdags al meegelopen met de "kleine" rondjes de honden uitlaten. Zaterdags liep ik met m'n Huspup de boodschappen te doen.... En 1 week na m'n operatie tuincentrum door/A C Tion/AH en ergens iets afgeven....

Maar ben wel braaf 6-8 weken thuis ge bleven.....
Nu 8 mnd verder...-45 kilo(bijna) en nog steeds moe...... Pfffff ;)
Wow!  :o
Fit kan ik nog niet zeggen. Mijn spieren zitten allemaal in de protest fase. Voel soms echt slap. Zal voor een deel ook wel komen van het alleenmaar vloeibare eten? Vanaf donderdag mag ik weer vast voedsel hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik me zo slap blijf voelen neem ik wel weer contact op met het zkh. Misschien een vitamine B12 te kort.? Verder gaat het goed. Merk aan mijn kleding wel dat ik afval, maar wil me maar 1x per week wegen, op donderdag. Die dag ging ik de operatie in met 145 kg. Door daar een vast weegmoment van te maken heb ik een goed overzicht hoe het afvallen gaat.
Rustig aan hoor Dian, je lijf heeft best wel een tik gehad en je lijf had voor de operatie natuurlijk ook al tikken gehad. Als je twijfelt inderdaad even bellen met het zkh, neem aan dat ze wel een nummer voor vragen hebben. Is er ook nog een soort sportopbouwprogramma oid? Zodat je weer spieren e.d. kunt gaan trainen onder begeleiding?
Spieren trainen moet jezelf doen. Ik sportte onder begeleiding van een fysiotherapeut en dat moet ik weer op gaan pakken. Wil daar deze week weer mee beginnen.  Met vragen kun je altijd terecht bij hen. Dat is wel fijn. En anders vraag ik de ha wel om een keer weer een uitgebreid bloedonderzoek te doen, of er ergens tekorten zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door