Decibels schreef: ik spuit helemaal geen piton....Vind ik de taak van de DA.precies!
1)Welk ras fok je?
Leonbergers
2)Hoe lang fok je honden?
fok niet meer.
3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
3
4)Waarom fok je honden?
Zoals veel mensen denk je dat je iets kan betekenen voor het ras, ben ik van terug gekomen, in een gesloten raspopulatie kan je niet verbeteren, hooguit vasthouden.
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
Ja mastitis
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
ja herpes virus van de 11 leven geboren pups er 7 over gehouden
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Heb nadat ik het herpes virus gehad heb, daarna nog 1 nest gefokt en ja geent. Nu denk ik er wat genuanceerder over, vind dit echt moeilijk om daar een oordeel over te geven over wel of niet enten wat betreft herpes.
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Ja zeker, ondanks ik bij heel veel bij geboortes aanwezig was, is toch een zeer ervaren fokker erbij geweest.
We zijn trouwens altijd minimaal met zijn 2 en: eentje blijft bij de teef en de pups, de andere doet het overige werk, maar ook belangrijk als er wat aan de hand is.
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
Nee
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
Eerst telefonisch uitgebreid (persoonlijk) contact, daar is de eerste schifting al, en daarna komen mensen hier om kennis te maken. mensen komen hier heel vaak om naar de pups te kijken, ook daar blijf je kijken of je de juiste eigenaren hebt.. Het eerste gesprek gaat vooral wat mensen verwachten van een leonberger, maar ook wat ik verwacht van de nieuwe eigenaren.
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
Het is al weer een poosje geleden dat ik fokte maar had altijd genoeg aanmeldingen, gemiddeld 7 a 8 kan oplopen tot 12 en soms meer.
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
Nee, heb een eigen website
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ja hangt van de situatie af, verkoop geen hond waar de hond dagen alleen zit. er zal een oplossing moeten zijn met opvang oid.